Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

morrn morrn!!!

Som jag sagt tidigare så är det riktigt ENVISA augustibebisar just nu!!!!!!

Carohl: Det va helt galet med dina fötter, stackare..Jag tycker mina sväller men inte ALLS som dina..Har aldrig sett nåt liknande att man kan trycka så

Men tjejer....NÅGON kan väl iaf få en bebis i helgen, ni är ju några som ligger nära tillhands Snääääälla loooova att nån "trycker ut" den lill*

Mandy86: tycker oxå det låter som vatten, det kanske sippra å inte allt gick på en gång..Så hade jag förra gången! Ring in du tycker jag!

Har ni andra det lika soligt å vaaaaaaarmt som vi har här?!?! Jisses, kan inte ens sitta still i soffan utan att flyyyyyyta bort! Har sovit såå otroligt illa inatt pga värmen! Nu förstår jag lite mer om hur det känns att va en klimakteriekossa

Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Malinski79
    LillSkruttet skrev 2010-08-14 11:05:52 följande:
    Vi har också varmt! Jag var helt tokig igår kan jag säga. Visste inte vart jag skulle ta vägen, fick torka mig i ansiktet hela tiden för svetten pärlade på överläpp och i pannan. Tycker att det är vedervärdigt med denna värme. Normalt sett hade jag jublat, brukar älska när det är varmt, men höggravid, nej det går fetbort!!!
    Vill ha svala höstvindar eller bebis UTANFÖR magen.
    Hahaha...det skulle kunna varit jag som skrev detta Jag ÄLSKAR oxå sol å värme i vanliga fall, men nu..njaaaa!!! Jag tror detta är ett förstadie till klimakteriet
  • Malinski79
    tetta skrev 2010-08-14 11:59:20 följande:
    jag hade symfus mått 37 när jag var hos bm i torsdags. Hon sa det var jätte bra!
    Hihi..Jag hade sf mått 37 för 2 veckor sedan i v. 36+1 å jag behöver väl inte säga att det låg över den övre kurvan..Men nu i torsdags så låg jag kvar på 37 så låg på övre kurvan!
  • Malinski79

go middag..

Nu har jag vaknat till liv efter att ha sovit middag i nästan 2 timmar, å det är inte likt mig..Jag är ingen "sovamiddag tjej" Men det va skönt faktiskt!!

Har en sån där bitter dag idag Det är över 30grader här så det är vaaaaarmt, behöver ju inte ens röra sig utan att det rinner om en.. Å så älskar jag sport å fick se att det friidrott på tv, men då vi har digitalt så fungerar det INTE NÄR SOLEN SKINER!!!!!! Blir helt galen Haha, nä då jag har inte alls nå gravidhormoner i omlopp idag

Ska nog f*n äta en pizza ikväll "bara för att"

• Malinski79
    PNC skrev 2010-08-14 16:48:10 följande:
    Malinski, Fungerar inte TV: n när solen skiner??? Tokigt!
    Nej det är helt sjukt....Hela denna sommaren när solen skiner så funkar inte tv:n från morgon till kväll...E såååå drygt eftersom jag inte orkar va ute hela dagarna å roa mig!!

Har hört fler som har digital tv som har lika, har lust att ringa å fråga om vi bara får betala för halva dagarna eftersom vi bara har tillgång til tv:n halva dagarna
  • Malinski79
    Malten skrev 2010-08-14 19:54:51 följande:
    Hej på er! Här händer det grejer! Vattnet gick inatt runt 04. Obs hade kört färdknäppen under morgonen, så kanske den hade effekt :) Vi åkte in på kontroll imorse och gjorde ctg. Allt såg bra ut men inte på g så vi fick åka hem o vänta. Hade ganska regelbundna värkar ett tag (3-6 min emellan) men nu är de glesare. Är det normalt att det går åt det hållet?
    precis som pregga skrev så får man gå i 72 tim sen sätter de igång det hela (iaf här)..

När mitt vatten blev det precis som för dig..Men det började sippra runt 11.30 va på koll 15 å sen kom första värken 18 å dottern är född 05.33
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-08-14 21:08:31 följande:
    såå då gick man i ganska så rask takt, haha nu e det bara att vänta å se om det fått ngn effekt...
    Men hörrni tjejer...Är det inte nån här inne som sagt att det inte hjälper med promenader??? Att det enda som eventuellt kan hjälpa är färdknäppen om man va mogen?!?!
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-08-14 21:15:51 följande:
    hahaah jo det var JAG som sa det, för det va det en Bm å en läkare sa till mig, medans läkaren i tors sa att det kan funka....så jag vette tusan..?!
    hahaha...Jaha, va det t o m du som sa det *asg*

Ja alla har ju sina "egna grejer" som man tror på..Speciellt om man fått barn innan å gjorde nåt "speciellt" just innan det startade...

Själv blev jag bara överrumplad förra gången å hade inte alls med i mina beräkningar om att jag skulle föda 10 dagar innan bf..."Alla" hade ju intalat än om att man går över första gången...
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-08-14 21:33:10 följande:
    jaha, där ser man....men då undrar jag lite, folk som går över tiden, å kör med färdknäpp-ja sex då aså...hahahahaah då hade man ju inte behövt bli igångsatt heller? eller, jag vet inte vad jag ska tro...men jag får lite värkar efter rask promenix....sen hoppas jag att dom gör verkan åxå...
    En kompis till mig gick över tiden 1 v. De körde färdknäpp å morgonen efter for slemmisen å så blev det färdknäpp igen kvällen efter å vips så gick vattnet..Så DÄR funkade det klockrent, men hon sa att det gjorde JÄVLIGT ont Så det va inget hon rekomenderade Men är man less så är man väl beredd att testa allt kanske...

Men jag är inte less än!!!
  • Malinski79

Här hickas det för fullt i magen...bebisen blev väl "full" av fantan

Men jag är tacksam...Den lilla rackarn har varit väldigt lugn idag Så jag satt å bökade å bökade å till sist så svarade hon med en spark!!!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10