• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-03-29 11:55:30 följande:
    Tjejer....Nu har vi vart med i denna tråden sen flera månader tillbax, man börjar få ett litet hum om varandras personlighet....Vissa har på vägen trillat av efter tråkiga besked..å jag känner mig som en sann extrem egoist som tänker, men tack gud att det inte är jag eller min bebis.Men jag tror att alla känner så men det e inget som ska säjas högt...Det var ngn i början som skrev, jag fick konstaterat Ma å lämnar tråden, å sen kom det några mer tråkiga besked. MEN det gäller ju faktiskt inte oss, även om man såklart reagerar å bryr sig...men mest av allt blir man rädd för sin egen skull. Vi vill ju såklart alla att just våra barn ska klara sig, å ja...då känner jag mig som en egoist.men titta på oss, så många som gjort sina Rul nu å gått såhär långt, ÅÅHH va positivt! Å det har jag bestämt mig för att suga åt mig av ist.då jag emellanåt mådde jättedåligt när man läste om andras olycka.nej, jag vill njuta av min graviditet nu, å glädjas med er andra som det gått bra för.jag blev livrädd inatt när jag vaknar av att jag har skitont, fick ju panik....men som sagt..jag ska ta upp det med min Bm idag. Å då fler av er känner igen det så ska jag fråga å ta upp det här inne sen. lillabambi, det kommer gå bra för dig imon..å våra tankar kommer vara ,med dig gumman...
    Gumman jag förstår vad du menar och jag håller med! Jag kan bli ledsna för andras skull men med risk att vara ego så fokuserar jag först och främst på min graviditet och därav lycka.

Nu ska jag fixa en massa hemma efter att ha varit ute hela dagen på en massa....
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl
    t0va skrev 2010-03-29 16:35:16 följande:
    Hemma från RUL och allt ser så bra ut, fick inte veta kön men jag gissar på en tjej för vi såg ingen snopp när hon kollade i de regionerna. Däremot fick vi en detaljstudie på hjärtat och man kunde tom. se klaffarna som öppnades och stängdes. Då kom det lite tårar hos mig. Så obeskrivligt fantastiskt att man kan se så detaljerat. Sambon blev jättestolt och tog med sig en bild till jobbet, han hade berättat tidigare idag om våran nyhet och ena chefen han pratade med blev glad och sa att det löser dem. Man får se till att sambon inte får några stora projekt i augusti eller att han skickas iväg ut på längre uppdrag, de har sånt både i sverige och utomlands. Det kändes superbra också eftersom man pratat om anställning efter juni men att de inte sagt något än. Men den kommentaren visar att de tycker sambon gör ett bra jobb. Så nu håller vi tummarna för att han blir fast anställd.
    Garttis till lyckat rul! Underbart att få se sin lill*.

Jag kritiserar inte andra för att de köper begnat till sina barn men det är upp till var och en. Jag väljer att inte göra det.
  • carohl

Hej hej tjejer!

Jag är hemma nu efter att jag jobbat, usch jag börjar tappa suget efter att jobba. Det ska bli skönt den 5:e juli! Då ska jag gå hem på hp, det ska bli underbart! För första gången i mitt liv ska jag få vara mammaledig på riktigt...
    Med min dotter var jag hemma till hon var 6 månader och då var det ständigt kaos då inte jag och hon fick vara ifred utan levde i en missär pga av hennes pappa. När hon blev ett halvår gammal fick jag börja plugga 16,5 mil bort hemifrån så jag pendlade 33 mil om dan tack och lov att jag hade mamma då.

• carohl
    lillabambi skrev 2010-03-30 21:05:16 följande:
    Denna underbara dag startade med det efterlängtade ultraljudet. Jag och Linus var hyper nervösa det var ganska tyst i bilen påväg till Mora. Vi satt i väntrummet och det kändes som en evighet. Tillslut fick vi komma in och ultraljudet började.. Det var en kanon bra barnmorska och förklarade allt vad hon gjorde, allt såg jätte bra ut ett tickande hjärta och en otroligt lekfull liten bebis i magen. Sög på tumme och var lite wrong ville egentligen inte alls sammarbeta men gav sej tillslut :) En otroligt underbar upplevelse, tårarna sprutade på oss båda. VI ska ha en bebis:)Inte nog med att dagenen började otroligt bra, så var jag och linus  och käkade på resturang, firade våran ett års dag :) Vi Beställer mat och går och sätter oss, sitter tysta en stund och sen tittar Linus på mej och säger Älskling, skulle du vilja förlova dej med mej ? Såklart så sa jag  Ja så nu är man nyförlovad :) Känns som allt faller på plats. Efter några jobbiga dagar så kunde inte det bli bättre. Jag är otroligt lycklig:D
    Grattis gumman till det lyckade rul:et och er förlovning!!!!! Wow vad roligt! Jag önskar er all lycka! {#lang_emotions_heart}
  • carohl

Jag har också kännt min minisessa i magen heeeela kvällen! {#lang_emotions_laughing} Tänk vad glad man blir!

• carohl
    Pregga skrev 2010-03-30 22:45:18 följande:
    ÅÅÅ nu änteligen kan alla se hur vacker du e gumman :) har känt min lille grabb mkt idag asså, å det e såå skönt...
    Haha tack... jag ser inte ut som en katt med limehuvud längre iaf {#lang_emotions_wink}

Myspys när våra bebisar lever om och möblerar om därinne...
  • carohl

Wehooo vi har köpt en jättefin vagn! Och en quadrolift och en skötväska!! Jag är så lycklig. Vagnen vi köpte var en emmaljunga city cross, en svart vagn. {#lang_emotions_laughing}

• carohl
    Pregga skrev 2010-03-31 19:56:48 följande:
    hihi aa den va jättefin gumman
    Tack! Jag är supernöjd!! {#lang_emotions_laughing}
  • carohl
    Pregga skrev 2010-03-31 20:10:02 följande:
    aa det förstår jag :)haha vilka svar jag får på min nya tråd, hahahahahaa
    Hahaha jaså?! jaaa du har ju tagit upp ett ämme som många har åsikter om. {#lang_emotions_wink}
  • carohl

Malinski79: Grattis till ditt lyckade RUL!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10