-
Okej. Då vill jag inte ta den :PPregga skrev 2010-05-28 10:53:29 följande:ok, ja asså jag har inte så mkt heller, men dom sa när jag skulle föda lillan att dom testar å sätta den 1 gng å går det inte så gör vi inte det igen, för risken för fölamning finns då...sa dom då. -
Nej det har jag inte. Visste ju inte att det kunde vara ett problem förrän nu :P Men får prata med min bm om det när jag ska till henne nästa gång. Tack för info:n!Pregga skrev 2010-05-28 10:55:51 följande:nej sen tror jag inte dom vill sätta den på dig helst, har du informerat dom om att du har det? -
Jag känner av den på kvällarna om jag har hållt igång hela dagen. Då kan jag knappt röra mig så då är jag väldigt glad att jag har min man :)Pregga skrev 2010-05-28 11:26:54 följande:har du börjat känna av din skolios nu under grav? än sålänge så e min rätt så lugn..men dammsuga e ju bara att gkömma, tur att jag får hjälp med det. jag har inte heller så sned, men det e så det känns ändå...emellanåt.
Jag har också GBS. Blev livrädd när jag läste om det på internet efter att jag fått reda på det. Men jag har en bra bm och vänner som lugnar mig ;) Men jag tycker att det verkar jobbigt att gå med dropp under förlossningen. Men vad gör man inte för bebisen. -
Hej!knyzzel skrev 2010-05-28 20:56:19 följande:Oj då.. D ska mycket till innan d går så långt här. Vi ska äta smörgåstårta & jordgubbar med grädd... mums Jag känner mig väldigt trött nu mera. äter 2 niferex om dagen med lite Juice till, men d känns inte som om d hjälper. ÖRK jag hatar att vara trött!
Min bm sa igår när jag var hos henne att det inte hjälper att ta två niferex. Det ger tydligen bara lika mycket som en ändå. -
Pregga: Kunde inte referera dig :( Det står så mycket på internet som man inte kan lita på vilket är tråkigt när man är i den situationen. Jag läste att det var större risk för missfall om man har streptokocker men det stämmer inte alls tydligen. Men man blir ju orolig.
Det med droppet menade jag bara att förlossningen är jobbig i sig, sen att man måste ha dropp med sig hela tiden känns inte som att det hjälper :P -
Niferex ska tydligen också va lite snällare mot magen. Jag tar den med vanlig apelsinjuice, men ska kanske testa den du dricker istället för mitt järnvärde hade inte ökat alls mycket under månaden som gått :(Pregga skrev 2010-05-28 21:38:48 följande:godmorgon juicen finns även med järn å folsyra...den dricker jag ihop med järntabletten. men jag tar duroferon å den e snäll emot magen med. -
Hehe, ja jag menade citera. Får skylla på att jag är helt inne i examensarbetet ;) Jag tycker att det är lite konstigt att bm inte kollar värdena oftare. Jag fick veta att jag har gbs vid andra träffen och det är ju evigheter sen dess känns det som. Ska nog be om ett nytt test och se så det inte har ökat.Pregga skrev 2010-05-28 21:42:58 följande:du menar citera? ok, jo tack jag vet..har ju läst det ena hemskare än det andra,om livmoderinfektion som skulle ha förödande konsenkvenser osv pga GBS, men som sagt-hade vi haft högre å oroande värden så hade vi ju behandlats redan nu. man blir ju jätteorolig för allt detta man läser,hemskt. va det gäller droppet, så visst e det säkert inte ett + men samtidigt tryggt att GBS,en inte påverkar barnet då :) -
Jag pluggar till lärare och har jämfört lärarutbildningen i Sverige och Finland och statusen på utbildningarna och yrket. Det ser inte bra ut för Sverige kan jag ju säga ;)Pregga skrev 2010-05-28 21:56:32 följande:haha ok, examensarbete i? jo jag håller med dig där, dom borde ju göra lite tätare kontroller kan man tycka men dom anser väl inte att våra värden var alarmerande, men jag ska kräva nytt urinprov nu den 3dje, tog ju ett nu när jag var uppe för ett par dar sen men jag ska begära mera kontroller för detta. helt klart! å visst känns det lite nonchalant att ens behöva be om det. asså när jag fick dottern så hade vi mkt mer å tätare besök hos Bm, ida e det knappt ngt. det kommer la sluta med att Mvc upphör helt.
