Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-08-23 18:04:32 följande:
    Hej

Är nu hemma efter hinnsvepningen och den känns gott ont!
    Hoppas att det drar igång. Slemproppen har ju gått så nu är det att vänta igen.....
    hey gumman, du ska se att det kommer igång riktigt snart, jag bara känner det på mig :)
    Hinner inte sitta mkt vid datan nu aså, men kikar in när jag kan...kom in i duchen först för en timme sen...haha
    det e mkt gos å sniffa bebis här, så mys..å snart mkt snart så e det din tur....han vaknar nog när som här nu, å ska ammas...för det spränger i brösten....Flört
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-23 17:40:27 följande:
    Tror faktiskt det. Kanske gör dig ledsen men dom kommer kanske växa lite mer när mjölken runnit till också...
    Varför vill inte mina växa? Hade varit glad över stora bröst någon gång i livet,men nä inte ens det får jag uppleva Skrikandes Skrattande
    haha vänta tills mjölken rinner till....hahaha du kommer få dig en chock..
  • Bubbis10
    Åter igen, Tack för alla grattis :)

Saknar er å mina tankar e mer er varje dag ska ni veta.

Min mage e i stort sett borta helt, å brösten ENORMA så skulle nog passa i en tidining som playboy nu, hahahaha *skojjar nu* ang tidningen aså..
    Men så ser jag ut...ska köpa fetvadd imon för att undvika mjölkstockning, å jag som var så orolig över att inte ha läckt ngt under graviditeten, hahaha det rinner hela tiden.

Min förlossning var så fantastiskt, jag hade bara lustgas fram tills jag var öppen ca 8 cm, sen bad jag om att få eda, å denna skickliga läkare satte den rätt så den funkade.
    jag blev ju igångsatt trots allt å när man får start droppet, för värkar så blir det mkt intensivt, men det gick skitbra. Bm sa att min kropp var som gjord för att föda barn, haha jag sprack inte ens..men har ont som attan i baken..hahaha
  • Bubbis10

Förr tog dom PUK testet i hälen på barnen, nu till min stora fasa i deras lilla hand...hua, kommer må riktigt skitdåligt...har tid den 25te att ta hörsel. samt puk test...stackars liten, ett tips till er andra-För att barnet ska känna mindre av sticket så amma rejält strax innan så den lille e mätt å skölj handen i ljummet vatten lite innan...
    Fy aså...mår illa av bara tanken på att ngn ska sticka honom...min älskade prins....Hjärta

• Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-08-23 19:12:14 följande:
    Det känns lite otäckt att se dem sticka i den där lilla handen, men de är jätteduktiga. Om det är svårt att se blodådrorna brukar de ta en kirurghandske och fylla med ljummet vatten som man kan lägga mot en stund innan, då kommer ådrorna fram (kan vara lättare än att skölja handen i vatten).
    Perssonlund skrev 2010-08-23 17:57:45 följande:
    OJ 3-4 stl? Kanske får jag vara med om det iallafall Skrattande *asg*

Oj då när då önskar man kanske inte det... Men jag har "myggbett" haha... Precis så känner jag också! Kanske kommer jag knäcka den? Nää men kanske något ikläm eller så...aja ingen aning men ont gör det...
    Jo men exakt, jag ska åxå be dom göra ngt för att bedöva lite å varmt vatten gör ju det...ja ljummet.men det känns såå hemskt ju..jag kommer ju börja lipa, det känner jag på mig redan nu.
    tetta skrev 2010-08-23 19:34:15 följande:
    Jag är öppen 3 cm och hon körde in fingrarna och "grävde"  runt. Vidgade öppningen med fingrarna. Visst känns det. Men man är så bedövad ändå.

Ska binda karln sen så.... Flört
    Pregga skrev 2010-08-23 18:09:42 följande:
    hey gumman, du ska se att det kommer igång riktigt snart, jag bara känner det på mig :)
    Hinner inte sitta mkt vid datan nu aså, men kikar in när jag kan...kom in i duchen först för en timme sen...haha
    det e mkt gos å sniffa bebis här, så mys..å snart mkt snart så e det din tur....han vaknar nog när som här nu, å ska ammas...för det spränger i brösten....Flört
    Det känns lite mer nu efter svepningen.

