Inlägg från: augustibarn10 |Visa alla inlägg
  • augustibarn10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga: Du sa att du hade en väldigt tuff förlossning. Skulle du kunna berätta om varför den va så tuff? Va det några komplikationer lr?

• augustibarn10

Det verkar som att det fanns en del i Ullared :) Jag vill också dit men måste ha med min man eftersom jag inte tror att jag klarar av en hel dag där själv pga mitt blodtryck :( Bara jag tjatar tillräckligt mkt så brukar han ge sig ;) Annars får jag ta med min mamma och lillebror som också gärna vill åka dit :)

• augustibarn10
    SweetLilly skrev 2010-04-15 17:31:58 följande:
    nej jag hade inte klarat mig utan min man heller, är så krass i benen nu, men det gick!
    Skönt att han kunde följa med då. Vi måste tyvärr åka en helg om min man ska med eftersom han inte kan ta ledigt från jobbet :( Och då lär det också vara massor med folk där. Men jag älskar Ullared så jag får väl stå ut ;)
  • augustibarn10

Go morron alla pigga å glada :)
    Igår köpte vi en ny bil som vi prutade ned 14 000 för det va massa stenskott på motorhuven. Min lillebror känner någon som lackar så vi får göra det för en billig peng :) Den är riktigt fräsch och fin invändigt (är bara tre år gammal). När vi skulle köra så frågade försäljaren om vi ville ha fyra vinterdäck på plåtfälgar också och det tackar man ju inte nej till. Så vi är väldigt nöjda med gårdagen.

Idag blir det en tripp till Ullared med min mamma och två av mina bröder för min man kunde tyvärr inte följa med :( Men jag får ju bärhjälp ändå ;) Jag har aldrig köpt så mycket i Ullared innan som jag ska göra idag och min mamma blev helt chokad när hon såg min långa lista :P

Idag går jag in i vecka 25 :) Tiden går väldigt fort! Nu är det bara en månad kvar i skolan sen är det sommarlov för första gången på väldigt många år :)

• augustibarn10
    Familjen Mu skrev 2010-05-13 17:34:27 följande:
    Vecka 27 idag, tjohooo och endast 98 dagar kvar till BF... Gud vad tiden går fort! Grattis till alla som  nått ny vecka!
    Går du inte in i vecka 27 imon? Jag har också bf den 19 augusti, men jag byter vecka på fredagar...
  • augustibarn10

Elinnnn: Har du lågt blodtryck? Jag får hjärtklappning ibland och det beror på att jag har lågt blodtryck och druckit för lite. Bara jag dricker som jag ska under dagen så brukar det hjälpa.

• augustibarn10
    Malten skrev 2010-05-20 14:42:29 följande:
    Hej på er och grattis till nya veckor! Här är värsta sommarvärmen idag men jag är inne och bakar 4 banankladdkakor inför min fest på lördag. Har varit och handlat en massa mat med inför festen, det kommer visst runt 35 pers hit, mer än jag räknat med.    Ang. vikt inför inskrivningen så hade jag inskrivning i v8 och gick inte upp nåt förrän v14 typ (när illamåendet började släppa). Så alla mina 9kg har jag lagt på mig nu under andra trimestern! När börjar tredje trimestern förresten? 
    Jag gick in i tredje trimestern igår och då hade jag gått 26+5.

Hoppas att ni får det bra på lördag och slit inte ut dig för mycket med all förberedelse ;)
  • augustibarn10

Hur svårt kan det va att göra våfflor egentligen?! Jag skulle inte ens göra smeten själv utan skulle bara tillsätta vatten och smör, men inte ens det kunde jag göra rätt. Lite smått irriterad nu. Maken fick köra ner till affären och köpa nytt :)

• augustibarn10

Pregga: På mig rinner det inte heller, har inte försökt trycka fram nåt heller men jag har sett i bh:n att det kommer nån droppe lite då och då. Men det kommer säkert mer senare.

• augustibarn10
    Pregga skrev 2010-05-28 10:44:07 följande:
    Minns inte vad den heter nu men jag ska ta de där 2 sprutorna på varsin sida om livmodern, INTE eda..då jag har skolios, å det finns en risk med i bilden då. sen hjälpte den inte ett smack med dottern då dom satte den 1 gng å det blev fel...å dom vågade inte prova igen, med risk för förlamning.
    Vad är det för risk med att ta eda om man har skolios? Jag har också det, men inte så mkt.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10