Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

060810 skrev 2010-04-01 12:17:42 följande:
    Någon som vet vart man ringer när man har en del sd men inte får tag i bm? Förlossningen tillhör jag ju inte än på ett tag..Jag har 2-4 sd i timmen.. 2 om jag vilar, ibland bara 1, men sen när jag rör på mig kan jag få upp till 4 st.. Jäkligt obehagligt!Några gör ont andra inte... Misstänker uvi då jag haft det mycket som gravid.. Hade gbs med båda barnen med..
    Du kan ringa specialförlossningen på östra sjukhuset, å har du gjort ett Rul så får du ringa dit, å tillhör du inte där så kan dom hjälpa dig vidare.

Tel vxl-031 342100 å be dom koppla dig till spicialförlossningen.
  • Bubbis10
    060810 skrev 2010-04-01 12:24:37 följande:
    Kan man ringa till gbg fast man bor i Skåne?Jag kommer ju föda i Lund, men vet inte ens hur det funkar där för jag bor i Kristianstad.. :pAntar att det får bli typ jouren på vc man får ringa eller åka till vanliga akuten.. Vill ju inte gå med detta hela påsken...
    jo men ring å be dom hänvisa dig vidare om du inte tillhör. dom hjälper dig säkert med nr dit du ska vända dig.Men annars så åker du till gyn akuten, Gå INTE med detta under påsk. Har ïnte du gjort fostervattensprov? det kan ju göra så man får lite sd...behöver inte betyda ngt.
  • Bubbis10
    060810 skrev 2010-04-01 12:40:46 följande:
    Ska in till stan sen och går inom kk och frågar dem. Just nu är det lugnt, men det kan ju sätta igång igen.Hatar när man inte vet vart man ska vända sig...Pregga: Jag gjorde fvp för 1 vecka sen och borde inte ha problem av det nu längre utan det var de första 1-2 dagarna bara enligt läkaren.. därför misstänker jag uvi, då jag fick starkare sd när jag hade uvi än när det var okej så att säga..
    ok, men jag tycker du ska kolla upp detta innan helgen iallafall....så det inte tilltar å du kanske behöver antibiotika....man kan ju inte ta vilken som helst heller som gravid, tror tex INTE att du ska använa kåvepenin, utan snarare ngt annat. kanske erymax, men det vet ju läkaren.
  • Bubbis10

näe nu ska jag vila en stund på maten...som bestod av....en burk barnmat-lasange fr 1 år, samt 2 mackor med makrill i tomatsås...hahahahahaha

låter vidrigt va?! det va det inte....mums =)

• Bubbis10
    Belly skrev 2010-04
    060810 skrev 2010-04-01 12:58:19 följande:
    Tränar du redan Pregga inför att bli småbarnsmamma igen?? Burkmat som är så äckligt!! Mino tyckte inte alls om burkmat.. Mammas mat ska det va.. Storasyster precis tvärt om! :p Hon äter burkmat än idag om hon får... Mino vägrar! :pJag ska värma en färdigrätt.. Har tänkt äta lunch i 1 timme nu men har legat med datorn i knät i sängen istället! :p  Inga sd denna timmen som jag känt av i a f. :)
    hahahahaha mja asså jag vette tusan, men jag blev såå sugen:)
    -01 12:57:01 följande:
    Tack snälla! Ska kika!
    hihi så lite gumman, =)
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-01 16:04:42 följande:
    Hej tjejer! Jag har ju haft problem med sd på nätterna, men nu inatt var det extremt. Jag la mig vid 23 och somnade kanske vid 02. Vid 01 ringde jag kk:s akut, men ingen svarade utan hänvisade till 112 om det var akut och såå akt var det ju absolut inte. Hade ont, men inget extremt. Tillslut gick jag på toaletten och gjorde nr 2 och magen var inte i bra form. Det kanske var det jag hade ont av för såsmåningom släppte det. Idag har jag inte känt nåt....Har ju redan testat för uvi och det visade inget. Men är verkligen detta normalt?     
    haha du det var nog inga Sd du kände, utan förstoppning å det kan göra nog så ont. hade det ju så en gng å blev jätterädd, tills jag va uppe på natten 4 GÅNGER å gjorde nr 2, då släppte det :)
  • Bubbis10

