Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Grattis till lyckat RUL! Vad roligt.

knyzzel skrev 2010-03-10 14:37:57 följande:
    HEJ. Nu e jag tillbaka. Allt var jätte bra. Hjärtat var fint, ryggraden hel njurar satt där dem skulle mm köpte 3 bilder. Dem ser nästan lika dana ut så jag lägger bara upp 1-2 av dem. Har moderkakan fram, lite tråkigt... men men d e bara en bagatell.  DET BLIR EN POJKE, EN SON & EN LILLEBROR
    BF 100817
  • den kära leken

Det låter ju lovande om det skulle vara på det viset :) Vi kan ju hoppas.

ssssssss8 skrev 2010-03-10 15:47:44 följande:
    Jag har också varit på RUL denna vecka och allt var som det skulle hjärtat, magsäck,njurar ingen vattenskalle hel ryggrad helt underbart och mina sammandragningar är inget att bry sig om. Han sa till mig att har du inga sammandragningar före v 20 så blir det svårare förlossning det är bara livmodern som förbereder sig. Undrar om jag ska tro på det där med enklare förlossning.
    BF 100817
  • den kära leken

God morgon!

Agustibarn: Lycka till på praktiken. Det kommer gå superbra imorgon!

Puchelina: Ja veckorna rusar fram. 12 dagar kvar :)

BF 100817
  • den kära leken

Åhh vad gott det lät med rostat bröd. Har jag inte ätit på evigheter. Äger inte äns en brödrost :) Kanske man får ta och skaffa sig?

puchelina88 skrev 2010-03-11 07:36:41 följande:
    hihi japp 12 dagar kvar;) nu blir det att käka lite rostat mumma;)
    BF 100817
  • den kära leken

Ja det kan man tro men jag tror faktiskt aldrig jag ägt nån. Kan inte komma ihåg att vi hade en när jag var barn heller. Rostat bröd var nåt man åt när man var hos farmor och farfar. Då fick man också varm choklad med grädde till. Haha.

Pregga skrev 2010-03-11 07:42:01 följande:
    haha trodde brödrost var ngt som fanns i varje hem...hihi
    BF 100817
  • den kära leken

Jag älskar att ut och gå. Går varje rast och en runda på lunchen. skönt för höfter och rygg när man sitter hela dagarna. Jag tror det är superbra att ut och gå! Om man inte har fått order om att låta bli då :)

puchelina88 skrev 2010-03-11 07:51:30 följande:
    Mmm nu har jag käkat 2 rostat med marmelad och ost och sen oboy det va gott;) nu vet ja inte va ja ska göra! får sitta här ett tag;) tänkte gå och möta min mamma efter hennes jobb sen vid 12 är ju skänt att komma ut lite de kanke mini i magen gillar;)
    BF 100817
  • den kära leken

Vilka människor det finns! Bra att du sa ifrån.

sofie och laura skrev 2010-03-11 07:58:57 följande:
    Igår fick jag verkligen fnatt på en äldre dam! Jag stog i kön i mataffärn och hon var före. Leo sotter i vagnen mittemot kassan med sin äldre kusin (10år) jag har koll samt att jag hör att Leo är grinig och kanske skriker till i 3 min MAMMA väldigt högt samt lite inte orka vänta skrik på sin mamma. Allt tar max 2 min från att betala en tuggummi. jag kommer fram till leo och klappar han på kinden och ger han napp och ett bamse tuggummi. HAN ÄR LUGN. Då säger robin på 10 år att tanten framför dig sa till Leo -håll käften på dig din AP UNGE! VA TÄNKTE JAG MEN, lugnade mig själv med att robin hörde fel. Sen hörde jag tanten säga -BRA att du höll käft. JAG- vAD FAN ÄR DET DU DÄGER TILL MIN SON? Skämms du inte att säga så en kvinna p äldre dar. tanten-han skall hålla käft JAG- SÅ JÄVLA SUR SOM DU E SÅ SKREK DU NOG VÄRRE I HANS ÅLDER. KÄRRING JÄVEL sata* vad jag blev störd igår!
    BF 100817
  • den kära leken

Men va fan! Nåt måste vart fel i hjärnan på kärringen.

Familjen Mu skrev 2010-03-11 08:14:44 följande:
    En sak gällande äldre....Hur kan dem ens tänka tanken att vi yngre ska visa dem respekt när dme själva inte gör det!?? Nu drar jag absolut inte alla över en kam men ändå! Var som häromveckan då vi åkte buss (jag, min fru & dotter) vi hade handlat. Så sitter jag själv på ett säte me en ledig plats bredvid. Det stiger på en äldre kvinna och frågar om hon kan sitta där, javisst svarar jag men det kanske blir lite trångt då jag har 3 kassar nedanför. Vet ni var kärringen gör? HON trycker ihop mina påsar med mat med sina fötter och stirrar mig rakt i ögon och säger...fy skäms på dig! VAD tänkte jag?  Ber henne sluta att trycka ihop min mat då blir hon ännu surare och slår mig med sin armbåge rakt in i min mage...DÅ smällde jag av på riktigt. Va fan gör du kärring, jag är för helvete gravid och du slår mig i magen? Jag erbjöd dig plats och detta är tacken? Sa även att det fanns lediga platser länge fram i bussen för "sådana" som henne men neej hon satt kvar och slog mig i magen med sin jävla armbåge. Tillslut så knuffade jag tillbaka... Åååh vad jag blev förbannad!
    BF 100817
  • den kära leken

Jag hade en stenhård bula på magen i morse. När jag kom till jobbet så var jag tvungaen att lägga ett rejält lass, Då blev magen mjukare igen och inte alls lika öm. Antagligen tryckte väl tarmarna fram livmodern så man kände den tydligare.

the jeryds skrev 2010-03-11 08:29:19 följande:
    nej det är inte molvärk, känns mer som att den gör uppror. funkar än så länge att gå på toa faktiskt. KÄner mig spänd och lite rörig i magen typ. Knepigt, hoppas det släpper o lugnar ner sig lite. Tror jag har en liten vaken här. magen låg helt snett nyss.
    BF 100817
  • den kära leken

Pregga: Ja det är skönt när det släpper.

Jag är verkligen helt säker på att det är bäbisen jag känner nu! Hihi

BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10