Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-02-24 12:06:03 följande:
    Ähh sånt där tror jag inte ett dugg på. Bara för att skrämma upp. Som att säga till barn att om du inte äter upp kommer vargen och tar dig. Det gör den inte.Däremot sen när barnet är ute och man inte är trygg som person då så kan säkert barnet bli oroligt.
    Mjo det låter ju faktiskt logiskt...fasiken...just när man börjar slappna av lite grann så slutar man känna ngt....
  • Bubbis10
    the jeryds skrev 2010-02-24 12:18:45 följande:
    jag hade skaffat en angelsound om jag var du pregga, så kan du o lugn o ro lyssna när du blir orolig. :)
    Jo det hade vart skönt men jag har hört att det inte e bra för fostret att det blir ngn värme på det som man inte vet hur det påverkar?
  • Bubbis10

Nu har min väninna puttat på magen så det blev lite trångt....kan det skada? för Bm brukar ju trycka nog såå hårt..å hon bara tryckte lite grann på sidorna...

• Bubbis10
    the jeryds skrev 2010-02-24 12:39:50 följande:
    det finns inga studier när man söker på det, från läkare, bara spekulationer från forum osv. Det verkar lite stressande på fostret sa min bm. Därför kollar man nu inte heller hjärtfrekvensen på mvc förrän efter 20.e v. Det e nya riktliner. Men det är mycket mycket mindre radioaktiva vågor från en angelsound som från ett ultraljud. Så att springa på dom privat för att se sitt foster är skadligare än att lyssna. dessutom mår givetvis ingen av er bra av att du e orolig. jag tror att ju mer man forskar ju mer får man reda på är skadligt. det finns massvis med saker som vi gör nu och har gjort i alla tider, men som om 10 år man har kommit på kan va skadligt för foster. likaså är det nu med hjärtmonitorer. man lyssnade på hjärtat varje gång man var påmc när jag väntade mina tidigare barn. det har inte hänt dem något.... Så det är väl en tolkningsfråga och en prioriteriingsgrej tycker jag. Själv har jag lyssnat 4-5 ggr sen jag köpte den i vecka 11. Man väljer ju givetvis själv.
    haha åå va mys å få höra liten..jo det e sant, man kommer på nytt heeeela tiden =)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-02-24 12:56:13 följande:
    ni som känner era bebisar hur gör ni??ni kanske kan ge mig några tips;)
    Jag brukar ligga på rygg å ibland dra upp benen lite så det blir trångt, iblans så räcker det att jag sitter lite ihopsjunket i sen soffa.....haha det känns så tydligt när man väl känner det...
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-02-24 13:08:54 följande:
    Pregga: Jag tror precis som t0va att det kan skapa oro. Visst det är en rolig grej men det skapar nog ingen trygghet. Är man orolig kommer man dessutom alltid att "hitta" något att oroa sig för. Hoppas du förstår vad jag menar. Det bästa du kan göra är nog bara att försöka lite på att det kommer att gå bra. Försök intala dig själv att det kommer verkligen att bli en bäbis i augusti. Jag tänker på dig!
    Hehe tusen tack för allt stöd ni underbara tjejer här inne :) jag har kännt min lille nu på kvällen, hehheehe e såå lycklig :)
  • Bubbis10
    {#lang_emotions_heart}t0va skrev 2010-02-24 14:03:17 följande:
    nej inte jag heller, men det jag har hört och läst om på forumet är personer som fått panik för att de inte hör något som de uppfattar är bebis och då tror att bebis har dött.  Så är man lugn i sig och klarar av att hantera om man inte hör något som du verkar kunna så är det säkert ingen fara alls. Men pregga bla. som lätt blir stressad kanske inte blir lugnare om det är så att hon inte hör en dag. Då kan det öka oron.  Menar inget illa Pregga, jag vill ju bara ditt bästa och det vet du. Hoppas att den lille sparkar lite så du får bekräftelse och kan slappna av lite. 
    Tack så mkt T0va, å du har alldeles rätt, jag skulle inte bli orolig utan paranoid om jag inte hörde ngt :9 jag vet att ni menar väl å det uppskattas såå mkt{#lang_emotions_heart}
    carohl skrev 2010-02-24 14:17:19 följande:
    Tota: Just nu är ju jag såklart lugn då jag var på vul igår. Men Pregga gumman snart så kommer att bebisen ha fest inne i magen :). Du vet att jag nås när du vill via mobben. Kramen
    hehe jo jag vet, asså jag har ju inte vart inne här idag, det knackade på dörren å jag fick mig en CHOCK! Där stod mitt x, tittade på magen å sken upp som en sol....kom in å frågade-bjuder du på en kopp te? sen ville han att jag skulle smörja magen med cocos fett som han åkte å köpte på hälsokosten, svindyr me....fattar nada!
    the jeryds skrev 2010-02-24 14:46:42 följande:
    ja det är rätt skönt nu när det sparkas i magen, för då behöver man inte använda angelsoundet. jag har största respekt för den. o därför har jag inte använt den mer än vad jag tyckt vart nädvändigt för att reducera demoner som kommer ibland. För mig har den funkat o vart ett bra stöd om man säger så. NU behöver jag ju knappt använda den eftersom jag får bekräftelse av bebisen själv. Men den e dock rolig för vänner som inte kan följa och för barnen som har fått lyssna. Mest skaffade vi den i början som ett substitut för pappa som aldrig kommer kunna va med på mvc pga av jobb. Så det är roligt för honom att få höra hjärtat å sånt ibland med. :) Vi har haft stor nytta av den dem 4 ggr som vi använt den iaf :)Pregga hoppas filuren vaknar till liv snart o putter sin mamma. Du är välkommen hit om du vill komma när som helst. daniel är i backa idag Hos min mor han kan hämta med dig om du är ängslig och inte vill va själv.kram!
    jag hade säkert inte kunnat hålla mig å lyssna om jag haft en hemma, haha kanske lika bra att jag inte har ngn  :) men visst i lägen som varit som denna dagen så hade det nog vart nice....Va gullig du e asså, jag hade gärna kommit förbi på en köpp te om jag sett detta tidigare, men fick som sagt oväntat besök av barnafadern att bli...men gärna snart :)
    Kraam Tack så jättemkt för inbjudan
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-02-25 07:14:22 följande:
    Pregga: Men vad sa han? Låtsades han som ingenting eller? Men framförallt och viktigast, hur mår du efter detta besök?
    Godmorgon Gumman!

