Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Flickor, jag undrar över en sak-ni som fått era bebisar...har ni hört att det ngn gng knäpper ifrån dom? typ att man håller den lille så knäpper det till??
    Blev livrädd men lilleman satt ju bara i knät lutad emot låren å han hölla bara under armarna. inget konstigt alls så knäppte det till, han sa inget utan var glad som vanligt men jag blev ju livrädd...
    pratade med carohl nu å hon sa att det knäpper fr hennes lilla med-ngn mer? ska ringa ang det imon.
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-09-08 21:22:48 följande:
    Tack för kramar! Hoppas att det inte blir som du beskriver att du haft det, samtidigt tror jag inte det.... Just det som gjorde mig så besviken och ledsen är att Tyra är väldigt klok och förstår så mycket och ÄNDÅ gör så här mot bebisen som hon längtat efter så många månader och som hon sedan han kom, har sagt att hon älskar osv. Men det är klart, att eftersom hon gör det jag minst av allt trott att hon skulle, så krävs det extra mycket ögon i nacken framöver....
    Så lite, aså gumman jag tror inte hon gör det av elakhet utan hennes känsla av svbartskjuka. Hon älskar säkert sin lillebror å tycker det e jätteroligt, MEN han tar din tid..hennes mammas tid till amning osv. Hennes reaktion är faktiskt helt normal även om handlingen därefter inte är ok. tror inte heller ni får det som jag hade det utan jag menade bara att det e vanligt med svartsjuka när en liten kommer. Skillnad e när den ligger i magen=jättekul för den tar ingen tid men finns ändå. Som sagt, ha ett extra vakande öga å släpp inte henne ensam med den lille.
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-09-08 21:26:05 följande:
    Har inte knäppt något i Leo som jag hört än i alla fall....men säkert kan det vara så att alla leder kanske inte är helt färdigutvecklade ännu och att lite brist på ledvätska kanske kan orsaka knäppandet? Egen teori... kanske är helt ute och cyklar här....
    Skriv gärna här när/om du får reda på vad det är.
    ok, ja jag ska ringa imon å fråga å lovar att berätta då...jo men ¨så sa min syster med som jag har i tel nu...att det kan bero på det å han växer ju så det knakar, haha
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-09-08 21:47:35 följande:
    Absolut, tror också att det är avundsjuka...och just som du säger, all amningstid. Han får ligga i min famn och mysa och när hon vill krama och pussa på honom blir det förmaningar, dels för att hon lägger sig halvt över både honom och mig, och jag är rädd att hon trycker för hårt påhonom, dels att jag har så ömma bröstvårtor att varje ryck i Leos kropp eller i kudden han ligger på gör ONT. Och det är klart att det känns säkert jäkligt orättvist..... men hur sjutton får man någon balans på det hela?? Försöker sååå att ge henne uppmärksamhet och egentid, men det räcker inte till justr nu. Kanske lugnar sig lite när hon vant sig vid att han faktiskt kommer att stanna här hos oss. Bara att kämpa på....men som sagt, med lite mer koll på vad hon gör när hon är i närheten av honom.
    svarar snart, sitter i tel...
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-09-08 21:47:35 följande:
    Absolut, tror också att det är avundsjuka...och just som du säger, all amningstid. Han får ligga i min famn och mysa och när hon vill krama och pussa på honom blir det förmaningar, dels för att hon lägger sig halvt över både honom och mig, och jag är rädd att hon trycker för hårt påhonom, dels att jag har så ömma bröstvårtor att varje ryck i Leos kropp eller i kudden han ligger på gör ONT. Och det är klart att det känns säkert jäkligt orättvist..... men hur sjutton får man någon balans på det hela?? Försöker sååå att ge henne uppmärksamhet och egentid, men det räcker inte till justr nu. Kanske lugnar sig lite när hon vant sig vid att han faktiskt kommer att stanna här hos oss. Bara att kämpa på....men som sagt, med lite mer koll på vad hon gör när hon är i närheten av honom.
    ok, jo men då e det inte så konstigt..hon söker din uppmärksamhet å vill vara med å gosa å en annan e livrädd att gosandet ska bli för hårt, aså jage  på min dotter med å hon e 11 år att hon ska pussa han försiktigt för hon blir så ivrig å gosa med honom. visst hon e försiktig men jag vet vad du menar. ömma bröstvårtor? haha no shit, det har jag med kan jag lova..idag gör ena riktigt ont..så det blir amningsnapp där nu idag. aså gumman, som mamma så kommer man alltid känna att man inte räcker till å det viktigaste e ju att du försöker, det räcker gott å väl. man kan inte klona sig å en bebis tar mkt tid. jag säjer till min dotter jämt, jag älskar dig...eller jag älskar er båda lika mkt, just för att lilleman ligger väldigt mkt vid bröstet å tar sin tid. nu e hon som sagt äldre så hon förstår ju.

Ang det jag skrev å frågade om igår med "knäppandet" så ringde jag bvc idag å hon sa att många föräldrar ringer in å frågar just om detta, sj har jag bara hört det 2 gng men jag blev ju orolig såklart. detta var fullt normalt å har med deras leder att göra. fick i inboxen att en annan tjej här fr trådens bägge barn knäpper å låter. så skulle du höra ngt så e det normalt :)
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-09-09 06:43:35 följande:
    Ännu en för jävlig natt. OM det är likadant inatt så tänker jag be om en sov dos! Fy jag är ju helt slut.
    jag fick ju en sovdos gumman å sen på morrn blev jag igångsatt :)
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-09-09 08:09:19 följande:
    Jodå jag tror att det kan gå upp snabbt. Jag hade på gränsen värden när jag var hos min och nästa gång var allt godkännt till och med lite över. Har du inte ont?

Ang sovdos så vill jag bara berätta det att jag kräktes som ett as efter den, vet inte om det berodde på sovdosen eller om det vara att min fl drog igång.

Regnbågslycka skrev 2010-09-09 09:45:04 följande:
    Tyckte det var lite kul att jämföra min mage 3 veckor före- och efter förlossningen...

Jag har även nu börjat med att ta dagliga powerwalks på morgonen för
    att bränna ordentligt..
    Nu inväntar vi bara resultatet

hihi va kul å se, jag ser exakt likadan ut typ...har ingen mage kvar alls ju :)

• Bubbis10
    Regnbågslycka skrev 2010-09-09 10:42:54 följande:
    Hehe...o jag som tyckte de var mycket mage Tungan ute
    Hur e allt me dig annars?
    haha det e ingenting kvar ju :) jodå förutom denna jäkla förskylning som e hemsk så mår jag jättebra, tar sista tabletterna emot infektionen imon, gu va skönt aså...blöder fortfarande. tyckte det började avta för ett par dagar sedan men tog fart igen, själv då?
  • Bubbis10

Flickor jag får svare er sedan, tog av mig kläderna här å har fått en kraftig allergisk reaktion på medecinen så jag måste rusa...ser inte klok ut å e jättesvullen..

• Bubbis10

Svarar på era inlägg senare...mår inget vidare. fick tavegyl direkt å ska ta det ett par dagar å hoppa över de sista tabletterna på Ab , sen på allt så har jag fått mjölkstockning, har apont å e jättesvullen...hörs flickor, jag orkar inte skriva mer ida..kram

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10