• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-04-08 15:01:57 följande:
    medela handpump å tillhörande förvarings/fryspåsar till. va d jag SKA ha
    Fryspåsar? Ok haha jag är inte alls insatt på hur det här med pumpandet fungerar men jag ska ta reda på det! Jag kanske kan fråga dig med. Om man har pumpat ut och förvarar det i kylen hur länge får man ha den i kylen och hur får man värma upp flaskan?
    Kram
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl
    Lysmasken skrev 2010-04-08 16:56:59 följande:
    Ni vet inte om att erat sjukhus hyr ut bröstpump?Här i hstd så kan man hyra en bröstpump hur länge man vill. Har gjort det innan med bägge töserna & kommer även hyra denna gång oxå. Ska bara beställa en ny bilbarnstol, men väntar tills jag vet om en kampanj på babyproffsen. Allt annat har jag ju som sagt innan. Å känner ett sug efter våfflor, sylt & grädde. Får göra det när barnen har gått å lagt sig. Maken bara skakade på huvudet åt mig.
    Jag har hört av någon förut att man kan hyra men jag ville ha en ny och en egen därför köpte jag mig en {#lang_emotions_smile}
  • carohl
    Lysmasken skrev 2010-04-08 20:55:46 följande:
    Alla delar man får med är nya förutom den elektriskan man lånar. Det är flaska, tratt & slang som man får med.
    Ja alla gör som de vill och som sagt jag ville ha en ny och en alldeles egen som ingen haft före mig.

Såg att ni har snackat dop tjejer. Jag hade inte tänkt att döpa mitt barn då jag inte är troende men jag är döpt katolik och varit i kyrkan mycket. Det var innan jag själv fick bestämma att jag inte ville gå mera, men visst jag betalar till de varje år. Hur som helst så har vi diskuterat jag och min sambo hur vi ska göra (han är också döpt katolik men ej troende) och kommit fram till att vi kanske ska döpa vårat barn ändå då det är ganska viktigt för många i våran släkt. I och med att vi inte själv har tagit någon skada av att vara döpta så kanske det fungerar.
    Jag ringde till prästen imorse iaf för att kolla hur han ställer sig till dop då vi inte är gifta och herregud vad han skällde på mig!! Han sa att han tänker inte straffa barnet för det föräldrarna har gjort (att ha sex innan giftemål). Hahaha sen sa han att vi måste komma ner till honom så ska han viga oss (så snarast som möjligt som det lät på honom). Aja sen sa han två ggr till att han kan inte straffa barnet för vad föräldrarna har gjort!
    Det ni! Hahahaha....
  • carohl
    Pregga skrev 2010-04-09 11:42:21 följande:
    åklart så gör man exakt som man vill, många väljer å köpa begagnade kläder, andra inte. Det gr man helt å hållet som man själv vill.haha ang dop, jag ska döpa min son. Pappan mitt x är med katolik, å jag e troende kristen. men han e ju inte troende så å tycker kyrkan e ett hyckleri som han inte vill veta av, men för mig så e det jätteviktigt så dop blir det i sept okt...:)
    Jag antar att det inte är i katolska kyrkan då...

Hahaha jag är döpt katolik men i Chile och mamma var inte gift min pappa och hon var inte ens tillsammans så vad hände? Morfar mutade prästen så vips kunde jag sen döpas...
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-04-09 12:43:54 följande:
    JAg blir helt stum. Vilket århundrade kom den prästen ifrån? Ojoj snacka om kyrkan i ett nötskal. Du ska känna skuld och skam. Men du verkar inte ta så illa vid dig! Det är bra det.
    Haha nä jag tar inte illa vid mig jag blev faktiskt full i skratt... Herregud inte för att vara sån men hur många skandaler har inte de katolska prästerna varit inblandade i slutet?! Haha...
  • carohl
    Lysmasken skrev 2010-04-09 17:56:01 följande:
    Carohl: Hoppas att du inte tog illa upp ang om pumpen. Alla gör som dom vill. Jag har lånat pump dom andra 2 gångerna å jag har inte haft tillräckligt med mjölk därför känner jag att det inte är lönt för min del att köpa en egen.
    Nä jag tog inte illa upp {#lang_emotions_smile} Med min fick jag jättemycket mjölk och sen 2 veckor sedan så läcker jag redan i sängen, ganska trist... så jag ju fatta vart detta ska sluta... jag är ju "bara" i v 21.
  • carohl
    Pregga skrev 2010-04-09 20:18:14 följande:
    www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Graviditetskale.../
    Trevligt {#lang_emotions_smile} Fast det där med vikten på bebisen tror jag inte ett dugg på eftersom det står olika överallt och det är inte lite det skiljer mellan sidorna... tråkigt att de inte följer samma linje...
  • carohl

Jag blir också ett monster då och då...

• carohl
    Ns mamma skrev 2010-04-12 10:49:24 följande:
    En fråga för de som vill/vågar svara :)I helgen hade vi tjejkväll och där var en till som är gravid och vi kom in på alkohol och amning och nu så är det ju tydligen ok att dricka 1 glas vin när man ammar. Så det jag undrar är hur ni tänker kring detta?Själv så kommer jag att avstå tills jag slutat amma..
    Nya rön hörde jag att det var och då skulle det vara ok att dricka ett glas vin. Men jag skulle ALDRIG i hela mitt liv dricka nå alkohol när jag är gravid eller ammar, samma sak sak gäller med cigaretter.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10