Jo han kom in i hallen sken upp som en sol när han såg magen å sa-det blir en flicka, jag har ändrat mig .....bjuder du på en kopp kaffe? jag blev helt ställd å jag hade min väninna här som satt som jag å häpnade vid köksbordet, då han malde på om hur viktigt det är nu att jag får i mig näring osv....till slut kunde inte min väninna vara tyst utan frågade han-å vad faan gör du här egenteligen? du har hållt dig borta hela tiden nu. Kommer hit å spelar allan !
    Han blev riktigt sne, så dom 2 började tjaffsa rätt rejält....men det va ändå skönt att han fick höra ngn annan kalla han idiot med. hahahaha

jag vet inte vad jag ska tänka å känna...jag frågade han om det som hans psykade syrra går å säjer, att jag e en manupilativ psykopat som sabbar hela hans liv, å att han vill inte veta av barnet mm. Han såg ärligt talat paff ut, å sa-har hon sagt det?
    Men det har jag inte sagt. Jag har sagt til dig att jag är glad för barnet å det är inget som ändrats. Sen ville han med hem till min mamma en stund...hon e lite sjuk....
    Å när vi kom oväntat lite full med....(grr) men han ville med dit en sväng...min mamma sa-va trevligt att se er tillsammans utan att klösa ögonen ur varandra! Å då sa han, du det kommer aldrig bli vi 2 igen...Det närmaste vi kan komma det är att vi är vänner nu när vi ska ha barn. Men jag har inte heller träffat ngn annan sålänge hon e gravid....

jag har helt ärligt talat blivit så stark att jag bryr mig inte. det positiva i det hela var att lillen började sparka...haha som attan med. men asså klart det va blandade känslor å jag tror det va så fr hans sida med, han tittade på mig å verkeligen ansträngde sig för att inte le...men men. jag skiter faktiskt i vilket nu. det e som det e.....kram
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-02-25 07:45:44 följande:
    Pregga: Du verkar vid rätt gott mod. Det är ju underbart för barnet om den får tillgång till båda sina föräldrar och om ni kan va vänner. Hoppas verkligen att ni kan va det nu. Åhhh tusen grattis till det. Jag har bara en liten undring, nu när han vänt så snabbt. Är det så att han insett att han aldrig kommer få vårdnaden nu?
    Haha asså det va det mi väninna sa så fort vi var själva, Tror du han e ute efter gemensam vårdnad nu? hm...kanske men det kommer inte att hända.asså jag vet inte om denna vändning bara var tillfällig faktiskt, för han kan göra så...jättegullig ena dagen å sen tvärvänder det igen. Han köpte en burk me cocos fett till mig igår, svindyr. sen när han åkte så sa han -vi hörs....
    å när vi kom in på Bb å när det e dags så sa jag, men jag har redan fixat bil upp till sjukan, då blev han sne å sa-har jag inget å vara med på eller å säja till om? det e la för fan jag so ska köra upp dig?! Jag svarade helt lungt att, me tanke på din totala frånvaro så planerar jag utefter den. får la se nu vad hans nästa steg e .....han kom ju nu när jag inte hört av mig alls....Men han kommer INTE få gemensam vårdnad.
    jo han sa ju att hans dotter skulle minsann inte heta det namn som jag valt, men jag sa igår...heeelt lungt! hon ska heta såhär...han blev tyst å sa inget...sen åkte han¨å inte ett ljud mer nu...
  • Bubbis10

har varit flytingfri ett tag, men nu har det kommit tillbax rejält....hur e det med er andra på den punkten?
    å förskylningen har tagit rejält me fart...

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10