• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    060810 skrev 2010-04-11 19:53:52 följande:
    Hej hej!Längesen jag skrev något men har varit rätt stressigt med tanke på väntan på fostervattensprovet.Men snabbtestet såg BRA ut och hon verkar inte ha Trisomi 13 eller 18 som vi var så rädda för. :)Magen växer och mår bra, men jag känner väldigt få fosterrörelser, men det kan jag leva med. Känner kanske 1-2 gånger per dag men hellre det än inget liksom.Jag har ständigt ont i min stackars mage.. Magknip jämt och ständigt... Så trött på det. Någon som vet vad det kan va? Ibland har jag mer ont än vanligt, men sen släpper det och övergår till vanligt magknip igen liksom.Jag har ju IBS, vet inte om det gör saken värre. Fick ju diagnosen när minstingen var född så jag vet inte om jag haft besvär tidigare graviditeter, det har jag förträngt.. och jag har inte haft mycket besvär annars heller av det, bara av och till sista året.
    ÅÅhh va skönt att proverna var bra, måste ju vara en jätte lättnad.
    men vad e IBS?
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-04-11 19:55:24 följande:
    Tjo babe :)haha jotack jag e på strålande humör, å inatt var jag ingen slampa! hahahadrömde att jag va på en stor båt, typ kryssning-MEN alla hade sex med alla , typ åker du med så va beredd på hur mkt sex som helst, å med vem som helst. nåja jag var med på denna båt med 2 väninnor, å dom kom å sa, jaa nu har jag avverkat 4 st redan....å jag utbrister, vilka slampor ni e asså....hahahahaå sen kommer en kille å tittar på mig när jag duchar å säjer-jaa jag ska bara hämta min polare så sätter vi igång, å jag bara-ÖH nej tack skulle inte tro det :)Blev lite stolt över mig sj....*asg* då jag i mina tidigare drömmar vart hora å gu vet vad....hahahahah
    hahah inte dfåligt att stå emot de hahaha vem skulle inte de liksom :P
    ja ibland kan man drömma bra konstigt....
    Har du fått någon nojja än? jag kan inte klara mej utan typ djungelvrål måste till o med ha me mej dom på jobbet eller om jag ska någonstans helt galet :P
  • 060810
    Pregga skrev 2010-04-11 20:01:21 följande:
    ÅÅhh va skönt att proverna var bra, måste ju vara en jätte lättnad.men vad e IBS?
    Ja det var en sån lättnad när jag fick de provsvaren. Bara nästan 2 veckor tills jag har hela resultatet, men det kan jag vänta på.
    IBS är irritabel tarm.
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-04-11 13:23:32 följande:
    Gumman, tänk såhär. Du skonar ditt lilla mirakel fr andnöd, liten i växten, å ev sjukdomar....det är ju en morot i sig :) du klarar det, man gör det när man har ngt annat som e viktigare än sig sj å tänka på....kraam
    Ringde och prata med dom sjukvårds rådgivningen och det var skönt att prata av sig med en sköterska om återfall hahahahaa!
    Hon sa det att oftast kommer alltid suget tillbaka när solen tittar fram, man får minnen tillbaka hur gott det skulle vara att röka en cancerpinne som skadar barnet !
    Får nog inga återfall hahhahahaa ÄT OCH BLI FET ska det vara!

Annars gick jag direkt ut efter mitt samtal då leo nannat gott lekte som tusan ute och kom hem till en god middag med kyckling och klyftpotatis tillsammans med smaskig sallad och cafeparis sås mmmmmmm

Nu ska jag med göra inköpslista får se vart jag hamnar hahahaa
  • puchelina88

Hejsan tjejer!
    Gud vilken fin dag det har vart i dag;)
    Hmm börja få ont lr typ träningsvärk i nedredelen av magen någon mera sm har det???
    börja för ca 1 halvtimme sen!!??
    är det någon man ska vara orolig för??

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-11 20:05:15 följande:
    hahah inte dfåligt att stå emot de hahaha vem skulle inte de liksom :Pja ibland kan man drömma bra konstigt.... Har du fått någon nojja än? jag kan inte klara mej utan typ djungelvrål måste till o med ha me mej dom på jobbet eller om jag ska någonstans helt galet :P
    hahaha jaa hur kunde jag stå emot, *fniss*
    mja jag äter ju åxå mkt djungelvrål.MEN risken finns ju att man samlar på sig vätska å svullnar av lakrits.sen i början så hade jag ju pippi på saltgurka...
    Men djungelvrål e sjukt gott nu ;)
    060810 skrev 2010-04-11 20:10:50 följande:
    Ja det var en sån lättnad när jag fick de provsvaren. Bara nästan 2 veckor tills jag har hela resultatet, men det kan jag vänta på.IBS är irritabel tarm.
    ok, jo men jag förstår att det va en lättnad ändå...
    ok, har jag aldrig hört om innan..hm..
    sofie och laura skrev 2010-04-11 20:11:39 följande:
    Ringde och prata med dom sjukvårds rådgivningen och det var skönt att prata av sig med en sköterska om återfall hahahahaa!Hon sa det att oftast kommer alltid suget tillbaka när solen tittar fram, man får minnen tillbaka hur gott det skulle vara att röka en cancerpinne som skadar barnet !Får nog inga återfall hahhahahaa ÄT OCH BLI FET ska det vara!Annars gick jag direkt ut efter mitt samtal då leo nannat gott lekte som tusan ute och kom hem till en god middag med kyckling och klyftpotatis tillsammans med smaskig sallad och cafeparis sås mmmmmmmNu ska jag med göra inköpslista får se vart jag hamnar hahahaa
    åå vilken god midda, hihi jag som redan ätit gott blev genast lite hungrig igen, har ju haft 2 dagar nu som aptiten vart låg..men nu verkar det vända igen. Bra att du ringde å hann å hejda dig själv ;)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-04-11 20:23:40 följande:
    Hejsan tjejer!Gud vilken fin dag det har vart i dag;)Hmm börja få ont lr typ träningsvärk i nedredelen av magen någon mera sm har det???börja för ca 1 halvtimme sen!!??är det någon man ska vara orolig för??
    jag som e nojjig för det mesta vad det gäller grav kan säja att det inte e ngt att oroa sig för, haha jag har med haft det å det e typ fr min blygben å neråt ljumskarna ibland när jag gått mkt-tror det kan vara lätt foglossning. Vi är i den tiden för det nu med.
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-04-11 20:23:40 följande:
    Hejsan tjejer!Gud vilken fin dag det har vart i dag;)Hmm börja få ont lr typ träningsvärk i nedredelen av magen någon mera sm har det???börja för ca 1 halvtimme sen!!??är det någon man ska vara orolig för??
    Jo för ett par dar sen när jag va helt hysterisk då kände jag ju så....men jag hade ju gaser med....
  • Bubbis10

Min grabb e ktiv asså....UNDERBART :)

• puchelina88
    Pregga skrev 2010-04-11 20:26:00 följande:
    jag som e nojjig för det mesta vad det gäller grav kan säja att det inte e ngt att oroa sig för, haha jag har med haft det å det e typ fr min blygben å neråt ljumskarna ibland när jag gått mkt-tror det kan vara lätt foglossning. Vi är i den tiden för det nu med.
    okej ;)
    då vet jag ska inte vara orolig;)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10