• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-04-11 13:03:40 följande:
    Du har nog det mesta men lilla apoteket hemma vore bra med hand desifiktion (hur det än stavas) flytande eller support alvedon, temp, Näsfrida, koksalt, =0)
    Mjo men OBS-Jag hade min lista på vad jag reda har å det jag INTE har! så hela den listan jag gjorde e inte en.
    sofie och laura skrev 2010-04-11 13:15:07 följande:
    Jag som vart rökfri 18 veckor av min 22+3 grav, känner ett enormt sug efter cigg?Varför är det så?Innan folk får anfall på mig här så har jag aldrig rökt under mina graviditeter, bara i början men slutat så fort jag plussat och innan (3 grav)Vill inte ha detta suget vill verkligen inte det.. men kan inte sluta!Jag käkar ihjäl mig med godos så att gaddarna åker av snart!Suck ett rent helvete!Och jag vet hur jävla fult det e med en mamma vars cigg i mun med stor mage så äckligt jag spyr men endå tänker jag på det!Hjälp mig
    Gumman, tänk såhär. Du skonar ditt lilla mirakel fr andnöd, liten i växten, å ev sjukdomar....det är ju en morot i sig :) du klarar det, man gör det när man har ngt annat som e viktigare än sig sj å tänka på....kraam
  • Bubbis10

Mja jag har köpt
    Baby björn bärsele
    amningskudde
    vagn
    skötbord
    babysitter
    säng
    spjälskydd
    babygym
    kläder, men det behövs ju mer..
    köpte en gravid kudde= UNDERBAR!
    täcke, snuttefilt
    Barnstol
    skötväska...kan inte komma på ngt mer just nu

det andra på listan ska köpas in. tack för tipsen...

Nu har jag i 2 nätter haft krafiga vad kramper....

• Bubbis10

Näe nu ska jga ducha, å iväg å handla...blir pasta sallad med kycklingbitar =) mumma

• Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-04-11 13:42:10 följande:
    Pregga:Jag har fått det med bägge töserna. Å den äldsta är född -05
    jaså? hade jag inte en aning om, kom hem nu efter 1 mils promenix i det sköna vädret, har liiite ont i ryggen å ljumsken :)
  • Bubbis10

valde att gå till affären längre bort, å vädret va såå skönt....
    det e la ingen fara att jag gick mkt? eller långt?

• SweetLilly

vilket väder!! Har varit ute hela dagen! Just nu är det 15 grader i skuggan och klarblå himmel! Funderar på att äta middagen ute faktisk nu!!

Lilla pyret väntas 100806
  • mammailund85

Hej tjejer! 

Nu har vi varit och shoppat vagn och babyskydd :) Det blev en Brio Go. Vi ska få låna liggdelen av min mans bror så det blev inte så fasligt dyrt ändå. Fick 1000kr rabatt för babyskyddet också. 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-04-11 17:00:29 följande:
    valde att gå till affären längre bort, å vädret va såå skönt.... det e la ingen fara att jag gick mkt? eller långt?
    Mm det är härligt väder här med. Vi åt lunch utomhus vid havet i malmö. Nä gå på du bara sålänge fogarna inte säger ifrån. Själv får jag ont efter ett tag, särskilt om jag gått långt. 
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-11 18:00:32 följande:
    Hej tjejer!  Nu har vi varit och shoppat vagn och babyskydd :) Det blev en Brio Go. Vi ska få låna liggdelen av min mans bror så det blev inte så fasligt dyrt ändå. Fick 1000kr rabatt för babyskyddet också. 
    ÅÅ grattis till det nya inköpet :)
    Malten skrev 2010-04-11 18:02:50 följande:
    Mm det är härligt väder här med. Vi åt lunch utomhus vid havet i malmö. Nä gå på du bara sålänge fogarna inte säger ifrån. Själv får jag ont efter ett tag, särskilt om jag gått långt. 
    haha fogarna, hm...undrar om det e det jag känner av...hahaahahah
    men jag hade såå mys. Vi gick i det sköna vädret¨å skrattade.....gick hem å lagade den goaste pastasalladen, med kycklingfile me mkt annat gött :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10