Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Min lille bubbis <3 KÄRLEK <3
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2011-01-07 20:42:57 följande:
    sååå söt
    Hihihi tack ,jag vet...hahahahaha :)

Din lille e ju en riktig sötnos med..min bubbis har en likadan overall, hehe en liten brunbjörn :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-08 13:34:18 följande:
    till er som ammar!

jag läste nånstans att vid 4månaders ålder så är bebisarnas magar större och att dem ska kunna hålla sig till 4-5 mål per dag (bröstmjölk alltså)

hur många gånger ammar ni per dygn??

jag räknade nån dag och fick det till 9 gånger! visserligen är hon inte vrålhungrig en enda av dem gångerna, jag erbjuder ju bröstet så fort hon gnäller typ :P hon tar ju inte napp så bröstet får hon ju när hon vill sova, vill ha tröst osv och då äter hon litegrann också.
    Exakt samma sak här gumman men bvc sa att det är för att dom är mer aktiva nu å kräver med kalorier, såå jag har börjar med smakisar igår igen å det gick jättebra :) annars får man tokamma nu, vilket jag åxå gör...japp minst 9 gng...tack för komplimangen om min son, kraaam
  • Bubbis10

Gode gud ge mig kraft....jag faller snart i bitar...mitt x kom idag å sa-min nya tjej vill inte att vi har mer kontakt utan all kontakt ska ske via Fr eller annan myndighet. För jag vill inte mista henne pga dig, sen kommer jag stämma dig på vårdnaden å att han ska bo hos mig halva tiden.
    jag finner inte ord mer nu...men hans psykiska terror tär på mig...

han sa det med, jag tänker ju inte förlora henne pga dig så du kommer aldrig att få veta vem hon är, å vi ska skaffa barn å gifta oss å då kommer dominic få bröder där...
    helt ärligt tjejer så har jag kommit till den punkt att jag känner.-ta han för helsike å slit han med hälsan för jag skulle aldrig titta åt hans håll igen, MEN min son ska han inte ta.

han frågade mig om jag ångrade att jag skaffat barn med honom, å det kan jag ju inte göra för jag e ju så lycklig över min älskade pojk, å han hade ju inte vart de han är om det inte var för mitt x heller. Så nej det ångrar jag inte!
    Då frågade han-men varför skaffade du barn med mig för om du avskyr mig så?
    jag-jag skaffade barn med en man som var underbar, men han finns inte längre men det var HAN jag valde att skaffa barn med....

ska ringa Fr imon bitti.

kram

• Bubbis10
    Regnbågslycka skrev 2011-01-10 00:29:57 följande:
    Fy fan för honom...att han bara vågar..blir så rasande! Skulle jag varit du så hade jag aldrig öppnat dörren. Har han hotat dig eller liknade så anmäl detta o försök få genom besöksförbud!

Tänker på dig vännen!
    Kramar
    Tack för din kommentar under fotot på min ljuvliga son :)

ja aså jag blir innerligt trött, MEN idag åkte han ner till fr å jag ringde vår handläggare där redan imorse så när han kom dit så sa handläggaren att umgänget nu ska dras in fram tills dess att vi får tid hos dom för samarbetsamtal å kunna finna en gemensam lösning.

Som ni alla vet så har det inte legat i mitt intresse att hindra han på ngt vis att få vara delaktig med vår son,MEN alla har vi gränser för vad vi orkar å jag blir kränkt varenda gng vi ses..å nu varken orkar eller vill jag mer.
    han har hotat med att snitta halsen av mig inför min mamma så jag har ju henne som vittne, å såklart att om han hotar eller dyl så får jag ju gå till polisen. men det e inte aktuellt nu, dfet e jobbigt som det är ändå å jag hoppas ju inte att han ska hota mig igen...
    kramar
    Fröken Catrin skrev 2011-01-10 01:30:52 följande:
    Styrkekramar till dig Bubbis10!!

