Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Haha, ja ibland får man ge vika för unga människors starka vilja :) Alltså det där med att kön gör att man kan föreställa sig barnet bättre, alltså jag fattar verkligen inte. Ingen kritik på något sätt. Det är jag som inte förstår. Och vad gäller kläder så kommer jag sätta på min unge de kläderna jag tycker verkar bra. Men där vet jag ju att människor tycker att vissa kläder bara går att ha på pojkar och vissa bara på flickor. Det tycker inte jag. Som tur är får alla göra som de själva vill!

carohl skrev 2010-03-09 10:58:49 följande:
    Alltså jag har ju redan en dotter sen förut. Henne väntade jag med att ta reda på könet. Denna gång hade jag absolut tänkt att vänta också men min flicka har tjatat och tjatat och sen började man ge vika och till slut gillade vi tanken. Nu är jag istället helt inställd på att få veta men som sagt kan de inte se så får vi vänta! Jag tycker att det ska bli kul också att få veta för att få göra mig en bild av bebisen än "bara" av en bebis utan kanske som en liten flicka eller pojke. Sen tycker jag självklart att det ska bli roligare att handla. Jag handlar i vilket fall nästan allt neutralt men några plagg könsbestämda hade varit roligt. Tex såg jag en supersöt body som hade "teckning" som en liten kostym, hahahahaha, skit roligt! Nu vet jag inte om jag skulle köpa den men det finns roliga plagg. Samt söta flickigare bodysar...
    BF 100817
  • den kära leken

Det är så himla underbart att allt ser bra ut för dig nu. Jag har inga problem att se min lilla bäbis framför mig. På vilket sätt är det lättare att knyta ann när du vet könet? Är det för att du vet mer om bäbisen. Hade varit lika lätt att knyta an om du visst hårfärg eller nåt annat eller är det just könet som gör det lättare för dig att skapa denna kontakt? Jag är som sagt bara nyfiken hur ni tänker och det är sbaolut ingen kritik, vill bara stryka under det väldigt tydligt så ingen tar illa upp.

Ns mamma skrev 2010-03-09 11:57:07 följande:
    Jag hade inte tänkt att kolla kön den här gången heller, men när jag fick beskedet att det var hög risk att bebisen hade ryggmärgsbråck och jag läste på om det och i princip hade ställt in mig på att få avbryta min graviditet skärmade jag av graviditeten helt. Så jag bestämde dagen innan ultraljudet att om bebben mår bra så skulle jag fråga efter kön, och detta har på något sätt gjort att anknytningen känns starkare. Det är jättesvårt att förklara med ord, men nu ser jag min lilla pojke framför mig och pratar med HONOM osv.. 
    BF 100817
  • den kära leken

Pregga: Vad skönt. Inga fler orosmoln nu då? Ha det så roligt med vänninan!

BF 100817
  • den kära leken

Har dom ingen mödravård i Hässleholm? Iof är ju inte Kritianstad så långt bort men ändå.

Nallepuhmamma skrev 2010-03-09 12:56:04 följande:
    Skåne närmare bestämt i Hässleholm hålan men får vända mig till kristianstad om man ska få hjälp typ OM man nu får det också
    BF 100817
  • den kära leken

Jag tror det handlar mer om hur man lyckas beskriva sin oro än hur generösa de är. Tror nämligen det är marginellt hur mycket tid de har över. Jag tror inte de har mer tid över i Göteborg. Men är man ihärdig och lyckas beskriva sin oro på rätt sätt får man nog komma.

BF 100817
  • den kära leken

Ja jag hoppas inte du eller Pregga tog illa vid sig för att jag frågade. Är som sagt bara nyfiken på hur ni resonerar kring frågan. Det verkar vara något alla utom jag tänker mycket på. Så det är ju jag som är konstig då kanske.

carohl skrev 2010-03-09 13:10:39 följande:
    Dena kära leken: Hoppas du har fått svar på hur vi andra som vill veta kön tänker. Som sagt alla är olika och därför tänker alla olika. Pratade med Pregga nyss och hon ska också ta reda på könet om de ser vad det är.
    BF 100817
  • den kära leken

Jo fast för min del är det helt oviktigt. Även när bäbisen är född. För min del behöver jag inte veta det alls. Kommer inte göra någon skillnad. Kommer göra mer skillnad på vad det är för slags person och det får jag ju reda på först när jag lärt känna den lite.

Nu blev jag grymt sugen på glass. I strut. Typ dajmtopp eller nåt. Kanske beror på vädret.

carohl skrev 2010-03-09 13:15:02 följande:
    Nä det var inte så jag menade... Inte är du konstig man är ju bara olika nyfiken. Isåfall var jag lika konstig min förra graviditet för då tog jag ju inte reda på det
    BF 100817
  • den kära leken

Det är just det där jag inte förstår. Alla säger att det inte spelar nån roll vad det blir men de vill ändå vet. Varför vill man ändå veta. För din del handlar det då om att du tycker att man inte kan ha samma kläder till en flicka som till pojk om jag förstår dig rätt?

elinnnnn skrev 2010-03-09 13:17:29 följande:
    Jag frågade också om det var en pojke eller flicka vid mitt RUL som sagt. Varför? Jo för att jag är så NYFIKEN! Om det nu är en pojke eller flicka spelar ABSOLUT ingen roll , vi blir glada oavsett! Även om vi nu fått "veta" att det är en flicka så kommer jag inte köpa mer kläder eller annat. Vi har köpt baskläder, typ som bodysar, pyjamasar osv som skulle passa både pojke och flicka. Senare när bebisen kommer så kommer vi utöka klädsortimentet . Ja för jag vill att min flicka ska ha klänning, dock kommer jag inte köpa några klänningar om det blir en pojke. Men tills bebisen är född, könsultraljud eller inte, så kommer jag bara köpa "neutrala" kläder/saker.
    BF 100817
  • den kära leken

Okej, du låter nästan arg nu. Det var absolut inte meningen att göra någon arg. Jag är bara nyfiken jag med ;)

Själv tycker jag nog att alla bäbisar kan ha alla sorters kläder. Skulle dock aldrig sätta på en bäbis en klänning.

Men detta verkar röra upp alldeles för mycket känslor. Jag tycker vi lämnar den diskussionen. Vill inte göra någon illa eller trampa nån på tårna. Så nyfiken är jag inte. Haha

elinnnnn skrev 2010-03-09 13:45:18 följande:
    nä helt fel. anledningen till att jag frågade på RUL var ren nyfikenhet! och nej jag tycker inte att pojkar ska ha rosa klänningar..
    BF 100817
  • den kära leken

Elin: Naj jag pratar inte om gravididteten. Utan överhuvudtaget. Om man bryr som om kön kan man väl lika gärna ta reda på det med en gång men jag bryr mig inte över huvudtaget. Jag tror jag har lite svårt att förklara. Det är inte så att jag inte bryr mig om det blir en flicka eller pojk, jag bryr mig inte om könet alls. För mig är inte det en viktig del av nåns person.

Vad skönt att du inte tog illa upp =) Vill inte göra nån upprörd.

BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10