När packade ni bb-väskan?
Jag går in i vecka 29 på tisdag och än är det ju ett bra tag förhoppningsvis tills man ska ta bb-väskan i handen och åka in men jag undrar när ni packade er väska så den var i princip klar?
Jag går in i vecka 29 på tisdag och än är det ju ett bra tag förhoppningsvis tills man ska ta bb-väskan i handen och åka in men jag undrar när ni packade er väska så den var i princip klar?
V 37 inför vändningsförsök. Och hade jag inte gjort det då så hade det nog inte blivit av alls, jag var väldigt seg i slutet av graviditeten
Vi packade typ 6v.innan BF och så gick jag över 2v
Lite väl tidigt kanske men vi tyckte att det var så mysigt att prata om det och planera etc.
Det som jag uppskattade allra mest var att jag tagit med mig ett par flaskor sportdryck, gatorade. Det var det enda jag ville ha, en väldigt intensiv fl så äta ville jag inte, men allt godis och all choklad gick ned morgonen efter-man behöver verkligen fylla på!
Var glad över att jag tog med mig myskläder! Och en dator med några bra dvd:er...(hörlurar kan vara bra om man delar rum). Och, såklart, KAMERA!!!
Vi packade den när förlossningen startade förra gången. Bra att ha något att göra när man går hemma och väntar.
Kommer göra samma sak denna gång. Men däremot så kommer jag att skirva en lista så att maken kan packa om det inte är läge för mig. Anledningen är att att jag inte kan packa innan. Jag använder ju alla saker som ska i den dagligen. (med undantag för bebisgrejernaa)
Och det är inte hela världen om maken får åka hem och hämta lite grejer efter förlossningen.
Jag började packa ca 3-4 veckor innan, först baby kläder o sen fyllde ja bara på efter hand med saker som ja köpte, både till mej o honom! Väskan stod klar o väntade några dagar innan det var dax att åka, man kommer alltid på nya saker man kan behöva eller vill ha så då kan man ju bara fylla på om man kommer på nått!!
Är i v.32+3 och har väskan packad sen ett par dagar tillbaka. Allt är klart förutom nå ytterkläder till bebisen. Sist föddes flickan i v.37 och jag var oförberedd, så nu är allt klart i tid. :)
Jag har bara packat lite kläder till mig själv än så länge, är i v.29+1. Mina barn har kommit i v.27+ o v.35+ så det kan vara skönt att ha en väska redo med prylar till mig själv iaf.
Det som finns är:
- Kläder till bebisen, 3-4 ombyten. Blev kvar pga gulsot förra gången och hade bara ett set med mig.
- Bebisfilt
- Kläder till mig, ett par byxor, två par tröjor, en kofta, strumpor, trosor, amnings-bh.
- Kallingar, sockor & t-shirt till pappan. Kan ju bli lite svettigt även för han :)
- Tandborstar, tandkräm, deo, schampo, balsam, duschkräm.
- 4 läskburkar till pappan (och mig kanske :)), 3 pingvinstångar (godis)
- Amningsinlägg, min mjölk brukar rinna till efter 1-2 dygn så det är lika bra :)
Låter mycket när man skriver, men får plats i en liten, liten resväska. Dock har jag pressat ganska rejält :)
I handväskan tar jag:
- mobil
- kamera
- laddare, allt sånt används ju härhemma redan så det kan jag inte packa.
- Godis till pappan
i vecka 32.. Packa på du, skönt och ha det klart :DDD
Packade lite igår med 16 dagar kvar. Kläder åt mig och baby och en liten nessesär. Resten kastar jag nog ner då det är dags.
min sambo panikpackade när jag satt med värkar i soffan...
behöver jag säga att han glömde en hel del
men vi har nära till bb så han tog en tur hem nästa dag och hämtade lite grejer. vill minnas att han fick hämta sånt jag aldrig tänkt på innan och kunde strunta i att hämta annat som var med på den ursprungliga listan.
Kul att läsa om hur andra gjort och när ni började plocka ner saker i BBväskan. Här har vi inte några tankar på att börja packa ännu, även om jag är sugen! ![]()
Packade i v. 32! Vilken tur för lillkillen kom v. 33+6
började packa så smått i v 32 förs tofflorna.. nästa dag kläder till lilla.. så fortsatte det så.. jag var klar på en vecka det var mysigt på nått vis att noga välja ut vad man skulle ha med sig. (packade om några gånger med) hehe
haha jag packade inte alls utan det fick min sambo göra då jag fick kraftiga värkar relativt fort och kunde knappt stå upp ordentligt.. så sambon packade väskan medans vi väntade på taxi till BB. Nu i efterhand kan jag konstantera att jag borde ha gjort det innan.
Så spännande! Jag packade min väska tidigt. Frågade flera vänner vad jag borde ta med och har nu satt ihop en lista på riktigt bra grejer. Kolla min blogg www.babydjungeln.se och lämna gärna ett fotavtryck när du är där!