Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-19 12:57:46 följande:
    grattis på 5 månaders dagen! men är bubbis bara 3 dagar äldre än min snäcka???!!! jag har för mig du födde mkt tidigare än mig.. hm kanske bara dagarna som kändes långa hehe

ang mjölkstockning, glöm inte pumpa ur lite. min lilla vill bara ha tutte, helammar fortfarande och hon tar inte ens napp utan suttandet ska göras på mig det också. dock inga problem med mjölkstockning, när hon suttar kommer det ju mjölk även om hon inte suttar för att hon är hungrig, så brösten blir aldrig riktigt fulla.

ang gluten så har jag ingen oro inför det. mina andra barn ammade ju inte ens såhär länge och gluten introducerades alltså inte under amningsperiod men det var inga problem... jag läste det ju nånstans att gluten ska introduceras under amningsperioden, men dem som inte ammar överhuvudtaget då???
    Tackar :) haha men det var nog de extra dagarna som kändes låååånga då :) jag försöker pumpa ut lite å idag känns det bättre,går på alvedon å ipren åxå då det känns som jordens influensa å brösten gör apont. samma här, han vill bara helamma..jag har försökt med lite annat men han vill verkeligen inte ha ngt annat än tutte,han vägrar åxå nappen nu,den e ju inte alls lika mjuk som min tutte å hos mamma kan man ju ta sig en slurk emellanåt om man vill det åxå.hahaha
    Jo det sa min bvc till mig åxå att gluten ska introduceras under amningen men som du säjer, det finns ju dom som inte ammar alls..men jag antar då att det finns gluten i ersättningen?  Men hoppas du har rätt att det inte e ngn fara..

en annan sak-min lille krabat har ju blivit VÄLDIGT medveten om saker å ting, skriker jag till lite så slutar mamma genast att göra rent näsan osv....jag får ju hålla fast han lite för han bli helt vild när näsan ska göras rent,men jag måste ju...å får apdåligt samvete..iallafall jag försökte ge han renässans näsdroppar å han blir vild å rör sig å vänder å vrider så han fick några droppar i ögat :( det e väl ingen fara va? det e ju vanligt koksalt....han är i stort sett alltid glad men börjar bli väldigt bestämd med vad han vill å inte...å det visar han TYDLIGT! imon ska han ta vaccin nr 2..å jag bävar med en stor klump i magen..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-19 14:10:39 följande:
    jo det kanske finns gluten i ersättningen men då får dem ju det från dag 1? lite konstigt, fattar noll haha

min lilla har redan fått 2 vaccinationer o hon gillar inte det alls! stackaren... om 1 månad är det dags för vaccination nr 3 :S det är bara att göra det och trösta så gott det går.
    ang näsdropparna så vet jag inte, har aldrig gett näsdroppar till mina barn
    Jo jag tror faktiskt det...men jag blandade ner lite vetemjöl i hans mat i mixern så han åt faktiskt idag, ingen gröt för han verkeligen hatar det men morot å potatis,imon ska jag prova ngt nytt :)
    näe fy för vaccinationer..imon e det dags eller ja idag ser jag nu på klockan....det känns inget vidare alls,mår pyton över det.Men varför ska hon ha så täta?? 3 st? jag ska stoppa dit tutten direkt efteråt..å hoppas att det hjälper..har kollat upp detta ang näsdropparna med bvc idag å det var absolut ingen fara :)
    Fröken Catrin skrev 2011-01-19 21:50:06 följande:
    Här somnar Nellie vid 20 och sover till 1-3, får nappen och somnar om till mellan 5-7.
    Hon äter gröt morgon (10) och kväll (19) och lite frukt som mellanmål vid 14. Jag ammar när hon behöver! :)
    Hon gillar mat skarpt, så det är kul att ge henne. :)
    Måste försöka "amma mindre" för min egen skull, jag har gått ner så mycket i vikt och fortsätter jag så kommer jag vara ett vandrande bengrangel snart. Väger 56 nu och det är 4 kg mindre än innan jag blev gravid. Och det är inte mycket för min 180 cm. :-/ Så jag är glad för att Nellie älskar mat! :)
    Hon är ju snart 6 månadet också :)

