• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-11 11:52:22 följande:
    temp har jag inte heller....hahabarnolja
    bra lista där. du har nog köpt det mesta precis som du säger :)
    rumpsalva, barnshampo, barnalvedon/panodil

jag ska köpa en hem paket ersättning ifall om inte amningen fungerar så bra direkt eller öht.
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-11 11:58:15 följande:
    asså varje gng jag gör 2an så komme det liiite blod på pappret....ngn annan som har det såhär?
    nope.. är säkert dina hemorrojder ;)
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • Lysmasken

Pregga: Ad-droppar får man av bvc från att dom är 4 veckor fram tills dom är 1 år el 2 år

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-11 12:19:51 följande:
    bra lista där. du har nog köpt det mesta precis som du säger :)rumpsalva, barnshampo, barnalvedon/panodiljag ska köpa en hem paket ersättning ifall om inte amningen fungerar så bra direkt eller öht.
    haha aa jo ersättning kan ju vara bra att ha utifall att....hm, bra där :) mja asså det var en lista med på vad jag ska köpa med...hihi
    elinnnnn skrev 2010-04-11 12:20:36 följande:
    nope.. är säkert dina hemorrojder ;)
    haha antagligen den lilla fulingen som inte e välkommen, japp kan nog stämma...urk...
    Lysmasken skrev 2010-04-11 12:28:00 följande:
    Pregga: Ad-droppar får man av bvc från att dom är 4 veckor fram tills dom är 1 år el 2 år
    Får man det?? fick jag aldrig med lillan, e det ngt nytt?
  • Bubbis10

Ååh nu har min lille prins vaknat, hahaha så fort jag lägger mig på höger sida så tar han fart där inne...haha jag provade att lägga mig på rygg, å då blev han stilla....så jag la mig på sidan, å mkt riktigt-knuff knuff....hahahahaha
    han kör med morsan sin redan..

• t0va

Om man söker här på forumet så finns det miljarder med listor och tips på vad man kan behöva till bebisen, vad som kan vara nödvändigt och vad man kan vänta med osv.

För mycket kan man skaffa allteftersom om man nu inte vill köpa alla prylarna direkt. Själv har jag inte börjat fundera på vad som kan behövas, ska troligen till Ullared i maj och handla lite, beroende på hur kroppen mår då. Just nu är det bara flytten som är i min skalle, bebisfixandet kommer i andra hand.

• sofie och laura
    Pregga skrev 2010-04-11 11:29:39 följande:
    Gumman, jag förstår att du är orolig, men jag tror inte du behöver vara det, helt ärligt. 1 fall på 10 år, å tänk då hur mkt barn det föds, å enl han så var denna pers extremt oförsiktig me typ allt. ostar med. Mja jag har köpt Baby björn bärsele amningskudde vagn skötbord babysitter säng spjälskydd babygym kläder, men det behövs ju mer.. köpte en gravid kudde= UNDERBAR! täcke, snuttefilt skötväska...kan inte komma på ngt mer just nu.. min inköpslista består av- Åkpåse för vintern badbalja, me stöd nappflaska, men jag ska amma, länge hoppas jag tvättlappar blöjor ad droppar minifom sängmadrass, sängkläder bilstol stolsdyna aminingsinlägg amningsnapp.utifall att kommer inte på ngt mer....det sista kommer kosta ca 6000 kr å jag har handlat redan för ett par tusenlappar. men jag har ju börjat om helt å har inget kvar fr lillan...
    Du har nog det mesta men lilla apoteket hemma vore bra med hand desifiktion (hur det än stavas) flytande eller support alvedon, temp, Näsfrida, koksalt, =0)
  • sofie och laura

Jag har kvar
    .Sängen vill ha en ny=) sett en säng som knippas med mammans säng, efter man ammat så skjuter man över han (ler) till sin lilla säng!
    .Vagnen syskon vagn=)
    .Lite nya bebis kläder (har en del från lilleman=)
    ..första mössan speciellt

• puchelina88

hmmm etta är ju mitt 1 barn oxå och herregud va saker man ska köpa kommer ju säkert glöma hälften ju:(

• sofie och laura

Jag som vart rökfri 18 veckor av min 22+3 grav, känner ett enormt sug efter cigg?
    Varför är det så?
    Innan folk får anfall på mig här så har jag aldrig rökt under mina graviditeter, bara i början men slutat så fort jag plussat och innan (3 grav)

Vill inte ha detta suget vill verkligen inte det.. men kan inte sluta!
    Jag käkar ihjäl mig med godos så att gaddarna åker av snart!

Suck ett rent helvete!
    Och jag vet hur jävla fult det e med en mamma vars cigg i mun med stor mage så äckligt jag spyr men endå tänker jag på det!
    Hjälp mig

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10