Nehe, nu ska jag sova. Go natt -
Det vet jag faktiskt inte. Jag fick bara veta att jag har det, visste inte att man kan ha olika högt värde... Men det kan inte vara så högt eftersom jag inte fått nån antibiotika mot det.Pregga skrev 2010-05-29 07:17:43 följande:Hur högt värde hade du på din GBS? -
Nu har jag gjort egen marinad för första gången :) Hoppas att vi kan äta köttet bara :P Håller på att förbereda maten tills imon då jag tar examen :D Går även in i vecka 30 imon så dagen kan ju inte bli annat än bra :)
-
Pregga: Okej. Fick du remiss dit från bm lr vem pratade du med?
-
Go morron alla gravida
hoppas att alla mår bra! Det va ett tag sen jag var inne nu. Har hunnit avsluta skolan och allt vad som har med examensarbete att göra (måste skryta med att jag fick vg
. ) efter det har jag bara tagit det lugnt och njutit av ledigheten. Jag och min käre man har varit iväg en helg och bara tagit det lugn och njutit av vår sista tid tillsammans då vi bara är vi två. Och nu är jag och hunden med mina föräldrar i sommarstugan och blir bortskämda
allt är bra med bebisen i magen och imon är det bara en månad kvar till bf
-
Hej tjejer! Hoppas att allt är bra med er! Jag smyger in här och läser lite då och då så jag har lite koll på hur det går för er
Pregga: Tänkte bara säga att anledningen till att du får upp en kräka kan vara sura uppstötningar. -
Pregga- jag kan inte bifoga det du skrivit
jag vet inte varför man kan få det, men jag har haft det i några månader nu. novalucol är effektiv mot det. Jag känner ofta att det är något på väg upp när jag ligger ner och tabletten hjälper inom nån minut. -
Pregga: Jag får också ont i benet mellan benen. Ingen aning om vad det kan vara. Ibland när jag är ute och går så måste jag stanna en stund för att det gör så ont att jag inte kan fortsätta. Jag har inbillat mig att det är foglossning men det kanske det inte är?
-
Nu har jag tvingat ner min kära make till affären:-P blev väldigt sugen på räkor och jag får inte gå i affärer för honom då jag har fått högt blodtryck
så nu har jag fått en betjänt hemma då jag är ordinerad vila. -
Ja, han är jättesnäll och tar hand om allt hemma så jag känner mig väldigt lyckligt lottad som har hittat honom
-
Go morron tjejer och ett stort grattis till Catsa! Idag ska jag till BM igen. Var där tre gånger förra veckan och hoppas nu att jag inte behöver vara där lika ofta denna veckan utan att allt ser bra ut. Ska även på TUL denna veckan förhoppningsvis så det blir andra gången vi får se vårt lilla hjärta
det känns verkligen att det börjar närma sig nu när man känner av lite förvärkar varje dag och när det föds bebisar här i tråden. Det gör ju inte att man längtar mindre efter att själv få hålla sin bebis! -
Hej tjejer! Besöket hos bm gick inte riktigt som väntat
har varit en runda på förlossningen och gjort ett ultraljud och kollat så att allt är bra med bebisen, vilket det va tack och lov. Men nu är jag på bb istället för att de vill hålla koll på mitt blodtryck vilket va uppe i 160/105
så det blir att sova här inatt. -
Hej tjejer! I lördags fick jag en liten Emilia
blev igångsatt på fredagen vid 11.30 pga att jag hade havandeskapsförgiftning och lillan kom 00.06 på lördagen. Hon hade lite svårt att andas så hon blev inlagd på noeonatal och där upptäckte de också att hon hade en infektion i kroppen men den är borta nu och hon andas som hon ska och vi fick äntligen komma hem igår
Vilka fler är det som har fått sina bebisar? Har inte varit inne och läst på ca två veckor så jag hoppas att många av er har fått de små underverken lr snart får!