Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

augustibarn10 skrev 2010-05-28 21:35:12 följande:
    Hej!Min bm sa igår när jag var hos henne att det inte hjälper att ta två niferex. Det ger tydligen bara lika mycket som en ändå.
    godmorgon juicen finns även med järn å folsyra...den dricker jag ihop med järntabletten. men jag tar duroferon å den e snäll emot magen med.
  • Bubbis10
    augustibarn10 skrev 2010-05-28 21:39:07 följande:
    Pregga: Kunde inte referera dig :( Det står så mycket på internet som man inte kan lita på vilket är tråkigt när man är i den situationen. Jag läste att det var större risk för missfall om man har streptokocker men det stämmer inte alls tydligen. Men man blir ju orolig. Det med droppet menade jag bara att förlossningen är jobbig i sig, sen att man måste ha dropp med sig hela tiden känns inte som att det hjälper :P
    du menar citera? ok, jo tack jag vet..har ju läst det ena hemskare än det andra,om livmoderinfektion som skulle ha förödande konsenkvenser osv pga GBS, men som sagt-hade vi haft högre å oroande värden så hade vi ju behandlats redan nu. man blir ju jätteorolig för allt detta man läser,hemskt.
    va det gäller droppet, så visst e det säkert inte ett + men samtidigt tryggt att GBS,en inte påverkar barnet då :)
  • Bubbis10
    augustibarn10 skrev 2010-05-28 21:41:26 följande:
    Niferex ska tydligen också va lite snällare mot magen. Jag tar den med vanlig apelsinjuice, men ska kanske testa den du dricker istället för mitt järnvärde hade inte ökat alls mycket under månaden som gått :(
    jo asså denna juicen e nog bra tror jag, den fångar upp järnet mer...tror jag iallafall, mitt värde låg på 125 sist å det var hon fullt nöjd med, får la se nu den 3dje. jag äter ju inget rent kött nu så....
    augustibarn10 skrev 2010-05-28 21:51:54 följande:
    Hehe, ja jag menade citera. Får skylla på att jag är helt inne i examensarbetet ;) Jag tycker att det är lite konstigt att bm inte kollar värdena oftare. Jag fick veta att jag har gbs vid andra träffen och det är ju evigheter sen dess känns det som. Ska nog be om ett nytt test och se så det inte har ökat.
    haha ok, examensarbete i?  jo jag håller med dig där, dom borde ju göra lite tätare kontroller kan man tycka men dom anser väl inte att våra värden var alarmerande, men jag ska kräva nytt urinprov nu den 3dje, tog ju ett nu när jag var uppe för ett par dar sen men jag ska begära mera kontroller för detta. helt klart! å visst känns det lite nonchalant att ens behöva be om det.
    asså när jag fick dottern så hade vi mkt mer å tätare besök hos Bm, ida e det knappt ngt. det kommer la sluta med att Mvc upphör helt.
  • Bubbis10
    augustibarn10 skrev 2010-05-28 22:17:37 följande:
    Jag pluggar till lärare och har jämfört lärarutbildningen i Sverige och Finland och statusen på utbildningarna och yrket. Det ser inte bra ut för Sverige kan jag ju säga ;)Nehe, nu ska jag sova. Go natt
    oj då...det där lät inte lovande alls ju..:/

Vaknade kl 05.30 ca av världens kramp i vaden, jag skrek rakt ut å tårarna brände bakom ögonlocken å jag har HÖG smärtgräns, kändes efteråt som om det rann ner i foten, å efter det kunde jag inte somna om,kan knappt sätta ner foten i golvet..ajaj....
    men jag får la vila sen lite senare, lillaman vaknade ju åxå å satte igång i full protest när jag la mig ner igen..haha
  • Bubbis10
    augustibarn10 skrev 2010-05-28 21:35:12 följande:
    Hej!Min bm sa igår när jag var hos henne att det inte hjälper att ta två niferex. Det ger tydligen bara lika mycket som en ändå.
    Hur högt värde hade du på din GBS?
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-05-29 07:17:43 följande:
    Hur högt värde hade du på din GBS?
    å har du fått antibiotika? eller ska du med få vid förlossningen bara?
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-05-29 10:16:23 följande:
    haha ok skönt att man inte är ensam. Mums gott med tårta, nån som fyller år? 
    hahaha du e INTE ensam om flödande hormoner!! jag kan skratta ena sek för att i nästa vråla åt folk att dom e dumma i huvvet å egoister, för att sen böla en skvätt! japp, en sann hormonstinn ragata!
  • Bubbis10
    augustibarn10 skrev 2010-05-29 14:59:17 följande:
    Det vet jag faktiskt inte. Jag fick bara veta att jag har det, visste inte att man kan ha olika högt värde... Men det kan inte vara så högt eftersom jag inte fått nån antibiotika mot det.
    ok, men exakt hade du haft högt värde så hade dom gett din antibiotika. :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-29 15:51:34 följande:
    åh nu har jag äntligen bestämt mig.Jag ska göra ett könsultraljud på Emmakliniken i Malmö.Ja, jag har redan gjort ett för 3-4 veckor sen då sa hon att det var till 99% säkerhet en flicka.Men ja, jag vill göra ett här i Sverige, tror att jag kan lita på det mer.Jag är så rädd för att köpa flickigare kläder och att det sen kommer ut en pojke.-------------------------------------------------- ----------------------------------------Jag vill också tillägga:Spelar ingen roll om det är en pojke eller flicka, jag vill bara inte lägga pengar på kläder och andra saker som sen inte kan användas. För nej jag kan inte tänka mig att klä mig son i tunika och tights....
    hahahahaha vad menar du? lever vi inte i ett unisex samhälle idag? ingen tunika å tights på din pojk? hahahahahaahhaah
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-29 16:17:12 följande:
    nä och heller inte hårspännen eller klänningar hehehehe, nej men det är bäst att klargöra innan man får påhopp, kan i och för sig ändå få påhopp, men orkar inte bry mig. kan inte bara alla ha rätt till sin åsikt utan att behöva förklara sig varenda gång? :D
    asså det jag kan tänka mig elinnnn är att en del kanske undrar varför du har svårt å acceptera att det e en flicka du väntar, då du fått det beskedet mer än en gng å det dessutom e 99% vilket e nästan allt.
    får jag fråga utan påhopp, hade du hellre önskat dig en pojk`?
    den kära leken skulle ju låta sin pojk gå i klänning ;) hahahaha
    men nej nej det skulle inte jag heller.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10