elinnnnn skrev 2010-09-27 13:03:07 följande:
jag har också bärsjal! fast lillan blir jättesur när jag stoppar ner henne i den när hon är vaken. hon ser ju bara min bröstkorg när hon sitter där i typ. har du kommit på hur man gör "vaggan" då bebisen kan ligga ner i bärsjalen?? Jag förstår inte riktigt instruktionerna man fick med så jag har bara kört med den vanliga dubbel krysset då hon sitter upprätt fram
usch jobbigt när dem har magknip och skriker.... det gör min lilla också ibland men det är nästan uteslutande när hon behöver antingen bajsa eller rapa. jag tycker det är lite klurigt att få henne att rapa ibland. ibland går det hur lätt som helst men ibland kommer dem inte upp förräns ett par timmar senare :S
jag ger också minifom, tycker det har hjälpt rättså mycket faktiskt... jag har inte provat sempers magdroppar men min bvc sköterska sa att jag skulle köpa dem, men eftersom jag redan då köpt minifom så köpte jag inga. jag skulle gjort det om inte minifomen hjälpt.... fisventil har faktiskt jag också funderat på då lillan blir så otroligt gnällig och det gör ju ont att ha massa fis som inte kommer ut. men nej jag har inte köpt/provat någon
Jag har inte heller lyckats få till vaggan, men jag ska försöka igen. finns instruktioner via film på
sjalbarn.se. Hur mycket miniform ger du? Jag har inte gett vid varje mål då han äter så väldigt ofta och dessutom är jag lite väl glömsk. funderar på att ge fler åt gången än 10, läkaren på bvc sa att det var helt ok. sempers magdroppar ger man ju bara en gång per dag så det känns lättare.