-
Jag åt inget godis alls i början av gravisiteten, det var alldeles för sött. Men nu har jag börjat bli sugen på det igen men jag äter inte alls lika mkt som innan så jag är nöjd ändå :)SweetLilly skrev 2010-04-08 12:50:58 följande:nej jag äter aldrig godis i vanliga fall, men nu när ja är gravid är jag väldigt sugen på godsaker, haha. Så jag har satt en gräns till helgen iaf. -
Då blir det en del glass i sommar då ;) Det enda i glassväg som jag är sugen på är mjukglass och det finns inte i Hovmantorp där jag bor vilket är väldigt bra :Pden kära leken skrev 2010-04-08 12:59:46 följande:Jag äter inte godis men glass! Mums. Skulle aldrig få för mig att gå och köpa en glass innan men nu är jag sugen jämt. Åt inte heller nåt sött i början. -
Jag har inte smakat den glassen, får göra det :) Du har ingen som bor i Hovmantorp eller?den kära leken skrev 2010-04-08 13:07:40 följande:Här är det magnum white strawberry som gäller. Den finns ju lite överallt tyvärr. Jaja. Hovmantorp alltså :) Men tågstation har ni iaf. VAr där för ett par år sedan. På glasblåseriet. Halva min släkt bor i trakterna kring Växjö. -
Jag brukar äta nån frukt istället vilket brukar hjälpa.Malten skrev 2010-04-08 13:14:34 följande:Jag är inne i en extremt sötsugs-period. Försöker att undvika allt för mkt godsaker men det är svårt. Nån som har nåt knep? Surt älskar jag också, men det gör jag alltid.... -
Hehe, okej :)den kära leken skrev 2010-04-08 13:37:19 följande:Det har jag med största sannolikhet men ingen som vi brukar besöka. Både farmor och farfar har tusen syskon :) -
Är det någon som har tips på vad som är bra mot fästingar på hundar? Vi har inte haft vår hund under vår och sommar innan (han är bara 8 månader) så jag har ingen aning om vad som är bra.
-
Frontline har jag sett att de gör reklam för. Har hört att det finns nåt fästinghalsband också, har du testat det?SweetLilly skrev 2010-04-08 13:58:46 följande:ja frontline på apoteket fungerar rätt bra tycker jag. Sen om man vill köra mer naturligt kan man göra avkok på timjan och badda in dem i, men det hade inte lika bra effekt, dock märktes det på mina katter. -
Okej, tack för tipset!Lysmasken skrev 2010-04-08 16:09:55 följande:Såg att någon frågade om medel till fästingar. Vissa hundar blir så sjuka just av fästing halsbandet. Samt att dom får inte bada med det & barn ska inte röra bandet. Jag har alltid använt frontline & kommer även använda det till våran valp & den stora hunden. -
Mm, äntligen har jag fått surt godis :) Åt lunch med min mormor idag och efter det skulle hon handla lite så då passade jag på att smyga ner en påse godis också ;) Fick även en mjukglass och en sockermunk :) Mormor förstår inte riktigt hur jag kan ha så liten magen fortfarande när jag äter så mycket :P Men jag brukar vanligtvis inte äta så mycket men måste ju passa på när allt man är sugen på finns i närheten ;)
Imon ska vi träffa några kompisar som ska få barn i oktober, vi ska fira våra graviditeter :) Har inte hunnit göra det innan. Så imon blir det att äta på restaurang. Ska bli väldigt kul att ha någon man kan prata bebis och graviditet med in real life! -
Fredagsmys med andra ord ;)SweetLilly skrev 2010-04-09 16:40:49 följande:JAg åt mina sista passionsfrukter idag, de var lagom sura tyckte jag, så lite blev begäret stillat här iaf Ikväll blir det tacos och film, så himla skönt - och gott!