elinnnnn skrev 2010-03-31 12:17:48 följande:
ojdå så dem trodde att du skulle föda så mycket tidigare??! hur kom det sig?ja 13 dagar var hemskt... jag hade tom fått inbokat besök för ev igångsättning på dag BF+14. när jag låg på förlossningen så sa jag till sköterskorna att avboka mitt besök med deras kollegor eftersom bebisen nu var född haha. skönt att jag slapp gå på det besöket :Doj oj oj alltså jag har ätit massa rökt pålägg!!! som vi inte fryst. jag antar ju att dem haft det fryst i butiken eftersom dem har så mycket och skär upp där och då.... men man vet ju aldrig...usch nä jag ska inte äta mer sånt isåfall. hoppas jag inte skadat vår lill* bebis............................................. ...
du har säkert inte skadat din lille bebis. Listeria är INTE vanligt i sverige, men det häner ett fåtal fall Men rekommenderar därför gravida kvinnor att undvika rökt mat om man inte haft det fryst i 3 dygn innan man äter det. Under 2002 så fanns det ett fall av listeria å den pers va inte gravid, men visst har det hänt...så att undvika det i fortsättningen kan ju vara bra! Får man listeria så blir man sjuk, som influensa, men man kan ha det utan symtom vilket gör den lurig. Inte alltid det visar sig på blodprov utan via avföringen. Jag ringde tidigt i min grav då jag käkat salami utan att veta till Sahlgrenska infektionsklinik.
Jo dom trodde jag skulle föda så tidigt pga hon fixerade sig mkt tidigt med huvudet å låg djup nere, därav min sjukt hemska foglossning, kunde vakna å bara skrika å gråta. men hon höll sig kvar, tack å lov. va skönt å slippa igångsättning, har hört att det blir mkt mer intensivt då...hua...tyckte det räckte som det var...haha
du har inte skadat er bebis, men undvik det i fortsättningen.