Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

lillabambi skrev 2010-04-02 23:57:51 följande:
    okej vad bra att du fick medicin och att du upptäckte de så snabbt :)Nattinatt :) KRam!"
    jo men det känns ju inget vidare å stoppa i sig medecin nu när man e gravid, jag som inte ens tar panodil ju {#lang_emotions_undecided} men hon sa att det va viktigt, så jag inte får njurbäckeninflammation....då kan det bli farligt. suck...å detta va visst den enda medecin som gravida kan äta sa hon...DRYG va hon med...hon tittade p min mage å sa tveksamt--öhh, ja du e gravid va? jag svarade , ja det är jag. tänkte -e hon blind eller....sen vräker människan ur sig, ja asså vissa e ju bara feta å då kan det ju bli fel, jag har ju sagt till andra patienter-jaså du är gravid, så har dom inte vartd et..hahahaah

jag bara öh...ok...å tänkte-dryga kossa! sov gott, natti natt....kram
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-04-03 00:15:07 följande:
    Även fostret kan ta skada om man går med urinvägsinfektion utan behandling, så de tar sånt ganska allvarligt. Jag fick ju åka in akut förra veckan för att få medicin också. Men hellre det än att ha ont och få sammandragningar och kanske att bebis skadas. Skönt att du togs på allvar nu
    mja hon sa faktiskt att fostret inte skadas av uvi men att jag sj kan bli riktigt dålig. så därför tog hon det allvarligt sa hon till mig, å denna medecin var visst för gravida så...
    jag har inga Sd eller symtom alls mer än att det luktade konstigt när jag kissade..å de va lite grumligt..men jo skönt att dom kollade direkt..ska snart iväg till apoteket här, men jag e sjukt trött....har inte sovit ordentligt på 2 dar...
    Lysmasken skrev 2010-04-03 07:37:52 följande:
    Morrn.Igår gick jag upp kl 6 för att ha 1 hel timme själv medans dom andra sov. Då drack jag kaffe å strök gardiner för fullt inför kalaset vid hade igår. Sen ställde jag mig å dekorerade tårtan å sen tog jag toan å städade. Maken vaknade kl 9 fuskit ;) men han fick ta dammsuga & torka golv.Så nu till morgonen ska jag äta smörgås tårta Ska även få lite gäster vid 2-tiden så man får väl röja lite efter ungarna hade lekt igår. Sen är vi bortbjuda på 3-rätters ikväll. Om det inte är så att hon får värkar å ska in till bb. Det är svägerskan som ska ha bebis nu den 9:e.
    oj, som du står i..blir ju helt slut av att bara läsa det, hahaha men mat låter göttans =) hoppas ni får trevligt....
    puchelina88 skrev 2010-04-03 09:01:19 följande:
    Glad Påsk tjejer!!Imorse vakna ja kl 7 kände den sparka där inne till och med sambon kände den såå mysigt;)ne nu ska ja fixa lite här sambon är ute och byter till sommar-däck på bilen;)ha en jätte bra dag alla
    Glad påsk gumman! min lillkille håller sig relativt lugn nu...åå jag som vill känna han heeela tiden ju....eller tja iallafall varje dag....fick en knuff igår men sen dess har det vart lungt...
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-03 09:38:39 följande:
    Glad påsk! Familjen Mu- Grattis på födelsedagen och hoppas du får en fin dag! Pregga- Va bra att du åkte in och fick reda på det så snabbt. Min syster har haft njurbäckeninflammation och det är ingen höjdare. Lite läskigt att man kan ha uvi knappt utan symptom. Jag har ju iaf testat så det borde ju va lugnt.. Själv har jag det bra och inga problem med sd senaste två nätterna. Har ju tagit det väldigt lugnt också som barnmorskan tipsade om. Däremot tror jag inte jag kände den lille alls igår, har känt den rätt mycket annars senaste veckan. Men det kanske inte är nåt konstigt? 
