Inlägg från: Familjen Mu |Visa alla inlägg
  • Familjen Mu

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-04-03 21:01:22 följande:
    Men gumman då....förstår att du blir ledsen..känner med dig...Tycker det e skitdåligt att dom nonchalerar dig på det sättet...men varför gifta sig på din födelsedag?kram
    Tack vännen!

Ja du fråga mig inte, för att irritera mig resten av livet kanske...jag vet inte!
    Fru till min älskade fru och mamma till en prinsessa född 0707 & en prins i magen med BF 100819
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-04-03 21:16:10 följande:
    mm, asså man kan välja en annan dag av alla på året som inte är just din födelsedag..jag måste fråga, har din fam problem med att du valt å gifta dig med en kvinna? jag hoppas innerligt att du inte tar detta på fel sätt nu, utan att det finns inskränka människor. jag hamnade i en sådan diskution på kursen där jag gick, jag gick upp i atomer. Blev rasande. Folk e ju lite spiciella, inte alla men många......det var jag emot 2 andra, typ som hade den ena å den andra åsikten. att jag känner att jag kan fråga dig dettaär därför att du varit så öppen med hur ditt liv ser ut, å jag ser det inte som ngt konstigt. men din mammas reaktion förbryllade mig...kram
    I början kanske dem hade lite "problem" med det, men vi har varit tillsammans i 8 år jag och frugan och gifta i snart 4. Men man vet ju aldrig!

Såsom igår: Alla i familjen var bjudna till min far ink min mamma (dem är skilda) men inte jag och min familj...så ja jag börjar undra om det är något dem har problem med! Dem säger inget och oftast är dem helt "normala" gillar min fru som bara den.

Nä nu söta tjejer, nu ska jag och frugan mysa lite framför en go film!
    Massor av kramar till er alla och tack för alla gratulationer och varma ord {#lang_emotions_flower}
    Fru till min älskade fru och mamma till en prinsessa född 0707 & en prins i magen med BF 100819
  • Familjen Mu
    SweetLilly skrev 2010-04-09 10:16:11 följande:
    jo tjejer, hur har ni tänkt ang dop?Här blir dte inget dop, jag personligen ser inte syftet med det i dagens samhälle..Vi gifte oss borgerligt med stor personlig ceremoni i en fästningsruin med gäster. samma blir dte i så fall med "dopet", en liten fest/kalas hemma där vänner och släkt får komma och hälsa barnet välkommet. Jag tycker att kyrkan ide om att barnet föds med synd känsn så förlegat och skulle aldrig kunna stå för det i kyrkan..
    Inget dop här heller och vi döpte heller inte vår dotter. Ser ingen mening med det. Hellre som du säger att man han en liten välkomst/namnfest för den lill* istället.
  • Familjen Mu
    tetta skrev 2010-04-22 13:13:24 följande:
    Grattis!! Går oxå in i v.24..Fick kramp i en vad inatt och fick total panik...Sen kan man inte ligga på sin favvo sida längre för det är där jag har ont.Nu har man varit i grannstaden och ätit hos syrran. Gått i gamla stan och ätit klings Glace och sett ut över hamnen. All snö som kom igår är borta..Skönt.Börjar få glömsk sjukan får skriva påminnelse lappar hela tiden till mig. Ngn fler?

Grattis till er båda, jag går oxå in i vecka 24 idag {#lang_emotions_sunny}

• Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-04-23 18:47:39 följande:
    HOHO här inne ekar det ju ?????
    Hoohooo {#lang_emotions_dreamer} ah du har nog rätt!
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-04-23 19:16:17 följande:
    hahaha du e ju för skön asså :)hur e det då?
    Hehe...{#lang_emotions_sunny} jag e nog sådär lagom galen {#lang_emotions_tongue_out}

Jorå bara bra tack, men fy man blivit trötter. Behöver knappt göra något så stupar man nästan. Går jag fort får jag sammandragningar o sen känner jag mig lite som en elefant oxå ibland {#lang_emotions_undecided}

Hur står det till själv?
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-04-23 21:19:29 följande:
    haha me like ceazy women :) haha vad det gäller Sd så känner jag åxå av det mer å mer spiciellt om jag jäktar, eller går för fort. Pratade med min Bm om detta idag, sen har jag bokat upp mig på en tid den 7 maj för blivande mammor med en sjukgymnast på 2 timmar, efter kursen så får man prova ut ett gravidbälte å låna så länge som det behövs :) kursen kostar bara 50 kr :)Sen e mina känslor lite upp å ner, men det ger la med sig....blev lite hm..mer känsloladdat än jag trodde å träffa x.et igår....
    Jo de blir ju lätt så när man stressar eller går fort! Jag är så van vid att gå just fort sedan jag ville ner i vikt (innan graviditeten) men får försöka lugna ner mig lite {#lang_emotions_tongue_out}
  • Familjen Mu

Tjoho då går vi in i vecka 26 idag {#lang_emotions_smile} och prinsen busar på därinne i magen som bara den. Han är nästan aldrig stilla {#lang_emotions_tongue_out}

Ang vikt så har även jag gått upp nästan 13 kg, hade satt min "gräns" på 15 kg+ men den lär jag ju få ändra hehe...Vill dock inte gå upp lika mycket som jag gjorde förra graviditeten. Fast desto mindre man väger när man blir gravid desto mer kan man visst gå upp {#lang_emotions_wink} 

• Familjen Mu

Hello hello...
    Har haft så mycket runt omkring så hinner knappt sitta vid datorn {#lang_emotions_tongue_out}

Vår prins rör sig typ hela tiden t.o.m. när han sover...Men de gör man ju själv oxå, för inte ligger man helt stilla haha! Men visst e han stilla  då o då, skönt för organen med liiiite vila {#lang_emotions_cool}

• Familjen Mu

Vecka 27
    idag, tjohooo och endast 98 dagar kvar till BF...

Gud vad tiden går fort!

Grattis till alla som  nått ny vecka! {#lang_emotions_flower}

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10