• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej (förresten) tjejer!

Jag är hemma nu efter ett dygnspass, ska hoppa in i duschen strax då jag ska få besök av en kompis med hennes bebis. Jag ska bjuda de på lunch eller ja henne då.
    När jag kom hem så gick jag in på halens och köpte ett par billiga söta gardiner i rosa (finns i blått med) jag gillar mest panel men dessa fick funka då jag kommer att handla fler och det var bra pris, jag köpte även en flask/matvärmare allt på fyndhörnan, nice nice! =)

Hoppas allt är bra med er. Jag orkar inte läsa bakåt vad som har skrivits...

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl
    Pregga skrev 2010-04-12 10:59:47 följande:
    Hey babe :) hoppas du får en skön dag med väninnan, hihivi lär väl höras senare. ska till posten snart...kraam
    Tack gumman, det ska jag ha! {#lang_emotions_laughing}
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-04-12 11:03:04 följande:
    Jobbar du? Är det bättre nu då?
    Ja jag jobbar och jag mår bra. De sa bara åt mig att komma efter att jag fött barnet så får de göra den sista undersökningen de kan göra då. De får ej göra den nu då den nig sätter igång förlossningen...
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-04-12 11:09:03 följande:
    Okej, vad skönt att du mår bra!
    Ja jätteskönt {#lang_emotions_laughing} Fattar fortfarande inte riktigt vad som hände då jag är en superfrisk tjej som inte ens får magsjuka eller har nån gång haft influensan...

Aja nu ska jag duscha, ha en bra dag tjejer!

Kram på er
  • carohl

Pregga gumman, jag håller med sweetlilly. Fin profilbild! {#lang_emotions_wink}

Idag har jag haft besök heeeela dagen och nu är jag helt slut och sitter som ett kolli på soffan, eller inte riktigt. Jag bakar bullar men sitter på soffan för tillfället och väntar på att degen ska jäsa klart. Sen ska det bli vaniljbullar mums!

• carohl

hej hej!

Som Pregga tidigare sa så kan fölossningar vara extremt jobbiga så man ska nog inte tro att man vet vad man säger innan man varit med om det (inte illa menat mot någon). Vissa kan vara bra (som min). Alla upplever det olika.
    Jag hade extremt ont i 45 min då jag öppnade mig 5 cm(trodde min rygg skulle gå av på mitten) men så fick jag epidural och det var rena drömmen för sen kände jag ingen smärta what so ever men det var jag det. Eftersom jag minns smärtan jag hade innan bedövningen så kommer jag absolut att ta samma bedövning igen.
    Alla gör som de vill och det där med andning, jag glömde också bort hur man skulle andas men som sagt alla får planera sina egna förlossningar...

• carohl
    SweetLilly skrev 2010-04-13 13:14:14 följande:
    Nu åker jag till MVC, återkommer med måtten
    Lycka till! Vad roligt! {#lang_emotions_laughing}
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-04-13 14:31:22 följande:
    Tack för att jag får planera min egen förlossning ;) Du det verkar lite på de som genomgått flera förlossningar att den första skiljer sig väldigt mycket från de andra. Så kanske kan man inte säga så mycket efter en förlossning heller då? Jag bara tänker att den kan ju bli HELT annorlunda än den första. Ni kan ju inte veta. Jag menar inget illa nu bara så du vet och inte tar illa upp.
    Klart att du får planera din egen, det var just det jag menade. Att varje individs förlossningar är olika. Jag har en dålig rygg och där var smärtan värst för mig... Och som du säger jag har haft en förlossning och nästa kanske blir annorlunda, jag befarar att min blir värre då min var en bra sådan tycker jag. "Helvetessmärta" i 45 min är ingen match mot att andra får ligga i flera timmar. Fast har man varit med om det en gång vet man iaf vad det handlar om... Nä jag tog inte illa upp.
  • carohl
    elinnnnn skrev 2010-04-13 15:32:33 följande:
    vad bra! tycker resultaten ser jättebra ut. du är väl i v.25? dem säger ju att på ett ungefär så är sf måttet lika stort i cm som den veckan man är i :) Fast det är ju ingen regel, men på ett ungefär :) härligt ändå, då vet du det växer iallafall hehe fast jag har sett dina magbilder och JA VÄXER GÖR DET VERKLIGEN :) Jättefin joa min bebis kommer ploppa ut, hur enkelt som helst :P nä skämt åsido, det är nog ingen som tror att det är så lätt. kroppen har mycket att göra och det måste man förstå. men att oroa sig tycker jag är onödigt och inget jag uppmuntrar någon till att göra, därför är jag positiv till förberedelse även om man tyvärr inte kan på något sätt förbereda sig inför hur det kommer kännas. ingen har väl skrivit att förstföderskor inget vet och att vi som fött ett eller flera barn vet bättre? jag har iallafall inte haft den intentionen i denna diskussion utan det enda jag har velat har varit att dela med mig av mina erfaranheter. ang epidural så får man vara förberedd att det kan förlänga förlossningen ifall den gör att värkarbetet stannar av, som på mig och många andra och att den kanske inte fungerar överhuvudtaget. sen finns det ju som carohl som sa att den fungerade hur bra som helst på henne. som jag skrivit tidigare så är det ju upptill var och en, jag är positiv till valfriheten vad gäller förlossning, vaginal/kejsarsnitt, med bedövning eller utan bedövning. ingen är mindre värd om det väljer det ena eller det andra. hoppas ingen tagit mina inlägg på ett negativt sätt? :S
    Ja det var så vi menade synd att det togs på fel sätt men men som Pregga sa så släpper vi nog det där nu då det blev turbulens i tråden...

Pregga gumman va du är go som förstod vad jag menade.
  • carohl

Sweetlilly: vad roligt att det gick så bra! {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10