Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Elinnn
    kan inte citera av ngn anl, men amning är ju ngt så personligt å individuellt. Jag kommer ju att amma sålänge jag kan å det funkar, sen om det inte skulle gå av ngn anl, ja men då har jag iallafall försökt.

tack för ditt uppriktiga svar, kram

• Bubbis10

Familjen Mu

är det inte de sprutorna man sätter lokat på varsin sida om livmodern? för just den bedövningen innehåller morfin å får barnet att må mkt dåligt, det blir slöare,trött, å allmänt dålig. det var ju den jag hade tänkt mig innan jag visste detta, å den används nästan aldrig längre....

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-07-14 20:16:19 följande:
    elinnnn och familjen MU jag hoppas att ni förstod att jag menade att jag tycker att det inte är bra om man väljer bort det bara för att man inte vill. Men kan man inte så är det självklart en annan sak då går det ju självklart inte och då¨går det ej att göra nå åt det... Hoppas ni inte tog det som påhopp.

Jag har stött på brudar som säger att de vill inte amma för att deras bröst kommer att bli fula och det är såna tjejer jag blir irriterad på.
    tror inte ngn skulle ta illa upp av vad du skriver, alla vet ju att du inte e lika ond som mig, hahaha
    det e jag som står för den biten här, *asg*
    jag håller med, som hon i den andra tråden....ska inte amma, å jag frågade, ok..får man fråga varför? hon svarade-äh ingen anledning, vill bara inte..känner inte för det.
    DÅ klart man undrar ju...

som sagt, försöker man å det inte går, ja men då e det så. en helt annan sak. jo å dom som tror att brösten blir sabbade av amning, stämmer inte heller...det är hormonerna pga själva graviditeten som förändrar tuttisar även om många tror annat.

hm, jo det stör mig nog å jag tycker det e en sjuk egoism.
    MEN det är min personliga åsikt å den kommer inte färga av sig på ngn annan här inne som tycker annorlunda!
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 20:20:03 följande:

Nej inte vad jag vet, minns inte att jag  fick något där. Däremot att dem spruta i något i själva kanylen jag hade i handen.

Denna gången har jag gjort extra tydligt i förlossningsplanen att jag endast önskar lustgas och absolut  ingen epediral eller Petidin.

Hellre att det gör ont ett tag men att förlossningen går snabbare och mindre riskfyllt!

Men säger bara som såhär: Vet inte om jag vågar ge mig på amningen igen, jag mådde ju så dåligt när jag ej lyckades med vår sessa, det tog väldigt hårt på mig.

Ok, tack för tipset då vet jag vad jag INTE ska ha, ngt med petedin. hua...men finns det i eda?
    vad det gäller amningen så förstår jag att det tog hårt om det var jobbigt första gng....ingen som klandrar eller dömer för det.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-14 20:25:07 följande:
    jag står för vad jag tycker så det var så lite så ;)
    Jo jag vet att du gör det, haha å jag gillar det även om det ett par gng har HELT gått emot mig å speciellt när jag redan vart på dåligt humör, men jag gillar dig gullegrynet {#emotions_dlg.flower}

hahaha blev just kallad för gravida subba på en annan tråd..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-14 20:34:11 följande:
    om du vill amma så tycker jag du ska försöka. hjälp finns ju att få direkt efter förlossningen. sen finns det ju amningsgrupper också (eller iallafall där jag bor) som hjälper och stöttar. och sen om du får såriga bröstvårtor eller utdrivningsreflexen inte fungerar så ta kontakt och be om hjälp. jag fick hjälp med någon lila vätska bvc sköterskan strök på bröstvårtorna, det både bedövade och gjorde att dem läkte snabbt, sen fick jag en speciell nässpray som skyndade på utdrivningen. kram
    jo det finns ju ngt som heter amnings hjälpen å bästa medecinen för såriga bröstvårtor är just att smörja på bröstmjölk :)
    elinnnnn skrev 2010-07-14 20:31:24 följande:

skriv in i ert förlossningsbrev om att ni planerar att amma , ni som ska det alltså, så bör ni ju inte få någon medicin/smärtlindring som krockar med det :D

jag kommer förlita mig på endast lustgas, som vanligt hahaha brukar ändå bara hinna med en halvtimme på förlossningen innan bebisen är ute.

