LillSkruttet skrev 2010-09-08 21:47:35 följande:
Absolut, tror också att det är avundsjuka...och just som du säger, all amningstid. Han får ligga i min famn och mysa och när hon vill krama och pussa på honom blir det förmaningar, dels för att hon lägger sig halvt över både honom och mig, och jag är rädd att hon trycker för hårt påhonom, dels att jag har så ömma bröstvårtor att varje ryck i Leos kropp eller i kudden han ligger på gör ONT. Och det är klart att det känns säkert jäkligt orättvist..... men hur sjutton får man någon balans på det hela?? Försöker sååå att ge henne uppmärksamhet och egentid, men det räcker inte till justr nu. Kanske lugnar sig lite när hon vant sig vid att han faktiskt kommer att stanna här hos oss. Bara att kämpa på....men som sagt, med lite mer koll på vad hon gör när hon är i närheten av honom.
ok, jo men då e det inte så konstigt..hon söker din uppmärksamhet å vill vara med å gosa å en annan e livrädd att gosandet ska bli för hårt, aså jage på min dotter med å hon e 11 år att hon ska pussa han försiktigt för hon blir så ivrig å gosa med honom. visst hon e försiktig men jag vet vad du menar. ömma bröstvårtor? haha no shit, det har jag med kan jag lova..idag gör ena riktigt ont..så det blir amningsnapp där nu idag. aså gumman, som mamma så kommer man alltid känna att man inte räcker till å det viktigaste e ju att du försöker, det räcker gott å väl. man kan inte klona sig å en bebis tar mkt tid. jag säjer till min dotter jämt, jag älskar dig...eller jag älskar er båda lika mkt, just för att lilleman ligger väldigt mkt vid bröstet å tar sin tid. nu e hon som sagt äldre så hon förstår ju.
Ang det jag skrev å frågade om igår med "knäppandet" så ringde jag bvc idag å hon sa att många föräldrar ringer in å frågar just om detta, sj har jag bara hört det 2 gng men jag blev ju orolig såklart. detta var fullt normalt å har med deras leder att göra. fick i inboxen att en annan tjej här fr trådens bägge barn knäpper å låter. så skulle du höra ngt så e det normalt :)