elinnnnn skrev 2010-03-31 17:29:37 följande:
ja ska göra det. otäckt med avföringsprov hahahaang duschen, det är jättebra smärtlindring! vid alla mina förlossningar så när värkarna blivit för starka för mig att hantera fast ändå har jag kunnat stanna hemma, jag ville inte vara för länge på BB innan bebisen föddes tycker det är jobbigt. men iallafall då har jag satt mig i duschen och låtit duschstrålen hjälpa mig. dvs riktat strålarna på magen med varmt vatten. det har hjälpt mig med smärtan så att jag kunnat slappna av mer vilket i sin tur snabbar på öppningsskedet :)
haha aa mys värre , hahaha jo men när jag va på BB så låg jag i badet med varmt vatten sirlandes ner på magen....japp det va skönt, tills jag såg lite blod i vattnet, jag for upp som ett skott.
elinnnnn skrev 2010-03-31 17:31:42 följande:
åh herregud! :Pjag svär inte själv och ogillar när folk gör det i min närhet. men som tur är så har vi ingen nära som svär. fast ibland får man ju höra både det ena och det andra :S hehebra du sa till henne, tycker inte barn ska bli uppfostrade till att svära, det är viktigt med ett vårdat språk tycker jag och nog många med mig.
Asså självklart så e det inte accepterat, å om man backar i tråden så ser man att jag använder ordet helsike mm ist för svordomar rakt ut. Gillar inte det heller, sen blev jag ju banad en gng då jag inte kunde hålla igen här inne, men men...jag svär nästa aldrig i mitt vardags språk, å tycker det låter för bedrövligt. Sen lär sig barnen en hel del i skolan, men klart jag håller efter henne. Det är inte ok eller acceptabelt på ngt vis, körde på dåligt samvete å sa-jag blir så besviken när du säjer så natta.....hon fick ju ånger direkt å lova att aldrig mer säja så....så jag hoppas detta var första å sista gng jag hörde henne säja så.
Det var när hon började första klass som hon kom hem å frågade vad det ena eller andra betydde.....haha jag kan tom komma på mig sj att pika mina väninnor som e grova i munnen, haha men jag gilar det inte. så visst håller jag med....