Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-07-19 08:09:44 följande:

God morgon tjejer!

Har ni sovit gott? Det har jag tack och lov. Fast jag vaknar varje morgon utan udantag kl 4.30. Vet ni? Fortfarande slipper jag gå upp och pinka på natten, hahaha...

Annars då? Vad händer idag, inte mycket för mig iaf. Jag ska väl göra vanliga (tråkiga) saker som att städa, tvätta osv. Brodera såklart men det är min avkoppling.

Kanske att man ska äta lite frukost nu Skrattande Ska väcka resten av familjen först!

God morgon! Nja helt gott sover jag aldrig, är vaken flera ggr varje natt och kissar osv. En gång när jag vakna inatt hade lillen värsta discot inne i magen hehe. Jag tycker det är jätteskönt att vara ledig nu, men samtidigt trist att alla andra jobbar. Jag tänkte cykla in till stan en sväng och spana på lite bebisprylar vi har kvar att handla och amningsbh. Kanske låna lite böcker på bibblan.... 
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-07-19 10:37:53 följande:
    BM-besök! Vad roligt! Sista dessutom hihi sen är han hos er. Såg gungan, jättefin! Skrattande Klart att hon också ville vara med att bygga!
    Malten skrev 2010-07-19 09:33:12 följande:
    God morgon! Nja helt gott sover jag aldrig, är vaken flera ggr varje natt och kissar osv. En gång när jag vakna inatt hade lillen värsta discot inne i magen hehe. Jag tycker det är jätteskönt att vara ledig nu, men samtidigt trist att alla andra jobbar. Jag tänkte cykla in till stan en sväng och spana på lite bebisprylar vi har kvar att handla och amningsbh. Kanske låna lite böcker på bibblan.... 
    Jag har också lånat några böcker på bibblan, faktiskt ganska kul och intressant att läsa.
    Visst är det härligt att cykla? Synd att alla blir så förskräckta för att man vågar eller att man cyklar då man är höggravid...Grattis till din nya vecka!
    Vad mysigt att umgås med syster din och henne familj Skrattande
    Inge roligt med bristningar. Jag har sluppit dem men har fått åderbråck bakom ena knäet istället vilket inte heller är jättesexigt Flört

Kramen
    Jag kom visst aldrig till bibblan idag, det blev bara shopping ist :) Köpte en skötväska, en filt, amningsbh och lite annat smått. Jo jag tycker också om att cykla, även om uppförsbackar känns lite kämpiga nu. Jag har inte mött några negativa reaktioner på att jag cyklar som höggravid, känns inte som nån större fara.   
  • mammailund85

Hej på er! 
    Ser att ni snackar skit om havregrynsgröt, Jag ÄLSKAR havregrynsgröt och äter det varje dag. Med linfrön, aprikoser, russin och massor kanel. Mums! Men jag är tyvärr ändå hård i magen =/ 

Nån som testat hallonbladste förresten? Jag köpte det igår men har inte testat än. Det ska tydligen ge en lättare och snabbare förlossning (enligt vissa)

Har lånat massa böcker nu på bibblan om att föda, sköta bebisar osv + en profylax-dvd. Vår föräldrautbildning är ju inte förrän mitten av aug så det känns skönt att förebereda sig lite innan.  

• mammailund85
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-21 10:42:10 följande:
    Jupp har druckit det det nu sen jag jag gick in i tredje trimestern samt med barnet innan.
    Går ju bra att köpa eller plocka egna hallonblad och göra.
    Ska du köpa så köp från Re-Frech
    Jag har redan köpt, fanns i en vanlig tebutik i lösvikt. Brygger man det som vanligt te? o är det ok att ha lite honung o mjölk i eller kan det försämra effekten?
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-07-21 18:30:47 följande:
    HEY, där e du ju =)

haha var det inte du som blödde efter undersökningar??
    Hej! Jo jag hade dels nån liten blödning efter ett VUL och sen fick jag blödningar efter en "cellförändringsundersökning". Sen har jag ju haft några till blödningar också denna graviditet, men nu var det länge sen....
  • mammailund85
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-21 18:26:31 följande:
    Mjölk ska du undvika då det kan försämra det hela men ta du i socker eller honung.

Hur många koppar dricker du eller tänkt att dricka???

Jag dricker 3 stora koppar själv...
    Jag har nog tänkt en kopp om dan till att börja med. Det är så varmt nu att jag inte alls är sugen på te. Men jag kanske borde dricka mer för att få effekt....ska nog börja imorn
  • mammailund85

Hej på er! Härligt elinn att din man kommer imorn, förstår att du längtar.  Pregga hoppas det lugnar ner sig med värkarna. 

Själv börjar jag bli riktigt less på alla krämpor osv, vill att lillen ska komma ut snart. Jag hoppas (och misstänker) att jag är lite längre gången än det datum jag fick på RUL. Med tanke på oregelbunden mens, att jag fått tidigare datum på andra UL och att bebisen är så pass stor redan finns det ju en chans....

Jag är ju helt ledig nu och har massa tid, men tyvärr ingen ork. Håller på att fixa och dona i lägenheten men blir helt slut direkt... 

• mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-07-25 13:19:22 följande:
    hihihi tack doktorn =)
    det har ju bara kommit en gång, får se om det kommer nån mer gång.... kändes lite läskigt och ovant, men nu har jag ju tagit lactulos i 3-4 dagar 30 ml och microlax dag 1 och dag 3... så from idag ska jag gå ned till "underhållningsdosen"..
    Malten skrev 2010-07-25 11:06:28 följande:
    Hej på er! Härligt elinn att din man kommer imorn, förstår att du längtar.  Pregga hoppas det lugnar ner sig med värkarna. 

Själv börjar jag bli riktigt less på alla krämpor osv, vill att lillen ska komma ut snart. Jag hoppas (och misstänker) att jag är lite längre gången än det datum jag fick på RUL. Med tanke på oregelbunden mens, att jag fått tidigare datum på andra UL och att bebisen är så pass stor redan finns det ju en chans....

Jag är ju helt ledig nu och har massa tid, men tyvärr ingen ork. Håller på att fixa och dona i lägenheten men blir helt slut direkt... 
    tack=) ja jag längtar ju som en galning hahaha
    vad skönt att du är helt ledig nu, lite typiskt att du inte har någon ork ;) du får fixa och dona lite i taget bara så du hinner vila också.
    när har du BF enligt RUL? hoppas dem "räknat/mätt fel" så du får tidigare ;);););)jag frågade min BM om det stämmer att hallonbladste stärker livmodern, förkortar läkningstiden efteråt och ifall det har en positiv verkan om man ska amma. och hon sa att det stämde. dock frågade jag inte om den kan sätta igång det hela tidigare, för jag tror som sagt att bebisen kommer när h*n är redo oavsett =)

hahaha bebis imorrn natt??? mmm frågan är om vi orkar det :P hon får gärna komma nästa vecka. maken tycker hon ska komma på torsdag hahaha

vad skönt att du sovit gott... kram
    Jag har bf den 26:e enligt RUL, var på UL kring v13 och då fick jag den 21:e tror jag det var. Min bm sa att jag kunde vara uppemot 2v längre gången, men det tror jag inte. Men bara några dagar gör ju skillnad nu känns det som, även om barnet med största sannolikhet inte kommer på just bf. 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10