Inlägg från: Familjen Mu |Visa alla inlägg
  • Familjen Mu

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-08-05 11:56:51 följande:
    min va fixerad redan i vecka 35
    Ditt första barn? Glad
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 11:58:18 följande:
    Vet ni tjejer om bebisen i magen kan "fastna" i ett vist läge?

Liksom hon har varigt på tvären nu fleeeeera veckor och trots puttande/buff så är det ingen vändning och hon verkar "fast" och alltid åt samma håll plus att hon inte gör mycket väsen för sig nu.
    Jag är ingen expert i ämnet (absolut inte) Men vad jag hört så kan dem "fastna" särskilt när det är såhär sent i grav. och dem har det väldigt trångt därinne. Det bästa är att du kollar med dem på förlossningen alt KK! Lycka till!
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    puchelina88 skrev 2010-08-05 12:01:31 följande:
    japp ja längtar massor men tror ja kommer gå över tiden!
    Förstår jag att du gör...Det är så härligt med barn!

Nä varför jag frågade var för att med oss omföderskor såsom jag och Pregga så är det väldigt ovanligt att babyn fixerar sig alls och gör h*n det så är det oftast inte förrän förlossningen startat.

Är man förstföderska så är det mer vanligt att babyn fixerar sig många många veckor innan BF! Glad
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-08-05 12:15:33 följande:
    Måste dra å hämta dottern nu, å kolla om jag kan se ngn mer känguru på vägen, hahahahahhahahah
    Herre gud Pregga Tungan ute

Vad som skulle vara kul oxå, vore om vi födde samma dag Solig
  • Familjen Mu
    puchelina88 skrev 2010-08-05 12:31:11 följande:

Tjejer
    ja va på toa nyss och de va en slemig snorig klump flytning är de slemisen???
    ska jag ta upp de med barnmoskan senare i dag??

Oj oj...ja det kan det ha varit. Men bara så att du vet så kan den släppa ett par dagar/veckor innan förlossning. Men prata du med din bm Glad
  • Familjen Mu
    puchelina88 skrev 2010-08-05 12:36:23 följande:
    jo de vet ja men hon kanske kan se om ja har öppnat mig nått lr om de är på g!
    Du har ju inte lång tid kvar till bf...Men att kolla om du e öppen eller inte har inte så stor betydelse när det gäller om förlossning satt igång eller inte. Man kan vara öppen lite nåon vecka innan Tungan ute Kroppen kan allt reta galfeber på oss va?! hehe
  • Familjen Mu
    Vilka barnmorskor/mvc det finns!

På min mvc vägrar dem att ge mig en tid före bf som är nästa veckor Förvånad trots att dem från början lovade mig täta besök då jag hade stora blödningar förra graviditeten samt att vi förlorade vår dotters tvilling!

Blir så jävla förbannad! Demon

Annars är det OK me mig men känner att lilleman får komma nu. Har som LillSkruttet skriver; sprungit en massa på toa, har sammadragningar och värkar om vartannat och det trycker nedåt nu som bara den. Jaaa nu e de ävl ändå dax för lillanman att komma?! Glad Tungan ute Längtar gör man ju som bara den!
  • Familjen Mu

Det ska ju stå "På min mvc vägrar dem att ge mig en tid före bf som är nästa VECKA"

• Familjen Mu

Elinnnn: Good Luck hos bm idag

Pregga: Tjohoo, här händer det saker och ja det kan jag säga att det gör hos mig oxå. Springer på toa som aldrig förr och jag brukar inte ens gå varje dag men nu så haha! Håller tummen för oss båda!

Nallepuhmamma: Hoppas lillan vänt sig rätt nu!

Mandy86: Hoppas er baby kommer snart, förstår att det är jobbigt att gå över tiden men h*n kommer, jag lovar!
    Men väldigt dålig stil att ni inte får tid till bm förrän bf+10. Här sa min bm att om man inte föder runt bf så får man tätare besök (vilket jag egentligen betvivlar) men men! Lycka nu till!

• Familjen Mu
    Forts...förrutom täta toa-besök så avlöser sig värkarna o sammandragningarna varandra här o ont ont i ryggslut och lår.
    Går in i vecka 40 imorgon (39+0) och vår dotter födde jag i vecka 39+3 så jag hoppas verkligen att lilleman "håller sig inom ramarna" hehe Vill absolut inte gå över tiden, inte bara för att det är jobbigt men för att vi har 4 olika par i vår bekantskapskrets som just gått över och förlorat sina barn. Nä jag vill inte skrämma upp någon men risken finns! Så den stora oron finns ju där hela tiden!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10