Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej tjejer..Här börjar jag bli lite (eller jävligt) nervös inför Rul på onsdag,vill bara såååå gärna att allt ska vara bra bara!!!!!

Va på barnloppis igår å fyndade lite till dottern,men köpte även en JÄTTE fin babysitter..Ser helt ny ut och är ingen "vanlig" på ställning utan med ställbart ryggstöd+ fotstöd plus att man kan göra den till en "gunga"..Den kostade bara 150kr så jag kunde inte låta bli  :)

• Malinski79

Hej tjejer!!!

Imorrn är det ÄNTLIGEN dax för Rul....Men det är med skräck blandadförtjusning...Är faktiskt livrädd att allt inte ser ok ut!!!! Många av er andra har ju iaf sett den lill* nångång innan UL:et,men jag har ingen koll..

Så imorrn kl 13.30 kan ni gärna få sända en tanke till mig {#lang_emotions_laughing}

• Malinski79

Hej hej!!!!

Nu är jag hemma från Rul,å bebisen va det full rulle på Fladdrade runt mest hela tiden och ville inte alls va med på kort!!! Däremot så fick jag "backa" 6 dagar (fick göra det med dottern oxå,men hon kom ändå 10 dagar innan BF) så nu är jag i v 18+0 idag (igen)

Det enda som oroar mig liiiiite va att de hittade en vit fläck på hjärtat (ekogent fokus) vilket kan innebära en minimal risk för Ds,men hon sa oxå att hon ser flera såna här i veckan och att i de allra flesta fallen så är det inget!

Men ska iaf få gå på ett extra UL nästa onsdag igen å träffa en läkare som ska bedömma om man ska "gå vidare" med ett fostervattenprov..

Men är sååååå tacksam för att hjärtat slog å att bebisen växte och va propotionerlig (stavas nog inte så)

• Malinski79
    puchelina88 skrev 2010-03-31 16:04:22 följande:
    hmm någon som vet hur stor bebisen är när man är i vecka 21??
    jag är i v 18+0 idag (18+6 enligt mig) och på ul så var bebisen 18 cm..
  • Malinski79
    elinnnnn skrev 2010-03-31 16:20:11 följande:
    mysigt med RUL :) tycker du ska ta det till dig som din BM sa att det antagligen inte är nån fara. onödigt att oroa sig i onödan ju. Håller tummarna för positiva besked vid nästa UL. Den kära leken: Lycka till, hoppas vagnen är fin och till ett bra pris dvs KÖP :D
    Ja jag känner att jag ska släppa det och njuta så länge...Han sa oxå att de i Uppsala fått "order" om att berätta när man ser den lilla vita fläcken men att man inte gör det i alla län,så då kan det inte vara någon fara på taket!!!

Hur som hellst ska jag njuta av att bebisen dansar på i magen och att {#lang_emotions_heart} ticka på som det ska =)
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-03-31 16:44:42 följande:
    Grattis till ditt Rul gumman :)
    Tack tack!!!! =D
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-04-01 17:49:25 följande:
    Känner mig som en bitch....en väninna som jag umgicks mkt med i sommras, ja hon har förändrats så mkt. Hon har alltid varit glad i spriten, men har ändå hållt det till helgerna....men nu super hon till även på vardagar fast hon ska jobba dagen efter. hon har bryter med alla sina vänner, som hon nu anser sååå tråkiga, dom vill ju bara sitta hemma å tråka....suck...å jag då, enda gng hon hör av sig det är när hon vill ha ngt nu....låna dammsugaren, låna datan....jag har sagt ok innan, men just nu för 5 min sen så sa jag nej. jag sa att jag har folk hemma jämt, å ville vara ifred med min dotter idag. hon svarade-serisöt, det tar bara 2 min annars så har jag inte pengar....å jag sa, jag pallar inte men du har så mkt vänner så ngn kan säkert hjälpa dig, glad påsk å kramkänner mig usel, suck....men hennes nya "vänner" super lika friskt som hon..å jag orkar inte ha sånt i mitt umgänge, å hade hon ngn gång sagt-gumman ska vi ta en fika idag? eller umgås.....så hade saker vart annorlunda, men det hör man aldrig längre. å jag har ingen lust att hon bara ska höra av sig när hon vill ha ngt! Hon har tom brutit med barndoms vänner, riktigt bra tjejer för dom e ju såå tråkiga nu.Å nu sitter man här med dåligt samvete å känner sig som en skit för att jag inte hjälpte henne. Men saken e den att hon kom i förigår för samma sak, å tog med sig en vilt främmande människa hem till mig, utan å ens fråga om det va ok. för att låna datan å kolla nya supar bilder på Fejjan, å föra över pengar.jag skulle visa kortet på min son, men hon hade såå brått å gå då.å jag tappade lusten för att ha med henne å göra....hon frågade med-öh hur e det?jag svarade bara , jag mår toppen, vill bara vara ifred med min dotter idag då det alltid e så mkt spring här.hon svarade helt kort-okey.....Gjorde jag fel nu..??
    Jag tycker absolut INTE du gjorde nåt fel...det värsta jag vet är vänner som bara vill ha och ha men vägrar ge nåt tillbaka..Såna vänner kan man vara utan!!!
    Jag har en vän (barndomsvän) som oxå tycker vi med familjer är trista, hon festar järnet med sina singelkompisar på helgerna..Hon frågar aldrig hur med är med varken mig eller familjen..Till sist tröttnar man,så nu har vi inte haft kontakt på ett bra dag =( TYVÄRR!

Men tycker inte du gjort nåt fel!
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-04-01 19:28:41 följande:
    Tack så mkt för ditt svar gumman...känns ju lite bättre nu..jo hon tycker ju allt med barn å fam e sååå tråkigt. å hon lever för att supa, å sexa runt...å jag känner som sagt, att hade hon ngn gng viljat bara umgås över en fika....men nu e det-jaa jag hade ju gärna bjudit med dig ut, men nu går ju inte det så...öh, kan jag komma över å låna ditten å datten...suck..tack för ditt svar..
    Det som är "jobbigt" för min vän..Är att hon egentligen vill ha allt det vi (alla hennes nära vänner) dvs sambo,hus och barn..Så jag tror att hon bara är bitter å inte kan glädjas åt nån annan än henne själv..Hon kunde inte ens glädjas när hennes egen syster (jag är vän med henne oxå) va gravid,så syrran vågade knappt nämna graviditeten under 9 mån för henne, och det är helt sjukt!!!!
  • Malinski79
    lillabambi skrev 2010-04-01 19:34:15 följande:
    hej mina gravida vänner:)hur står de till?
    Här är det bara bra!!! =D Hur är det själv??
  • Malinski79

Nu vaknade min lill* plutt i magen..Vad et bubblar runt där inne nu =)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10