Kram
    Jo men svepningen sätter ju fart på livmodern så den automatsikt jobbar mer å sänder ut hormoner. jag sattes ju igång, aså...jag var öppen 3 cm som du å INNAN dom stack hål på vattnet så hade det typ redan börjat, för jag började kräkas på morrn innan dom stack hål. Men du har snart din bebis gumman :)
    Kram
    Malinski79 skrev 2010-08-23 19:47:18 följande:
    Men du ser..DÅ är det ju på väg att hända nåt nu...Kan meddela att när jag väntade dottern gick det foooort från 3 cm 3cm tills dess att hon va ute gick på 3,5 tim

Jag har mått lite skumt idag...först har jag varit jäääätte trött å sovit middag, vilket jag istortsett ALDRIG gör..Sen svettas jag enormt, har mått lite illa...Men som sagt inga TECKEN

Men men,det är väl bara att håååålla ut...Men varje gång jag öppnar kylen så blir jag sååå sugen på min brie ost som ligger där å väntar på mig Jag va "tvungen" att köpa den när jag va å handlade sist, så NÄR bebben är ute så ska här firas med BRIEOST

Pregga: jag kan tänka mig att det finns liiiite annat att göra än att sitta här med oss "surkärringar" *skoooja bara*
    Hej gumman :)
    Fick höra av Carohl att ni (du) hade skålat för mig å även en egen skål för mitt hjärtegryn...Tusen tack.Hjärta
    jag tänkte backat i tråden å läst vad som hänt här inne med det verkar vaar så sjukt mkt att ta igen så jag frågar ist

En liten uppdatering? vad har hänt här inne?

haha surkärringar? nej absolut inte, hahaha men man har ju inte hunnit å landa riktigt än dock...

ILLAMÅENDE dock kan vara ett sk tecken på att ngt e på G, som sagt samma dag som jag föddes så vaknade jag av att jag behövde kräkas å låg då redan inne. Sen kräktes jag även under själva förlosningen ganska så många gng. MEN det gör jag när jag kommer till en viss smärtgräns.
    Tog ingen eda förens det var outhärdigt, å då var jag öppen 8 cm. det blir så intensivt med värkdropp.
    Enda anl att jag fick var för att jag var omföderska, skulle inte fått annars. Dom sa-Vi sätter aldrig igång ngn om det inte finns medecinska skäl till att göra det. MEN man ser i din journal att du varit mkt orolig, å du är fullgången å det avgörande för att göra detta-du har fått barn tidigare, annars så skulle du aldrig få.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-23 21:34:27 följande:
    hej!!!!
    tack för alla lyckönskningar. vi kom hem idag, stannade några timmar extra pga livmodern inte drog ihop sig tillräckligt snabbt, även fast jag fick dropp för det.... lillan är fin 4 kg ungefär och 52 cm llång, massa svart typ 4 cm långt hpr  haha lugg och polisonger är ett faktum;)
    hur det hela gick skriver jag en annan gång då jah vet ni är nyfikna;) lillan ligger nu i min famn, lite jobbigt att skriva med en hand ;)

grattis till nya mammor och hoppas på fler snart!!! håll ut jag vet det är fär hemskt att vänta men det blir oftast lättare när det går igång av sig själv....

kramar till allla och tack så hjärtligt för erat stöd!
    vi ses snart igen
    Grattis Gumman :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-23 21:49:01 följande:
    Pregga gumman hur har du det?
    Hej vännen :)

Bara fint, lite seg just nu..allt e ju en omställning men en härlig sådan. jag bara älskar varje sek av det :)
    Hur e det sj? kram
    Malinski79 skrev 2010-08-23 21:50:30 följande:

KLART att det skålades för dig/er här inne...Kan säga att det kom en glädjetår oxå

Men jag trodde inte att de gav EDA så pass sen i förlossningen?!?!

Elinnnnn: Häääärligt att du äntligen fått din "lilla" tjej till dig!!!!!!! Ser fram emot att få höra hur allt gick!

tetta: håller tummarna för att de sätter igång ordentligt för dig nu!!!!!!!

