När packade ni bb-väskan?
Jag går in i vecka 29 på tisdag och än är det ju ett bra tag förhoppningsvis tills man ska ta bb-väskan i handen och åka in men jag undrar när ni packade er väska så den var i princip klar?
Jag går in i vecka 29 på tisdag och än är det ju ett bra tag förhoppningsvis tills man ska ta bb-väskan i handen och åka in men jag undrar när ni packade er väska så den var i princip klar?
Glöm inte pappret från din BM där det bl.a. står vilken blodgrupp du har.
Min sambo packade väskan tio minuter innan vi åkte in till förlossningen. Jag var öppen runt 6-7 cm och hade rätt starka värkar, men jag kom ihåg att ta med mig godis i alla fall, haha!
Däremot glömde vi både kameran och MVC-journalen. Journalen var väl inte hela världen, men det hade ju varit roligt att ha kameran i alla fall.
Jag rekommenderar inte att packa väskan så sent, gör det innan i stället så att du har lite tankeförmåga kvar när du gör det!
Hade varit skönt att ha med lite kläder och hygiengrejer. Vi fick bara med bebiskläder och en massa godis som inte blev uppätet!
Jag packade 10 minuter innan vi åkte in!
Listan däremot började jag på långt tidigare. Jag lade till och tog bort saker allt eftersom vi kom närmare.
Första graviditeten fick sambon åka hem och packa när förlossningen var avklarad. Men då föddes sonen 2 månader tidigt också...
Med dottern hade jag bb-väskan i stort sett färdig när jag var runt v.30 för att vara säker på att få med det viktigaste (så jag skulle slippa behöva vänta med sånt man gärna ville göra relativt snabbt som att duscha och få byta till RENA kläder och inte gå runt i bb-linne i flera timmar).
Jag hade den lite uppdelad så det skulle gå fort att lägga ner det sista när det var dags att åka in. En stor väska förberedd med ombyten och nödvändiga papper. Nessessären var det bara att lägga ner där när det var dags att åka och samma sak gällde mobilladdaren, mobilen och plånboken.
me första runt v 37.....mycket onödigt som aldrig användes....för mycket kläder till bebis och blöjor det finns ju där allt man behöver till bebisen...
nu 5 dagar kvar: la ner amningsbehå och några amningskupor och en neccesär me schampo,balsam,tandborst,tandkräm igår.
resten packas innan vi åker.
skötväskan står dock klar me en mysfilt,napp,två kompletta ombyten,1 pjamas, overoll,mössa..
Angående bindor så vet jag att det finns på BB men har hört från så många att de är extremt stora och alldeles för obekväma så då kan det vara skönt att ha några mjuka som man valt själv.

Är ju ny på detta så jag kom att tänka på en annan sak - Visst står väskan/väskorna i bilen tills förlossningen är klar och bebisen är ute? :) Det är väl först när "allt är klart" som man ska ta in det, till rummet där man vilar och så?