Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-08-06 19:16:02 följande:

Men Pregga: Om det vattniga va rosa, är det inte då det brukar va på G???

När jag va och handlade idag så slog det mig..Tänk om man står där i kön en dag och vattnet går,haha..FY va jag skulle skämmas Då skulle jag va tacksam om jag iaf bara är på lokala affären där man känner personalen och inte på MAXI eller nåt

Jag läcker inte heller nåt...gjorde iofs inte det med dottern heller, och jag hoppas verkligen INTE att jag har lika tjock mjlk som med henne för då kommer jag ABSOLUT inte kunna amma Men som sagt har ju inte bestämt mig för om jag vill amma än heller..Det visar sig!

mja asså jag vet inte om det var att han tryckte på blåsan, att det var pink, vatten eller flytning..inte en aning men inga värkar här iallfall....ja det hade ju vart snyggt å stå i kö på mataffären å vattnet går, hua va hemskt..haha den tanken slog ju mig ida där jag stod å blev alldeles våt. å det var inte ens en snygg karl i närheten, hahahaha

jag vill ju verkeligen amma å hade mjölk tjock som grädde med lillan å hoppas på samma nu, läcker dock inte denna gng ...
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-06 19:34:54 följande:
    Jag hade oxå TJOCK grädde...Dock FÖR tjock, den va vispad grädde enligt bm..(äckelvarning nu) Men när jag pumpade ur så kom det ju gele klumpar ur bröstet...Så den va ALLDELES för tjock, så jag va tvungen att sluta för Ella sög sönder mig totalt Vilket även resulterade i världens bröstböld (tömdes på 2,5 dl i ena brösten på var) Sååååå äckligt å SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jävla ont gjorde det!!!!
    men fy sjutton...SÅ hade jag INTE det, men jag använde mig av amnings napp å när jag skulle dra av den fr bröstet så trådade det sig dock, å tjock var den. men inte så som du beskriver. AJ,....
    elinnnnn skrev 2010-08-06 19:35:46 följande:
    aj aj aj, massa tryck nedåt och massa ilningar och molvärk

fattas bara värkar!
    hihi aa snart så :)
    elinnnnn skrev 2010-08-06 19:50:46 följande:
    njae, vågar inte tro på det. men hoppas verkligen Skrattande
    men som sagt jag har ju inga värkar Obestämd
    haah vem vågar hoppas...jag har blivit tvärtutad flera gng nu, hahahaha
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-06 20:06:35 följande:
    Jag använde oxå amningsnapp, men det hjälpte inte  Vill inte ens veta hur jag sett ut utan den...Har köpt hem amningsnapp nu oxå, om jag får för mig att försöka mig på amning igen..Men det är jag inte alls säker på att jag vill!
    ok, ja att jag hade amningsnapp var för att lillan inte fick tag i bröstet(plan vårta) men denna gng ska jag verkeligen försöka utan, fast jag har köpt hem utifall att. kan förstå att du e tveksam efter en sådan upplevelse...hua..
  • Bubbis10

Som jag käkat idag asså...sover å äter en massa små gott hela tiden, köpte hem sådana där mums mums, å dom gick åt, mackor med skagenröra osv....e inte sugen på ngn midda just idag-konstigt nog för det äter jag varje dag...å e ap trött....

• Bubbis10

lilleman e riktigt lugn idag, skulle det inte vart för att han lurat mig innan så skulle jag tro att han vilar upp sig inför spurten, men men jag tror inget längre..haha han har tvärtutat mig innan busungen :)
    Som ngn sa-får skriva ut en vräkning snart, hahahaha

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-06 21:17:17 följande:
    Hej tjejer.

Är helt slut nu. Linnéa är inte frisk än. I två dagar nu så har hon matvägrat fick i henne lite mat idag men ändå. Druckit efter hot om temp..
     Nu kräktes hon igen! Jag blir tokig. Hon har klagat på ont i magen nu i tre dagar. Imorgon ska jag ringa jouren för att se vad de säger. Jag ger det en natt till. Hon hade 37,5 så det är ju på gång till feber. Men när jag klämmer på magen så tycker hon att det är skönt!

Sömn vad är det för ngt? Lika bra att vänja sig!
    men fy va jobbigt.....stackars liten, hoppas hon mår bättre snart, har hon ätit ngt nytt? tänkte på allergi....
    Malinski79 skrev 2010-08-06 21:38:01 följande:
    Måste säga att ikväll har jag känt ett tryck neråt som jag aldrig käns förut....det är inte så att jag tror nåt är på G,men det är jäkligt obehagligt.... Ännu mer "obehagligt" när man vet att bebisen ligger låååångt ner oxå...

Är ju bara i v 36+2 så det "ska" inte va på G än på ett tag iaf...Jag måste säga att jag är tacksam för sambon tog beslut förra veckan när det va 1 mån kvar till BF att han inte skulle dricka nåt mer innan bebisen anlänt..det känns tryggt, för man vet ju verkligen aldrig när det startar
    jaa lite kan den vänta tycker jag Flört va skönt att din sambo tar sådan hänsyn...

funderar på att laga thai gryta nu, hahahaha
  • Bubbis10

Nu åkte kyckling filen fram, haha här ska lagas Thaigryta med wok grönsaker å cocosmjölk å grön curry :)

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-06 21:53:21 följande:
    Det konstiga är att hon inte gjort det. Hon vägrar glass, bullar, vattenmelon, smörgås, kakor. Allt som hon gillar. Så man är helt slut i huvudet nu efter att ha hört ordet mamma hela dagen. Jag har knappt kunnat gå på toa. Det enda hon orkar är att bråka med syrran! Så det är ju positivt...
    men oj, ja då e hon ju inte så bra asså...magsjuka då?! haha jaa bråkar hon med syrran så e det på väg åt rätt håll iallafall :)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-06 22:00:04 följande:
    Magsjuka tror jag inte för då skulle vi andra haft det nu. det tar ju 48h när man blivit smittad av det.

Ja, orkar hon bråka med syrran så... :)

Ska lägga mig nu medans hon sover. Man får ju passa på! :)
    jo det borde ni ju haft då, därav min tanke på allergi...du får sova så gott, natti natt...här ska lagas mat :) hahahaha INGA värkar alls här heller nu....
  • Bubbis10

tetta

det låter som en bakterie, å nu e det ju dessutom rötmånad....hoppas hon blir bra snarast :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10