• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-11 10:18:20 följande:
    tack för att du ringde gumman. du nämnde att jag inte är i sverige utan utomlands va? ska försöka att inte oroa mig mer. jag mår ju trots allt som vanligt men det kunde visst ta upp till 3 veckor innan man får några symptom men sen kan man ju ha drabbats utan att ha symptom. det är nog det som oroar mig mest.... men ja, jag ska ta upp det med min BM sen tbx i sverige och så får jag se hur hon ställer sig till det.
    Så lite gumman, ja jag sa att du var i saudiarabien pga jobb. å han sadet jag skrev, att du ska nog inte oroa sig så mkt, men undvik de i fortsättningen. Å listeria är mkt ovanligt.
    kram
  • Bubbis10

Å nu har tärnrosa vaknat :) e sugen på en go frukost....hm, blir till att gå å handla sen.....får nöja mig med en ost macka å kopp te nu :(

• Bubbis10
    Pregga skrev 2010-04-10 22:14:49 följande:
    Här inne va ju tvärdött..hm, jag har j barn men det va LÄNGESEN det var en baby....har inhandlat det mesta som är större, dyrt.men har just skrivit en inköpslista på det jag vet behövs mer...men jag har säkert glömt ngt.....Tips?
    hm, lite lustigt att av alla gravida här inne så har ingen ngt tips på vad man kan ha glömt å skriva upp på sin inköpslista.....
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-11 11:10:01 följande:
    hm, lite lustigt att av alla gravida här inne så har ingen ngt tips på vad man kan ha glömt å skriva upp på sin inköpslista.....
    ja jag är förstågångsmamma, så jag är så förvirrad själv, haha
    Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-11 11:17:52 följande:
    ja jag är förstågångsmamma, så jag är så förvirrad själv, haha
    haha ok, jo men det kan jag förstå...å det va bra längesen jag hade bebis med...hm, dom sa på Mvc att jag räknas nu som först föderska igen då det gått 10 år...
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-11 11:10:01 följande:
    ingen aning vad du kan ha glömt eftersom jag inte sett din inköpslista ;););)
    jag har inte ens nån inköpslista själv. jag kommer nog fixa en senare när jag kan börja handla. nu tittar jag mest :) om du lägger upp din inköpslista med vad du har köpt redan och vad du planerar är det lättare att se och föreslå vad mer du bör köpa. egentligen är det inte så mycket man behöver innan bebisen kommer. man märker rätt snabbt när bebisen väl är här vad mann behöver och vad man köpt helt i onödan
    Pregga skrev 2010-04-11 11:07:13 följande:
    Så lite gumman, ja jag sa att du var i saudiarabien pga jobb. å han sadet jag skrev, att du ska nog inte oroa sig så mkt, men undvik de i fortsättningen. Å listeria är mkt ovanligt.kram
    åh vad bra, då känns det lite lugnare iallafall :) kram tbx och igen tack så hjärtligt
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-11 11:22:46 följande:
    ingen aning vad du kan ha glömt eftersom jag inte sett din inköpslista ;););)jag har inte ens nån inköpslista själv. jag kommer nog fixa en senare när jag kan börja handla. nu tittar jag mest :) om du lägger upp din inköpslista med vad du har köpt redan och vad du planerar är det lättare att se och föreslå vad mer du bör köpa. egentligen är det inte så mycket man behöver innan bebisen kommer. man märker rätt snabbt när bebisen väl är här vad mann behöver och vad man köpt helt i onödan åh vad bra, då känns det lite lugnare iallafall :) kram tbx och igen tack så hjärtligt
    Gumman, jag förstår att du är orolig, men jag tror inte du behöver vara det, helt ärligt. 1 fall på 10 år, å tänk då hur mkt barn det föds, å enl han så var denna pers extremt oförsiktig me typ allt. ostar med.

Mja jag har köpt
    Baby björn bärsele
    amningskudde
    vagn
    skötbord
    babysitter
    säng
    spjälskydd
    babygym
    kläder, men det behövs ju mer..
    köpte en gravid kudde= UNDERBAR!
    täcke, snuttefilt
    skötväska...kan inte komma på ngt mer just nu..

min inköpslista består av-
    Åkpåse för vintern
    badbalja, me stöd
    nappflaska, men jag ska amma, länge hoppas jag
    tvättlappar
    blöjor
    ad droppar
    minifom
    sängmadrass, sängkläder
    bilstol
    stolsdyna
    aminingsinlägg
    amningsnapp.utifall att

kommer inte på ngt mer....det sista kommer kosta ca 6000 kr
    å jag har handlat redan för ett par tusenlappar. men jag har ju börjat om helt å har inget kvar fr lillan...
  • Bubbis10

Kom på en sak till, frotterad plast skyd
    babyborste

• Bubbis10
    Pregga skrev 2010-04-11 11:50:35 följande:
    Kom på en sak till, frotterad plast skydbabyborste
    temp har jag inte heller....haha
    barnolja
  • Bubbis10

asså varje gng jag gör 2an så komme det liiite blod på pappret....
    ngn annan som har det såhär?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10