HIhi naaw jo jag hörde att du å carohl blev lite sentimentala...å då började jag böla än mer, hahaha
    ja aså jag ville vänta med eda för å se hur mkt jag skulle orka utan...å jag var öppen 8 cm å då sa jag-NU står jag inte ut mer å började kräkas. Det kom in en läkare som sa direkt, jag vågar inte så vi tar in en mkt mer erfaren då jag har skolios. Å han var TOPPEN bra. Han satte den så fint direkt.
    Det var inge probs att få den så sent, men sen tog det inte så lång tid förens krystvärkarna kom å då,,,,,,skrek jag rakt in i masken på lustgasen. Som dom sa efteråt, dom satte värkdropp fr början på 20 droppar i min, å när det var läge för krystvärkar så var vi uppe i 160 droppar per min därav att det blir så sjukt intensivt, tårarna rann å då skrek jag in i masken. Då satte dom eda. å jag kräktes, MEN det var en riktigt bra förlossning aså.
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-23 22:13:37 följande:
    Hjärta{#emotions_dlg.flower} Hihihihi..ja vi blev väldigt sentimentala där

Nu undrar jag såklart, VEM va med på förlossningen??????
    hihi jo jag hörde detta å då fick jag mig ett bryt här, tittade på min skatt å bara grät floder..haha
    ja aså det blev inte alls som tänkt ang förlossningen, haha men blir det någonsin det. Nu ska ni få höra.

Mitt x körde in mig efter att min mamma hämtat min dotter på kvällen innan för att jag skulle få sov dos, så vi fick ett familjerum så han stannade kvar, vilket jag hade mkt blandade känslor för. sen åkte han snabbt som attan å hämtade min mamma å dotter. Så alla 3 var med inne på Fl, Min dotter var med hela tiden fram tills krystvärkarna, då sa jag till min mamma-ta med henne ut nu, för där var smärtan så sjuk å jag ville inte skrämma henne. Min mamma grät å mitt x.......var helt fantastisk, hihi så jag ångrar inte en sek att han var med. Jag har aldrig sett honom på det viset innan-ALDRIG! så ödmjuk,omtänksa...å stöttande. han masserade min rygg, mina fötter, klappade mig i håret å pussade mig på pannan samtidigt som han viskade-gumman, vi fixar detta tillsammans, jag är här. behöver jag säja att tårarna rann....Vid varje värk så satt han å gav mig lustgas å stöttade, hela vägen. haha han tom tittade där nere när huvudet var på väg ut..
    sen tittade han på mig med en blick..som...ja jag har aldrig sett den förut, känslor av fullständig lycka,oro, å ngt annat som jag inte har en aning om vad det var aså...har aldrig sett han sådan. Men så som han håller på med vår son...så var det d enda rätta. Han har legat å tittat på honom i ett par dygn nu, pussar,kramar, vill hålla hela tiden. hahaha sen kom hans instinkt fram igår- han sa, du...jag kom just på hur mkt jag måste skydda honom fr allt ont, vi måste börja med att säkra läg. å sen fr folk som inte e bra, hahaha jag har en bekant, inte kompis utan bekant som har borderline/scitzo å han sa det-HON kommer inte i närheten, då måste jag ha ihjäl henne...herregud hon e farlig för min son!!!!!
    haha men där har han rätt, hon e riktigt illa däran så hon kommer inte i närheten, hör ju röster å skit.
    Men det var kul att han reagerar så som man ska. med instinkt å kärlek....han tittar på honom å ler med hela ansiktet å tom ögonen översvämmas av kärlek.
    lillabambi skrev 2010-08-23 22:15:04 följande:
    Pregga: nu är jag less vill ha min bacon nu, mensvärk trött ont i rygg,revben. hehe listan kan bli lång... Bf i morgon :)
    hihi man jag förstår det gumman, å när man e så nära så blir det ännu mer otåligt..men snart har du bacon hos dig :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-23 22:35:27 följande:
    Pregga: SKÖNT att höra att han tagit det hela på rätt sätt iaf, MEN det är fortfarande skit tycker jag att han hållt sig undan under måååååånga månader för att "bara" va med när det gäller!!!!!!

men det är skönt för dig/dominic iaf att han finns där!!!!!!!!!!
    hihi jo men gumman det tycker alla, inkl mig själv. Men jag e glad över att han bondade med vår son. men visst e det uselt att bara komma på slutspurten, men som sagt...när jag ser hans oerhörda kärlek till lilleman så inser jag att , hey...det var värt det.
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-08-23 23:06:13 följande:
    Jag är faktiskt glad när jag hör detta=) så glad för er Lilla familj skull!

Du har ett hjärt av kärlek och du vill inget annat än gott bara.....
    Hihi tack så mkt gumman,å det var min kärlek till min son som styrde upp det hela...Å jag får tom komplimanger av han, haha .....då blir man glad. Vi är bara vänner , men det känns bra för min lille Dominic,s skull {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10