elinnnnn skrev 2010-04-13 15:32:33 följande:
vad bra! tycker resultaten ser jättebra ut. du är väl i v.25? dem säger ju att på ett ungefär så är sf måttet lika stort i cm som den veckan man är i :) Fast det är ju ingen regel, men på ett ungefär :) härligt ändå, då vet du det växer iallafall hehe fast jag har sett dina magbilder och JA VÄXER GÖR DET VERKLIGEN :) Jättefin joa min bebis kommer ploppa ut, hur enkelt som helst :P nä skämt åsido, det är nog ingen som tror att det är så lätt. kroppen har mycket att göra och det måste man förstå. men att oroa sig tycker jag är onödigt och inget jag uppmuntrar någon till att göra, därför är jag positiv till förberedelse även om man tyvärr inte kan på något sätt förbereda sig inför hur det kommer kännas. ingen har väl skrivit att förstföderskor inget vet och att vi som fött ett eller flera barn vet bättre? jag har iallafall inte haft den intentionen i denna diskussion utan det enda jag har velat har varit att dela med mig av mina erfaranheter. ang epidural så får man vara förberedd att det kan förlänga förlossningen ifall den gör att värkarbetet stannar av, som på mig och många andra och att den kanske inte fungerar överhuvudtaget. sen finns det ju som carohl som sa att den fungerade hur bra som helst på henne. som jag skrivit tidigare så är det ju upptill var och en, jag är positiv till valfriheten vad gäller förlossning, vaginal/kejsarsnitt, med bedövning eller utan bedövning. ingen är mindre värd om det väljer det ena eller det andra. hoppas ingen tagit mina inlägg på ett negativt sätt? :S
Ja det var så vi menade synd att det togs på fel sätt men men som Pregga sa så släpper vi nog det där nu då det blev turbulens i tråden...
Pregga gumman va du är go som förstod vad jag menade.