har inte skrivit ngt förlossnings brev å kommer inte göra heller.....MEN det som familjen Mu skrev, det ska jag ta upp, ingen petedin
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-14 20:38:37 följande:
    hehe, ja men vi har nog alla åsikter som går emot varandras ibland. det är ju helt okej, alla är vi ju olika fastän vi är lika ;) jag har också varit inne på den tråden, som du säkert läst ;) det är helt okej att tycka olika tycker jag, så länge man kan dela sin åsikt i god ton utan påhopp.
    Men såna tråd diskussioner spårar ofta ur och helt plötsligt är TS inte ens där, så därför skrev jag ett svar riktat enbart till TS om vad jag tyckte sen lämnade jag tråden ;)
    onödigt tycker jag att engagera mig så mycket i en tråd, särskilt på ett forum där alltför många diskuterar bara för att få reaktioner.
    {#emotions_dlg.flower} tillbaks
    haha jo men det e ju åxå våra olika åsikter som gör det hela intressant :)
    skulle ju vara skittrist om alla tyckte som en själv, kan man ju börja föra monolog hemma i soffan, hahaha
    jo asså jag kommer inte skriva ngt mer i den tråden å japp jag såg att du skrivit, hihi

ja det var väldans vad dom spårar ut, men jag blev kallad gravid subba i en annan tråd för att jag skrev-jag vill inte ha andras svettiga kroppar emot mig på bussen, eller att folk tar sig friheter å känner på min mage-är man allmän egendom att ta på eller gnida sina svettiga ben emot på bussen?

Då blev jag kallad gravid subba. hahahaha men den pers som skrev så har blivit avstängd flera gng fr Fl, pga denna hoppade på prematura barn, dom skulle man inte hjälpa minsann, å så frågade denne mamman ifråga som fött för tidigt-kan ditt barn skaka på huvudet?
    Grovt övertramp, mamman var ju såklart glad att dom lyckats rädda hennes bebis...

en riktigt störd pers e det.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-14 20:43:04 följande:
    Pregga skrev 2010-07-14 20:37:07 följande:
    jo det finns ju ngt som heter amnings hjälpen å bästa medecinen för såriga bröstvårtor är just att smörja på bröstmjölk :)

har inte skrivit ngt förlossnings brev å kommer inte göra heller.....MEN det som familjen Mu skrev, det ska jag ta upp, ingen petedin
    njae bröstmjölk är inte säkert det hjälper ;) beror nog på hur såriga dem är.. mina var extremt såriga och behövde mer hjälp för att hinna läka, eftersom man bara har två så hinner dem inte läka ordentligt av sig själv :D
    men ja att stryka på bröstmjölk efter varje amning och lufta ofta kan förhindra att dem blir allt för såriga.

jag har heller inte skrivit något förlossningsbrev å kommer heller inte göra det eftersom min BM gjorde det efter att vi sammanfattat graviditeten. allt vi diskuterade, mina önskningar, oro osv inför förlossningen skrev hon in i journalen på datorn och det kommer ju förlossningen kunna läsa sen =)
    ok, jo det e sant...jag har ju aldrig haft såriga bröstvårtor, så det e bara vad jag hört...jag ska med ta upp med min Bm vad som gäller ang vissa bitar...
    elinnnnn skrev 2010-07-14 20:49:30 följande:
    ja precis. man ska stå för vad man tycker annars kan man lika gärna strunta i att tycka något. livet är ingen popularitets tävling som det mer eller mindre var på högstadiet :P

hahaha, då är jag också en gravid subba, jag vill heller inte vara för nära, vare sig dem är svettiga eller itne, och nej ingen ska ta eller känna på mig. varför liksom? varför ska man acceptera det bara för att man är gravid? hade dem accepterat om nån går fram och tar dem på bröstet eller rumpan också eller? det hade iallafall inte jag gjort.
    det är MIN kropp och ingen annans.

klart prematura ska få hjälp, precis som sjuka och gamla ska få hjälp... att ens diskutera det liksom
    jo men exakt, där e jag å carohl mkt lika med. Vi säjer vad vi tycker å står för det, å det e inte alltid det passar ngn annan men så e det.
    poppis tävling? hahahaaha näe verkeligen inte, antar att vi vuxit ifrån det, haha

jo men exakt det är min kropp å jag vill inte ha ngn klängandes på mig i bussen, ska typ sätta sig i knät, uch blir ju äcklad. så då e jag gärna en gravid subba jag med, hahaha

ja självklart så ska man hjälpa dom som behöver, men denna pers ansåg inte det.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-14 20:52:04 följande:
    åh irriterande. jag vet inte, kanske kan man se det på kanal5.se/play eller vad det nu heter. dem brukar ju visa repriser.

fast tjejer, har ni läst om vad avsnittet ska handla om? jag har en liten aning om att vissa (ehm typ pregga hahaha) kommer bli oroligare efter programmet
    jag har inte bestämt om jag ska kolla på det eller inte. än. 10 minuter kvar ;)

Jag tänkte ju kolla på det men din mening där om mig, får mig att backa....hahha vad ska det handla om?

Å tack för varningen...jisses..

• Bubbis10
    Belly skrev 2010-07-14 21:00:56 följande:
    Men gaaahh... blir så trött... Är det verkligen så man ska bli behandlad nuförtiden??
    Kanske nån har nån positiv upplevelse så man inte tappar hoppet helt!?
    haha men jag hade en läkare gng innan som var underbar {#emotions_dlg.flower}
    han visade allt, navelsträngen å flödet däri,hjärtat å skiljeväggen,huvudet, en liten fot å hand...å tom ögonen å näsvingarna, så det finns bra med. han var fantastisk...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10