Här ligger jag i sängen med näst intill ångest över vaccination imorgon. Har varit på akuten för att Nellie har varit så ledsen och skrikit så det inte går att trösta, men inte så konstigt efter att ha varit sjuk. Hon har ju precis blivit glad och pigg efter en öroninflammation och tre dagars-feber samtidigt och nu ska hon bli vacc. Känns inte alls kul eftersom jag tror att hon ska bli ledsen igen efter det :(
    Annars är det bra, rullar över på mage och tillbaka stup i ett och försöker ta sig framåt :) äter som en tok, ammar ca 6 ggr per dag och så äter hon gröt varje morgon och ibland blir det även lite banan eller fruktpuré som mellanmål :) hon är snart 5,5 månad :)

Varma kramar från oss i vinterrusket!!
    :)
    Tack gumman va gulligt att du skickar en kram, det gjorde sitt ska NI alla veta :)
    elinnnnn skrev 2011-01-10 08:14:26 följande:
    usch för öroninflammation, skönt att hon mår bättre. lycka till med vaccinationen!

BUBBIS! skit i honom, kör ditt egna race! styrkekramar
    tack stumperump...japp, nu kör jag mitt race å om han vill fightas så kommer det bli hans tuffaste match någonsin! kramar
  • Bubbis10

Ska vara väldigt tydlig med det åxå att anl till att umgänget stoppas är pga min lille son blir orolig så fort mitt x har varit här å träffat honom, antar att han känner av stämningen för när han gått mitt x så klamrar sig lilleman fast vid mig å släpper inte taget å ska jag då sätta ner han så blir han ledsen :( så nu e det ohållbart med umgänge...

Sen en rolig sak, hehe lilleman har börjat å pussas :) hahaha han öppnar munnen helt,siktar in sig på munnen å lutar sig framåt...å hans ögon fladdrar ju närmare han kommer å sen SMACK en blöt stor puss, hahahaha underbart :) man blir så glad å varm i kroppen hehe

• Bubbis10
    Oväntad skrev 2011-01-10 08:53:12 följande:
    Jag har pratat med honom och han försöker väl försvara sina barns beteende till viss mån men han säger även till dom att inte göra så.. Han menar liksom att min 3åring är också skyldig till att det blir bråk. Han har sagt att han ska kolla dom nästa gång dom kommer för han sa till den ena på skarpen sist och det funkade i 1dag.. Sen var det samma igen.. Obestämd

Ja jag håller ögonen på dom.. Det har ju varit en del snubblingar på min lille och alltid har det stått en av de andra grabbarna där.. Då jag jag inte kunna säga något då jag inte sett vad som hänt. Men det jag har sett har jag sagt till om.. Till de här grabbarnas förtret är ju att han har börjat få ett språk så han kan säga vad som hänt..

Just nu så är ju min 3åring lyckligt ovetande vad som händer.. Han är liksom en glad kille som gillar andra barn.. Men snart kommer ju förståndet ikapp och då tror jag han kommer bli ledsen om vi inte kommer runt det här på nåt sätt.
    Oj va ont det gör i mitt mammahjärta när jag läser vad du berättar....aså svartsjuka är ganska så vanligt bland syskon men ALDRIG ok när det går över gränsen å det verkar det redan ha gjort med dessa barnen, kan se din lille framför mig som gillar andra barn såklart , han e för liten för att ha fått det "onda" tänkandet, å när han fattar att dom e rent elaka så kommer han undra varför såklart, han har ju inte vart dum :(

jag hade varit mer orolig över att det kommer eskalera å bli värre...fy aså...
  • Bubbis10

Hoppas han skaffar barn snabbt med den nya så kanske vi får lite mer lugn å ro här....

• Bubbis10

Hey ma babes..kommer svara på vissa inlägg lite senare....behöver bara gnälla av mig lite, jag har ONT, ajajaja jordens mjölkstockning med hög feber, så nu ska jag ta min lille bubbis å lägga mig....

• Bubbis10

Idag blir lilleman 5 månader å ang mat så vill han absolut inte ha ngt annat än tutte vilket ledde till en NY kraftig mjölkstockning med hög feber, har fortfarande ont men går på ipren å alvedon...ska försöka lirka med honom idag å laga ngn puree för gröt avsyr han verkeligen men då han måste introduceras inför gluten så blir det en stänk med mjöl i maten med lite bröstmjölk...ngn mer som har en bebis som bara vill ha tutte? inte för att det gör mig ngt alls men jag blir lite orolig just för detta med gluten osv...

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10