LillSkruttet skrev 2010-08-23 19:12:14 följande:
Det känns lite otäckt att se dem sticka i den där lilla handen, men de är jätteduktiga. Om det är svårt att se blodådrorna brukar de ta en kirurghandske och fylla med ljummet vatten som man kan lägga mot en stund innan, då kommer ådrorna fram (kan vara lättare än att skölja handen i vatten).
Perssonlund skrev 2010-08-23 17:57:45 följande:
OJ 3-4 stl? Kanske får jag vara med om det iallafall

*asg*
Oj då när då önskar man kanske inte det... Men jag har "myggbett" haha... Precis så känner jag också! Kanske kommer jag knäcka den? Nää men kanske något ikläm eller så...aja ingen aning men ont gör det...
Jo men exakt, jag ska åxå be dom göra ngt för att bedöva lite å varmt vatten gör ju det...ja ljummet.men det känns såå hemskt ju..jag kommer ju börja lipa, det känner jag på mig redan nu.
tetta skrev 2010-08-23 19:34:15 följande:
Jag är öppen 3 cm och hon körde in fingrarna och "grävde" runt. Vidgade öppningen med fingrarna. Visst känns det. Men man är så bedövad ändå.
Ska binda karln sen så....

Pregga skrev 2010-08-23 18:09:42 följande:
hey gumman, du ska se att det kommer igång riktigt snart, jag bara känner det på mig :)
Hinner inte sitta mkt vid datan nu aså, men kikar in när jag kan...kom in i duchen först för en timme sen...haha
det e mkt gos å sniffa bebis här, så mys..å snart mkt snart så e det din tur....han vaknar nog när som här nu, å ska ammas...för det spränger i brösten....

Det känns lite mer nu efter svepningen.
Kram
Jo men svepningen sätter ju fart på livmodern så den automatsikt jobbar mer å sänder ut hormoner. jag sattes ju igång, aså...jag var öppen 3 cm som du å INNAN dom stack hål på vattnet så hade det typ redan börjat, för jag började kräkas på morrn innan dom stack hål. Men du har snart din bebis gumman :)
Kram
Malinski79 skrev 2010-08-23 19:47:18 följande:
Men du ser..DÅ är det ju på väg att hända nåt nu...Kan meddela att när jag väntade dottern gick det foooort från 3 cm

3cm tills dess att hon va ute gick på 3,5 tim
Jag har mått lite skumt idag...först har jag varit jäääätte trött å sovit middag, vilket jag istortsett ALDRIG gör..Sen svettas jag enormt, har mått lite illa...Men som sagt inga TECKEN
Men men,det är väl bara att håååålla ut...Men varje gång jag öppnar kylen så blir jag sååå sugen på min brie ost som ligger där å väntar på mig

Jag va "tvungen" att köpa den när jag va å handlade sist, så NÄR bebben är ute så ska här firas med BRIEOST
Pregga: jag kan tänka mig att det finns liiiite annat att göra än att sitta här med oss "surkärringar"

*skoooja bara*
Hej gumman :)
Fick höra av Carohl att ni (du) hade skålat för mig å även en egen skål för mitt hjärtegryn...Tusen tack.

jag tänkte backat i tråden å läst vad som hänt här inne med det verkar vaar så sjukt mkt att ta igen så jag frågar ist
En liten uppdatering? vad har hänt här inne?
haha surkärringar? nej absolut inte, hahaha men man har ju inte hunnit å landa riktigt än dock...
ILLAMÅENDE dock kan vara ett sk tecken på att ngt e på G, som sagt samma dag som jag föddes så vaknade jag av att jag behövde kräkas å låg då redan inne. Sen kräktes jag även under själva förlosningen ganska så många gng. MEN det gör jag när jag kommer till en viss smärtgräns.
Tog ingen eda förens det var outhärdigt, å då var jag öppen 8 cm. det blir så intensivt med värkdropp.
Enda anl att jag fick var för att jag var omföderska, skulle inte fått annars. Dom sa-Vi sätter aldrig igång ngn om det inte finns medecinska skäl till att göra det. MEN man ser i din journal att du varit mkt orolig, å du är fullgången å det avgörande för att göra detta-du har fått barn tidigare, annars så skulle du aldrig få.