    Jo det va ju bra spiciellt som jag verkeligen inte kände av det ngt alls typ ju...bra att du inte haft mer sd, för det kommer sen längre fram mer regelbundet, tror det brukar börja runt 7de månaden, då kroppen börjar förbereda sig..jag kände bara en lite puff igår sen inget mer...å man vill ju känna den mkt nu ju...det blir ju en bekräftelse på att allt e ok....jag blir ju sj lite orolig när han e lugn nu i 2 dagar...bara en puff....suck....jag har med kännt lilleman mkt sista v men inget alls nästan nu på 2 dar....hoppas han sätter igång snart igen för det e svårt å inte bli orolig när man länt han mkt å sen nada! men dom kanske vilar upp sig tills nästa rond...

Familjem mu-Grattis på födelsedan, hipp hipp hurra hurra HURRRRRAAAA!{#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-04-03 09:55:30 följande:
    Pregga: Jo vi hade trevligt igår, idag blir det sådär. Mina föräldrar kommer & jag är väl inte riktigt på god fot med min ena syster å mamma.Malten: Jag har haft njurbäckeninflammation för några år sen. Det hela började tydligen med uvi som jag inte märkte av. Gick några dagar så slutade med att jag svimmade när jag skulle på toa å mamma ringde sos. Blev inlagd på infektion några dagar. Hade väldigt ont i ena sidan.
    ok, mja asså jag hade ju lite kontakt med min sk morsa tills för ca 1 v sen nu....men det funkar inte alls, hon e som hon e. jag tyckte jag var mkt försiktig med vad jag pratade med henne om, men nu drar hon till med lögner ist-hon älskar intriger, å bråk.....tror helt ärligt att hon livnär sig på det. Men FY va hemskt, asså jag hade ju lite låga värden på uvi så det e nog typ just början, men ska mota olle i grins sa läkaren så det har inte gått så långt än....tack å lov....

ska till apoteket nu, men kommer in sen igen.
    ciao bella....
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-04-03 10:31:21 följande:
    Tusen tack Malten och Pregga  Fick frukost på sängen av frugan och sessan och en vacker kopp med en skriven dikt på   eller ska kanske säga "i" för när man dricker (tex sitt kaffe) så kan man läsa den fina dikten allteftersom drycken "sinar" Glad Påsk tjejer!
    åå va mys gumman :) hihi
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-03 12:15:47 följande:
    Hej tjejer!Vill önska er Glad Påsk.Idag blir det att åka till mannens föräldrar och käka påskmiddag hoppas bara min jävla panik kan ge med sig nu bara. Är så jävla trött på den nu.Antar lill*n ligger lite "lustigt" nu då jag inte känt plutten på ett tag nu men hoppas den vänder sig och ger morsan lite sparkar
    Gumman jag har inte känt mer än en puff igår....så vi får hoppas att dom liva upp sig snart.....
    Malten skrev 2010-04-03 13:36:04 följande:
    Det är visst väldigt lugnt härinne nu i påskdagarna. Själv har jag inte så mycket för mig, var ju hemma hos familjen förra helgen och nu är de flesta kompisar på sina hemorter.  Annars håller jag och min man på att smida planer inför framtiden. Det kan bli så att vi flyttar till irland nästa vår pga jobbmöjligheter för mannen. Nån som vet hur det funkar med föräldrapenningen om man flyttar utomlands? (tillfälligt) 
    har åxå tagit det bra lungt idag, ska måla ägg med lillan snart bara....e skittrött efter att inte kunnat sova i 2 dygn snart...känner mig pigg men ändå helt slut...Flytta till irland?? oj, vilket steg...
    knyzzel skrev 2010-04-03 15:47:23 följande:
    Glad Påsk på er alla. Ska fira lite ikväll med familjen å min lillebror. Farinmarinerad fläskfilè med klyftpotatis mums.... Tittar in senare i kväll kanske
    haha jaa kika in ikv så ses vi då =)
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-03 18:58:41 följande:
    Glad påsk till er alla. Familjen Mu: grattis på din dag :)
    haha Glad påsk gumman, så du kunde inte hålla abstinensen borta..hahahahaa
    nu har jag bölat klart ;)
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-04-03 20:23:04 följande:
    Tack tack Måste dock berätta "en" sak som ni gärna får kommentera om ni vill!Som ni säkert redan förstått är det min födelsedag idag (3.e april) Förra året så gifte sig min ena bror sig just på min födelsedag, vilket jag ansåg lite konstigt. Men iallafall. Idag så gratulerade jag dem på sin 1års-bröllopsdag och skrev även något i stil med "Min födelsedag och er bröllopsdag...lite kul" Tusen tack fick jag till svar men inget grattis  Ingen annan har heller grattat mig mer än ni, frugan, lillan och min yngsta bror.På förmiddagen ringde min mamma och sa: "Jaaa då var det 3.e april idag" Åh tänkte jag, vad gulligt! Men nä då fortsätter hon "...och det är din brors bröllopsdag" "Ja jag vet mamma, men det är min födelsedag oxå" sa jagNämen det är väl då inget sa hon!Fy fan, vad jag blev ledsen av alla dessa händelser + då alla hormoner som jag inte kan kontrollera  Det blev för mycket!