Känner mig som en bitch....en väninna som jag umgicks mkt med i sommras, ja hon har förändrats så mkt. Hon har alltid varit glad i spriten, men har ändå hållt det till helgerna....men nu super hon till även på vardagar fast hon ska jobba dagen efter. hon har bryter med alla sina vänner, som hon nu anser sååå tråkiga, dom vill ju bara sitta hemma å tråka....suck...å jag då, enda gng hon hör av sig det är när hon vill ha ngt nu....låna dammsugaren, låna datan....jag har sagt ok innan, men just nu för 5 min sen så sa jag nej. jag sa att jag har folk hemma jämt, å ville vara ifred med min dotter idag. hon svarade-serisöt, det tar bara 2 min annars så har jag inte pengar....å jag sa, jag pallar inte men du har så mkt vänner så ngn kan säkert hjälpa dig, glad påsk å kram

känner mig usel, suck....men hennes nya "vänner" super lika friskt som hon..å jag orkar inte ha sånt i mitt umgänge, å hade hon ngn gång sagt-gumman ska vi ta en fika idag? eller umgås.....så hade saker vart annorlunda, men det hör man aldrig längre. å jag har ingen lust att hon bara ska höra av sig när hon vill ha ngt! Hon har tom brutit med barndoms vänner, riktigt bra tjejer för dom e ju såå tråkiga nu.

Å nu sitter man här med dåligt samvete å känner sig som en skit för att jag inte hjälpte henne. Men saken e den att hon kom i förigår för samma sak, å tog med sig en vilt främmande människa hem till mig, utan å ens fråga om det va ok. för att låna datan å kolla nya supar bilder på Fejjan, å föra över pengar.
    jag skulle visa kortet på min son, men hon hade såå brått å gå då.
    å jag tappade lusten för att ha med henne å göra....

hon frågade med-öh hur e det?
    jag svarade bara , jag mår toppen, vill bara vara ifred med min dotter idag då det alltid e så mkt spring här.
    hon svarade helt kort-okey.....

Gjorde jag fel nu..??

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-04-01 19:03:14 följande:
    Jag tycker absolut INTE du gjorde nåt fel...det värsta jag vet är vänner som bara vill ha och ha men vägrar ge nåt tillbaka..Såna vänner kan man vara utan!!! Jag har en vän (barndomsvän) som oxå tycker vi med familjer är trista, hon festar järnet med sina singelkompisar på helgerna..Hon frågar aldrig hur med är med varken mig eller familjen..Till sist tröttnar man,så nu har vi inte haft kontakt på ett bra dag =( TYVÄRR!Men tycker inte du gjort nåt fel!
    Tack så mkt för ditt svar gumman...känns ju lite bättre nu..jo hon tycker ju allt med barn å fam e sååå tråkigt. å hon lever för att supa, å sexa runt...å jag känner som sagt, att hade hon ngn gng viljat bara umgås över en fika....men nu e det-jaa jag hade ju gärna bjudit med dig ut, men nu går ju inte det så...öh, kan jag komma över å låna ditten å datten...suck..tack för ditt svar..{#lang_emotions_undecided}
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-04-01 19:41:55 följande:
    Det som är "jobbigt" för min vän..Är att hon egentligen vill ha allt det vi (alla hennes nära vänner) dvs sambo,hus och barn..Så jag tror att hon bara är bitter å inte kan glädjas åt nån annan än henne själv..Hon kunde inte ens glädjas när hennes egen syster (jag är vän med henne oxå) va gravid,så syrran vågade knappt nämna graviditeten under 9 mån för henne, och det är helt sjukt!!!!
    men det där e inte ett friskt beteende! å en sån sk vän e jag gladeligen utan......
    lillabambi skrev 2010-04-01 19:34:15 följande:
    hej mina gravida vänner:)hur står de till?
    hey you ma babe =)

jodå sitter å fjärtar å lillan vrålar att det stinker å att jag e äcklig, jag kontrade med att jag kan inte hjälpa att en skunk krypit upp i rumpen å lagt sig å dött...hahahahaa
    ååå mätt e jag med , mums har just käkat klart :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-04-01 19:50:40 följande:
    Nu vaknade min lill* plutt i magen..Vad et bubblar runt där inne nu =)
    åå va mys ju :) min prins har vart lugn idag, han vilar väl upp sig för nästa rond, för igår va han sjövild...hahahaa
    lillabambi skrev 2010-04-01 19:52:49 följande:
    hahaha du är för jävla skön :D
    haha well thanx hunny bunny :)

undrade varför du inte skrivit ;)
    stackars liten, men vad får dig att tro det? det ska ju vara överblåst nu, jag hade starkt misstänkt rs virus.....läkarna sa att det va typ 85% att jag hade det. Innan jag blev gravid, tack å lov. jag fick febertoppar för att emellanåt känna mig rätt pigg, för att snabbt dala igen. Svullnade i alla körtlar, i armhålorna å bröstkorgen, å en vansinnig torrhosta som inte ville släppa på 3 veckor....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10