Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Karin86 skrev 2010-08-13 12:13:03 följande:
    Hej alla, ville bara säga att våran son kom den 10 aug kl 05:53 vägde 3930g och va 50 lång så en liten tjockis blev det :).....E så lycklig att allt är över!!!!
    Kom hem igår, dom tyckte kanske jag skulle stannat en dag till då förlossningne va lite jobbig men vi ville hem. ska tillbaka imån på återkontroll av oss båda :)

Hoppas verkligen för er alla att era bebisar kommer snart för det är sååååå mysigt att snutta på en :D...

nä nu vill han ha mat så nu ska jag kila kram på er alla!!!
    Åh vad underbart! Ett stort grattis till er! 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-08-13 13:02:32 följande:
    har inte backat i tråden mer än att jag såg att ni pratade om hugg, enl läkaren jag träffade å Bm så är detta mkt vanligt när bebis trycker på med huvudet å en nerv kommer i klämms, detta kan åxå påskynda att tappen mognar fortare då ett hormin utsöndras pga tryck. så fast dom gör jäkligt ont så e det rätt positivt.
    Här lyser värkarna med sin frånvaro å jag börjar ställa in mig på att gå över tiden..

dock så har jag mkt svårt å ta mig upp ur sängen när jag vaknar för att kissa eller gå upp, har då sjukt ont i ljumskarna...
    okej det låter ju positivt då om huggen leder till att tappen mognar. Äh inte kommer du över tiden, du som har så¨mycket på g :) Det är nån vecka kvar till ditt bf va? 
  • mammailund85

Hej på er! Här händer det grejer! Vattnet gick inatt runt 04. Obs hade kört färdknäppen under morgonen, så kanske den hade effekt :) Vi åkte in på kontroll imorse och gjorde ctg. Allt såg bra ut men inte på g så vi fick åka hem o vänta. Hade ganska regelbundna värkar ett tag (3-6 min emellan) men nu är de glesare. Är det normalt att det går åt det hållet?

• mammailund85
    Nu är han äntligen här! Noah föddes i söndags 15/8 kl 08.50, 3920g och 53cm . Allt har gått bra och idag kom vi hem från bb. Skriver mer en annan dag. Han är världens goaste och sötaste :)
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-08-22 00:09:50 följande:

Min älskade son Dominic :)
    GRATTIS Pregga! Så fantastiskt fin han är! Skönt att förlossningen gick bra också. 

Noah är nu en vecka gammal och hur underbar som helst. Jag har varken tid eller lust att sitta här så mycket nu, men jag önskar alla som inte hunnit få sina små än ett stort lycka till.  
  • mammailund85

Hej på er! Är inte så aktiv här sen noah kom, har inte tid helt enkelt. Men nu har vi köpt en bärsjal, vilken fantastisk grej! Har använt babybjörn innan och den har funkat bra men detta är ännu bättre, inte minst att använda inomhus. Nu ligger han o sussar sött i sjalen medan jag kan fixa o dona och sitta vid datorn.

Pregga det låter som du har det mkt tufft nu, styrkekramar till dig. Jo noah äter mer än varannan timme för det mesta. När han är vaken vill han typ äta hela tiden. På förnatten går det som tur är lite längre innan han vill äta. inatt var nog rekord då han inte vaknade förrän 04. men då hade å andra sidan hela dan varit tuff med mkt skrik.

Vi har en hel del problem med skrik och magknip. På kvällarna är det ibland så att han gallskriker så fort han inte är vid tutten och han äter ofta helt vilt och sliter och drar i bröstvårtan. Vi ger honom minifom och jag äter helt mjölkfritt sen en vecka. tycker inget av det hjälpt direkt. funderar på sempers magdroppar, nån som testat dem?Eller fisventil?    

• mammailund85
    LillSkruttet skrev 2010-09-28 11:44:56 följande:
    Har köpt sempers droppar och oj vad lillkillen fiser av dem. Mindre gnäll och mer gaser som kommer ut. Toppenbra! Har faktiskt skippat minifomen (som f ö inte gjorde någon större skillnad) och det går jättebra.
    okej vad skönt, hoppas det hjälper för min lillkille också. Vi började igår så svårt att säga nåt än. 
  • mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-09-27 13:03:07 följande:
    jag har också bärsjal! fast lillan blir jättesur när jag stoppar ner henne i den när hon är vaken. hon ser ju bara min bröstkorg när hon sitter där i typ. har du kommit på hur man gör "vaggan" då bebisen kan ligga ner i bärsjalen?? Jag förstår inte riktigt instruktionerna man fick med så jag har bara kört med den vanliga dubbel krysset då hon sitter upprätt fram

usch jobbigt när dem har magknip och skriker.... det gör min lilla också ibland men det är nästan uteslutande när hon behöver antingen bajsa eller rapa. jag tycker det är lite klurigt att få henne att rapa ibland. ibland går det hur lätt som helst men ibland kommer dem inte upp förräns ett par timmar senare :S
    jag ger också minifom, tycker det har hjälpt rättså mycket faktiskt... jag har inte provat sempers magdroppar men min bvc sköterska sa att jag skulle köpa dem, men eftersom jag redan då köpt minifom så köpte jag inga. jag skulle gjort det om inte minifomen hjälpt.... fisventil har faktiskt jag också funderat på då lillan blir så otroligt gnällig och det gör ju ont att ha massa fis som inte kommer ut. men nej jag har inte köpt/provat någon
    Jag har inte heller lyckats få till vaggan, men jag ska försöka igen. finns instruktioner via film på sjalbarn.se. Hur mycket miniform ger du? Jag har inte gett vid varje mål då han äter så väldigt ofta och dessutom är jag lite väl glömsk. funderar på att ge fler åt gången än 10, läkaren på bvc sa att det var helt ok. sempers magdroppar ger man ju bara en gång per dag så det känns lättare. 
  • mammailund85

lille noah har inte sovit nån hel natt än, vi lägger oss tillsammans vid 21-22. inatt vakna han vid 02, 04 och 06.30 och det är väl rätt normalt här. 

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10