Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-08-15 15:37:53 följande:
    HAHA, det kan vara snyggt... Men jag vet inte, det är inte så ofta jag provar Flört
    Näe jag rek det inte heller...hahahaah

aså kan lillaman ta skada om jag hoppar till av rädsla pga en geting? ex om jag ser en flyga emot mig å jag blir livrädd å hoppar till å skriker, kan det skrämma han då? skada?
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-08-15 16:12:08 följande:
    Hej!

Den 10:e på kvällen åkte jag in till bb p.g.a blödningar, jag undersöktes och var bara öppen 1 cm men eftersom jag blödde ville de ha mig på observation in på avdelningen jag hade inga värkar.
    Mitt i natten tog det sen tag på riktigt bara för att sluta till in på morgonen.
    De sa att jag får åka hem men de ska undersöka först och jag var öppen 3cm!!! Jag tyckte ändå inte att värkarna hade varit så intensiva.
    Jag fick gå på en promenad och sen i badkar då tog det fart och 11.8 kl 2100 fick vi vår prins 6h tog förlossnigen.
    Nu är vi hemma och ska börja livet så sakta med syskonen sjuka men hoppas lillen klarar sig.
    ÅÅÅHHHH Grattis gumman, va roligt å höra :) bamsekram till dig, å SKKKKÅÅÅÅÅLLLLL ta mig tusanSkålSkål
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-08-15 16:19:28 följande:
    Grattis till lillkillen!!!
    Pregga skrev 2010-08-15 15:23:18 följande:
    Ok, ja vi verkar få höra lite olika känns det som. lika bra att man gör vad som känns bäst för en själv :)
    När jag väntade lillan så läckte jag pölar i sängen redan i 7de månaden ca, å denna gng inget. men jag har råmjölk, det har jag kollat..hihi
    jo den e gul :) nej nej den tar ju inte slut om du läcker naturligt, men man ska inte pressa ut den.

jag tror att det är när bebis trycker på med huvudet om jag inte minns fel..

Asså tjejer, e det snyggt med ett halvt ögonbryn??? hahahaha gick lös lite väl bra med pincetten här...Flört
    'asg*
    Hur som haver så blev resultatet av tvinnandet (so far) lite sammandragningar som inte gjorde ont, och att slemmisen lossnade lite till (nu med en härligt grönaktig ton.... ).
    Ska tvinna lite mer och sen blir det färdknäppen ikväll. Massera yttre fotknölarna har jag också blivit tipsad om att kan starta en förlossning, så de får massage varje kväll.
    Har även ätit färsk ananas, en hel, men det hände inget (var iof för en vecka sedan). Åt en hel färsk ananas kvällen innan lilltjejen är född, så jag kommer nog att klämma i mig en och annan ananas till också, mest för sakens skull.
    hahaha man ska äta 7 st hela ananas om det ska få effekt, men lycka till utan å kräkas, hahaha
    jag har inboxat dig.
    jo ang bröstvårtorna, köp klädnypor,hahahahahaha
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-15 16:32:36 följande:

Grattis till prinsen ssssssss8

Hur går det för Carohl?

Hon är hemma för tillfället men har öppnat sig, vet dock ej hur mkt men Bm sa till henne att vi ses nog ikv igen för nu e det på G :)
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-08-15 15:41:29 följande:
    Näe jag rek det inte heller...hahahaah

aså kan lillaman ta skada om jag hoppar till av rädsla pga en geting? ex om jag ser en flyga emot mig å jag blir livrädd å hoppar till å skriker, kan det skrämma han då? skada?
    Ingen som vet???
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-08-15 16:50:55 följande:
    Inget i inboxen....
    Hrm....7 ananas....det var som sjutton!! Nog för att ananas är jättegott, men 7 st, nääää....
    Antar att förlossningen hade startat ändå förra gången, oavsett ananasätandet. Var ändå på BF+6 när dottern föddes.
    Hehe, klädnypor, det gör nog REJÄLT ont....AJJJ!!!
    Pregga skrev 2010-08-15 16:34:20 följande:
    Ingen som vet???
    Ganska så säker att det inte är någon fara för bebisen. Däremot kan det nog kännas ordentligt på dig om du gör såna ryck.
    När jag var i v 24 (tror jag det var) med dottern så spillde jag nykokat vatten över låren. Brände fast huden i byxorna, så den skalade jag av när jag slet av byxorna. Gjorde helvetesont kan jag lova. Hon var stilla i magen i 4 timmar efter det, och hon var annars helvild i magen.....vet inte om det var pga adrenalin och endorfiner kanske. Jag hade nog ganska mycket att båda delarna i kroppen just då. Men efter 4 timmar så kom en liten spark och sen var allt som vanligt i magen igen tack och lov. Men jag blev rejält rädd eftersom det var så totalt stilla så länge. 
    hahaa flåt, skrev det till fel pers ang inboxen, det skulle till perssonlund, vi hamnade i samma tråd på en annan.  ÅÅHH fy sjutton va ONT, shit aså...AJ på hög nivå....hua...
    ja 7 st ananas e nog så man kräks sedan, hahaha
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-15 16:51:02 följande:

Åh vad kul Du måste skriva mer sen så man vet

NÅ hur går det för dig själv????

hihi jo nu e man spänd aså..bara längtar tills hon åker in ikv så man stirrar på tel här å väntar på sms, hahaha mja jag har lite molande värk...men får se, det brukar ju ge med sig, dock så verkar lilleman riktigt förbannad..hahaha
    carohl skrev 2010-08-15 17:04:37 följande:
    Hej tjejer!

Tack för alla era lyckoönskningar Skrattande
    Som Pregga skrev så fick jag åka hem för att öppna mig mera men vi åkte till stranden istället Glad Det spelar ju ingen roll vart jag är när jag öppnar mig!
    Och BM trodde att vi absolut skulle vara tillbaka till kvällen...
    Så förhoppningsvis har vi våran sessa här hos oss! Pregga håller er uppdaterade om nåt skulle hända...
    Ska göra nåt nu vet inte vad men jag har lite svårt att sitta still...
    Kramar och om nån mera är på G så lycka till!
    helt rätt, bättre å gå på en fin strand än å sitta hemma å bara vänta, åååhhh jag e så spänd nu gumman, hihi tänk om lille alexi kikar ut ikv...då kommer jag garanterat grina, hahaha
    kramar
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-15 17:16:32 följande:

Tack så mycket.

Jag hade verkklige önskat att allt startade nu, men som min bm sa så är det med all säkerhet övertid också då jag gått över med mina andra två barn

Man hade ju god lust att stoppa in en fotboll i ruten på henne när hon sa så

Som lillskruttet säjer, man måste inte vara glad jämt å jag tror et e viktigt att tillåta sig själv å få vara ledsen,å har man ont å mår dåligt, ja då e det så. Jag har ju tack å lov inte alls ont ngn stans, förutom mutthugg....men jag hade fruktansvärt ont med dottern....shit som jag skrek vissa nätter så jag vet vad du går igenom, å då kan man omöjligt vara på topp hela tiden å det har inget med glädjen över barnet att göra, det e 2 olika saker....
    kramar om..
  • Bubbis10

Man FÅR klaga, å vara ledsen flickor, man e väl inte på topp jämt även när man inte är gravid, å vad jag vet så slutar man inte vara mänsklig för att man väntar barn? vi är alla glada över våra mirakel å vi är alla medvetna om att det inte är lång tid kvar, men HEY-man får lov att vara människa åxå å med det så kommer blandade känslor!

Det är ok, att känna sig nedstämd, å ledsen å förhoppningsvis så har man då stöttande folk omkring sig.
    när jag vaknade idag så kände jag mig totalt uppgiven å tänkte-han kommer inte på lååång tid, men visst då e det så.jag sa åt mig själv, Sammie-du får din son, å han har du väntat i år på så då kan jag vänta lite till....men min rädsla sitter ju i att jag ska gå över å bli igångsatt vilket jag inte vill, eller att han ska bli för stor osv....
    men jag försöker slå bort den oron, även om det inte alltid e så lätt....

• Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-15 18:49:50 följande:
    Grattis Ssss8!!! {#emotions_dlg.flower}

Pregga - Tror inte att det ska vara någon fara. Såg du inte filmen som någon la ut ifrån youtube? Den mamman blev livrädd och vattnet gick Skrattande ...

Jag vill att min lillskrutt ska komma men samtidigt inte. Jag vill gå nästan hela tiden, men just nu går tiden så fruktansvärt långsamt och lär kanske göra det tills jag verkligen håller honom.

NU är sängen färdig bäddad och klar =D !!!
    hahaha såg inte videon, men vill se nu :)
    mysigt å ha sängen bäddad..hihi
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-15 18:51:41 följande:

Haha dt var jag som la ut den videon. Tyckt den var såå jäkla bra haha. Kan ingen skrämma ut min unge så man slipper må dåligt???

Vi kanske borde skrämma varandra här inne? haha

haha kan du lägga in den igen?
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-15 19:12:24 följande:
    Haha japp den e bra den...Så flickor nu vet ni hur ni ska göra...Seså be eran partner att skrämma er och till dig stackars pregga be din dotter skrämma dig...
    hahaha du milde, men e det på riktigt???
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10