Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-03-30 12:31:14 följande:
    mmm de blir ju super gott:)
    hihi jo det hoppas jag ;)

Ingen annan som funderat på amningskudde? asså känns lite onödigt då dom e så dyra men ...mja jag vet inte asså....
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-30 12:36:37 följande:
    Hoppas du fick sova ut riktigt ordentligt nu! Ja det har verkligen hänt en del. Om mer förändringar kommer det att bli!
    haha asså jag e fortfarande skittrött....suck, men det e la tils järntabletterna kickar in med....jovisst kommer det säkert att hända mkt mer under tiden som e kvar...
    den kära leken skrev 2010-03-30 12:39:10 följande:
    Nej jag har inte funderat på det. Vad är det för speciellt med dem då. Kan man inte ha en vanlig lite hårdare kudde?
    mjo det kan man ju men hur ekvämt e det för liten då? asså en amningskudde e ju formad bak på ryggen med som stöd, å man anstränger inte armarna så mkt. men asså jag klarade å amma min dotter utmärkt utan...så det kanske e överflöd å köpa en....å dyra e dom.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-30 12:47:33 följande:
    funderar, finns på ullared vi ska ju dit om ett par veckor, kostar ett par hundra där.
    ok, men jo för dig som har problem med din ms så kan jag nog rekommendera det.....tror det skulle underlätta...
    den kära leken skrev 2010-03-30 12:48:19 följande:
    Pregga: Man kan ju köpa en om man börjar känna att man blir trött i armen.
    mjo sant..asså det har kommit såå mkt nytt, jag hade ju inget sånt till lillan å det har gått bra ändå ju...haha
    elinnnnn skrev 2010-03-30 12:49:06 följande:
    Godmorgon allihop!Pregga: skillnaden mellan duroferon och niferex iallafall enligt min gamla BM är att duroferon är snällare för magen men niferex ger bättre resultat. Om man har väldigt lågt brukar  man direkt bli rekommenderad niferex även om risken är stor att man får magproblem....Och ang amningskudde så ska det visst vara mycket billigare att göra det själv. Googla så hittar du säkert massa med tips :) Jag ska förmodligen inte köpa nån amningskudde. Har inte haft det vid mina 3 äldre barn och det är inget jag saknat speciellt utan jag har använt mig utav vanliga kuddar/täcke för att buffa upp. Det har funkat bra det med :)Schnappi!!! Härligt med positiva besked och härlig inställning du har. sänder massa kramar till dig och hoppas nu på fler positiva besked Lilla bambi: hoppas det går bra på RUL, håller tummarna för dig :) kramAngående lunch/middag: här blir det fisk igen, i tomatsås och sallad till det :) gott! jag älskar fisk, men bara fil'eer eller med ben som man lätt kan pilla bort, och en sallad med massa citron till. mmmmm
    godmorgon =)

jo asså jag hade lågt värde å blev rek duroferon 1 tab om dan. mitt värde låg på 100 tror jag det va..jo man kan ju göra en själv, men jag e inte vidare glad i att pyssla osv...vilket e konstigt då jag gått konstkurs i 4 år fr å till....men tröttnade. min dotter dock älskar att pyssla....hm , ska börja äta mer leverpastej som kompliment osv. sant som du säjer, man kan buffa upp med vanliga kuddar med eller täcke, funkar nog minst lika så bra..
    men jag funderar starkt på att köpa en gravid kudde...skulle nog vara skönt. Nu tar jag ju täcket å lägger som stöd mellan benen typ å lutar magen emot...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-30 12:53:24 följande:
    139 bara? det är ju bara en hundring och lite till!!! jättebilligt ju!! bra tips :) det tackar jag för <3
    oj det va BILLIGT! dom jag kikat på kostar typ 400-500 kr vilken skillnad. jisses....
    vad det gäller järntabletter så ska jag ju ta en varje dag tills nästa besök som är den 6 maj så jag får la hoppas dom hjälpt ngt då, men som sagt det blir ayy äta extra mat med järn samtidigt..
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-30 12:56:19 följande:
    Ja det är underbara priser på baby/barngrejer där ju.. bodsar kostar 29:90 har jag hört Nu är jag mest sur över att jag budade på ett jättesött fleeceset på tradera,  och glömde bort tiden, så jag kom en minut för sent och missade att nån budat över.GRRR
    åå va irriterande .....suck asså...
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-30 12:59:22 följande:
    Amningskudde har jag inte funderat på, men det är så svårt att veta vad man verklligen behöver bland alla dessa prylar....
    sant hör å häpna, hahahah

när jag fick lillan så köpte jag i stort sett allt nytt, det dyraste å typ bara märkes saker. jag nöjde mig inte med en vagn utan det skulle vara 8 st!!!!!! innan jag va nöjd. helt sjukt, men jag va 20 år å första barnet, å nu idag kan jag tycka att man e bara korkad som köper vagn nytt för så många tusen, en begagnad vagn som en liten bebis legat i, vad ska ha hänt lixom......det var en baby björn potta som hon använde vid kanske 5 tillfällen max-400 kr eller om det va 450 kr då.
    ja asså jag la sjukt mkt pengar som egenteligen va helt onödigt.
    mittskötbord gav jag nog 1200 kr för, hahaha

MEN detta är andra barnet å man e äldre å inte lika hysterisk. vilket faktiskt är skönt.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-30 13:06:04 följande:
    pregga: låt dottern sy en på slöjden vettja ;)nu ska jag äta. ciao för en stund iaf :D
    hahahha det skulle ho med glädje göra :) bon apetit....
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-03-30 13:22:07 följande:
    gud va härligt de är när man känner mini i magen hihi;)
    jaa visst e det underbart, min lille var mkt aktiv i förigår...å kändes lite igår...men ida vilar han nog upp sig , hihihi
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-30 14:43:42 följande:
    förresten pregga: ta dina järntabletter i samband med något med mycket vitamin C. det underlättar upptagandet av järnet. undvik att ta järntabletten med mjölk eftersom det försvårar, eller vitamin C och kalcium tar ut varandra eller hur det nu var haha.
    ok, tack ska jag tänka på då...=)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-30 15:07:18 följande:
    Hej gumman! Vad skönt att du "går" hem så tidigt som redan i maj :) Låter jobbigt det där andra du skrev, så du har mycket att ta igen denna gången :) Min man fick sig några buffningar i torsdag när han hade handen på min mage. Och sen igen i hm när var det nu? i lördags tror jag... så himlans mysigt =)
    haha vad det gäller puffar på magen så känner jag det kraftigt utanpå när han väl sätter igång, haha men varenda gng lillan lägger handen på magen så slutar han omgående...hm..tror han busar med storasyrran.....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10