    Men gumman då....förstår att du blir ledsen..känner med dig...Tycker det e skitdåligt att dom nonchalerar dig på det sättet...men varför gifta sig på din födelsedag?
    kram
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-04-03 21:11:24 följande:
    Tack vännen!Ja du fråga mig inte, för att irritera mig resten av livet kanske...jag vet inte!
    mm, asså man kan välja en annan dag av alla på året som inte är just din födelsedag..jag måste fråga, har din fam problem med att du valt å gifta dig med en kvinna? jag hoppas innerligt att du inte tar detta på fel sätt nu, utan att det finns inskränka människor. jag hamnade i en sådan diskution på kursen där jag gick, jag gick upp i atomer. Blev rasande. Folk e ju lite spiciella, inte alla men många......det var jag emot 2 andra, typ som hade den ena å den andra åsikten. att jag känner att jag kan fråga dig detta
    är därför att du varit så öppen med hur ditt liv ser ut, å jag ser det inte som ngt konstigt. men din mammas reaktion förbryllade mig...
    kram
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-04-03 21:24:50 följande:
    I början kanske dem hade lite "problem" med det, men vi har varit tillsammans i 8 år jag och frugan och gifta i snart 4. Men man vet ju aldrig!Såsom igår: Alla i familjen var bjudna till min far ink min mamma (dem är skilda) men inte jag och min familj...så ja jag börjar undra om det är något dem har problem med! Dem säger inget och oftast är dem helt "normala" gillar min fru som bara den.Nä nu söta tjejer, nu ska jag och frugan mysa lite framför en go film!Massor av kramar till er alla och tack för alla gratulationer och varma ord
    mja låter ju lite konstigt måste jag säja, å 8 år e låååång tid. Hon är säkert helt underbar din fru, å säkert tycker dom om henne som person. Frågan e bara vad dom tycker om hela er situation.Men det ska ni ju i vilket fall som helst skita i.
    Ni är lyckliga å det e det enda som räknas, tycker däremot att du ska fråga dom rakt upp å ner om dom har ngt på hjärtat?! å förklara att du känner dig åsidosatt med din fam, när dom andra blir bjudna å inte ni, vilket för mig låter otroligt oförskämmt!
    Hoppas du å din fru får en jättemys kväll ihop{#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-04-03 21:39:29 följande:
    Stort GRATTIS på din födelsedag Familjen Mu (den varar ju iaf ett par timmar till)Måste säga att det va ett MYCKET märkligt beteende av hela din familj  Ibland undrar man verkligen hur vissa personer är funtade...Ni kanske helt enkelt ska fråga vad som är "fel"..Men hur som helst,STORT GRATTIS än en gång!Pregga: Va skönt att du kollade upp allt trots få symtom  Ibland ska man va riktigt tacksam för sin instinkt...Hoppas alla har/haft en mysig påsk,själv har jag haft en mysig dag med dottern + svärmor..Vi åkte iväg å shoppade skor tillsammans, å avslutade dagen med en middag hos svärmor å "svärfar"..Har världens bästa svärisar!!!!!!!!
    jo det va alltför väl, asså jag bara hade det på känn, hade ju inga symtom typ....mer än att det luktade lite wierd...man ska nog lyssna på sin instinkt.
    påsken harvart lugn, å skön..lillan å jag har målat ägg, å skrattat hysteriskt ihop med Carohl i tel, e sån toka hon kan vara asså....:)
    knyzzel skrev 2010-04-03 22:52:41 följande:
    Någon annan inne?
    hehe japp im here :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10