Inlägg från: Angel20 |Visa alla inlägg
  • Angel20

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-03-02 10:15:25 följande:
    ok, mja mitt kan ömma en stund som nu, sen ger det med sig...en sd är när magen blir stenhård, å släpper strax därpå...detta är livmoderns träning inför en förlossning, å fullt normalt så länge dom inte kommer ofta typ tätt å gör ont. kan åxå bli öm över magen, men huden ska ju töjas å det växer där inne..Jo en MISS av mig, jag läste ngn stans att barnet växer ca 3 cm i v sen efter en viss vecka-detta stämde INTE! Gu va skönt att jag inte e ensam, exakt så känns det, som om ngt trycker på å ska ut. å det skrämmer livet ur mig, ska ta upp det imon å meddelar dig vad svaret blir...Vilken v e du i nu?
    men d har jag oxå läst... att d ska ske typ just nu! hur mycke växer trollet nu då??
  • Angel20
    puchelina88 skrev 2010-03-02 10:14:26 följande:
    jag har bara träffat min BM 1 gång de va på inskrivningen den 21 jan sen!har vart på 3 st ul men prata med bm förra veckan då sa hon att ja skulle betsälla tid till henne efter nästa ul asså den 23 mars?!!ska de va så`??
    jo d ska nog va så... jag har inte fått nån tid till min BM än, ska beställa snart, men d blir ingen tid innan mitt RUL som jag oxå har den 23:e... efter d kommer vi nog få träffa vår bm regelbundet me tätare besök...
  • Angel20
    Pregga skrev 2010-03-02 10:21:14 följande:
    jo men det stämde inte, haha det växer mellan v 16-v 20       11 cm-16 cmså visst går det undan men inte riktigt så som jag trodde.....
    ja d e inga 3cm i veckan d inte... hehe.. jag e nöjd bara liten växer som den ska! längtar till RUL... gaaah, långa veckor!!
  • Angel20
    Pregga skrev 2010-03-02 10:22:37 följande:
    ok, då ligger jag en v före dig. kanske e normalt vid denna tiden då....v 20-24 växer det påfr 16 cm-30 cm
    men då växer dom juh 3cm i veckan..! =0)
  • Angel20
    Lysmasken skrev 2010-03-02 10:27:08 följande:
    Morrn töserImorrn har man UL längtar dit. Som sagt känner ingenting av den lilla. Men det har jag inte gjort med någon innan förrän sent. Symtom har jag inga heller.Igår så fick lilltösens avdelning besök av kräksjukan å hon själv åkte på det igår senare på em. Hon åt inget på dagis å sov ingen middag. 2 äckelblöjor & en spya fick man stå ut med. Men sen har det inte blivit mer. Å hoppas att ingen annan åker på det nu.
    uscha, den där kräksjukan... stackars barn! hoppas hon snart bli bättre å att som sagt ingen annan blir smittad...
     d påminner om min vän vars dotter helt plötsligt började kräkas på coop för några dar sen, så hjälplös stackarn, d bara kom mer å mer.. å alla e juh väldigt rädda för att bli smittade så ingen e villig att hjälpa till!!
  • Angel20
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-02 10:28:26 följande:
    Har inte kunnat vara inne på datorn/äh på 1½ vecka pga vårat internet/telefon legat nere pga vädret *suck*.Hoppas allt är bra med er andra?Vad ska man säja?tror inte bebisen lever i min mage faktist.Såhär i v 16 har jag itne känt NÅTT livstecken ifrån den och har inte äns en liiiiiten bula på magen med barn nr 1 kände jag kraftig första spark i v 16 och med nr 2 i v 13 redan och dom säjer ju man ska känna tidigare men icke här nu
    gumman då, ska du inte försöka få tid för UL då?? d e juh jätte plågsamt att gå å tro att d e livlöst där inne..
    jag hoppas å tror att den här graviditeten uttrycker sig bara annorlunda än tidigare.. *kramar om*
  • Angel20
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-02 10:37:23 följande:
    Tror helt ärligt inte jag skulle få ett ul bara för jag är orolig när jag inte blött eller nått.Dom öär inte så generösa här
    ge dig inte... jag skulle stå på mig, dom nekade mig UL här, men efter mycke tjat så fick jag en tid senare samma dag... jag har svårt att förstå dom om dom skulle neka dig?? du har juh en helt annan känsla än dina tidigare graviditeter och säg att d känns inte som d ska!
  • Angel20
    puchelina88 skrev 2010-03-02 10:31:59 följande:
    vecka 17!när vi ska på andra RUL et är ja i vecka 20
    hörde du du... bor du i närheten av tranås?? =0)
  • Angel20
    puchelina88 skrev 2010-03-02 11:16:32 följande:
    jo jag bor i Motala!du då?
    ahaa där ser man.. nej jag bor i kungsbacka, men jag har/hade hela min släkt på mammas sida i tranås =0) därav att jag reagera.. jag e juh smålänning från början..
  • Angel20
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-02 11:24:36 följande:
    Ska man ringa bm och säja man är orolig och vill ha ett ul nu?
    ja gör d... stå på dig att du måste få ett UL!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10