Btw, jag är en av vinnarna i natusan-tävlingen som fanns här på FL. :)
    Resultaten med vinnarna borde komma snart. Vinsten kom med bud idag, ett 20 kg paket med en årsförbrukning av natusan produkter till ett värde av 2500:- :) T.ex 60 pkt med våtservetter och en massa bad-olja och sånt. Trodde att man aldrig vann något, men nu vann jag till och med något som man använder :D
    Hur kul som helst! :)
    haha min lille e en riktig nattuggla den lille busen, han vill gärna vara vaken lika länge som mamma :)
    Imon ska jag börja med lite fruktpuree åxå,ska bli kul å se vad han tycker om det...
    GRATTIS till din vinst, va roligt..hehe sånt som man verkeligen behöver men e skittrist att köpa:)
  • Bubbis10

Nu kom jag hem fr bvc å har vaccinerat min litte-ett tips till er som inmte gjortd et än, jag bad att få isbitar å kyla ner hans goa lår lite innan å det hjälpte oerhört bra. Idag ska han få äta potatis,broccoli å ris puree :) ska bli kul å se vad han tycker om det å sen blir det lite katrinplommon på det ..:)

• Bubbis10

Hm, jag har börjat byta ut ett mål om dagen emot riktig mat nu men tycker att han bajsar VÄLDIGT lite..kanske 1 gng om dagen å då är det som en klump med klister?? wtf?? ska det vara så? han verkar inte ha ont i magen iallafall, sen undrar jag-kan man amma dom små för mkt? han älskar att tutta å tar bröstet till mat,gos,tröst å napp....en väninna påpekade att-hans mage får ju aldrig vila...nu blev jag jätteorolig ju..:(

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-22 07:40:46 följande:
    glöm inte ge vatten. och du tillsätter väl fett i maten?

ang att hans mage aldrig får vila, det säger min mamma också om min dotter hihi. men dem äter ju inte hela tiden dem suttar. inte min flicka iallafall. och då är det ju precis som om dem har napp i munnen bara. inte säger folk till en "magen får ju aldrig vila" när ett barn har napp... har inte lillkillen ont i magen så verkar han ju inte bry sig :)
    min lilla bajsar inte ens varje dag. kanske var fjärde, lite olika det där. helt normalt enligt BVC
    Han får alltid vatten till maten :) å lagar jag egan puree så får han lite margarin i åxå.
    Men det e sant som du säjer, han ligger ju inte å äter för jämnan men vill gärna nappa på mig när han ska somna eller bara mysa. Jag tycker mig känna skillnad fr det att han äter eller bara suttar iallafall..ang att han bajsar mkt mer sällan reagerade jag på då han brukar göra det 10 gng dagligen annars, hahaha men som sagt, han verkar inte ha ont utan e glad :){#emotions_dlg.flower}
    Regnbågslycka skrev 2011-01-22 09:52:59 följande:
    Här bajsar lilleman inte ena varje dag alltid så dedär e så olika. Verkar han bara må bra och inte verkar ha ont i magen så Glad Konstistensen blir ju annorlunda när dem äter vanlig mat! Glöm inte att ge vatten, fast de gör du säkert redan! (?) Solig

Säger nog som elinnnnn oxå ang om magen får vila....och som du själv säger; han har ju tutten som tröst också så då kanske han bara suttar. Lilleman har ju inte tutte sedan ca 4 månader tbx. Han blev så frustrerad då jag som du har "platta" bröstvårtor, så då gick vi över helt o hållet till ersättning

-------------------------------------------------- ----------------------------------------

Förresten....Lilleman blev ju 5 månader i onsdags och som gåva fick han en gåstol av oss.
    Han ÄLSKAR den sååå mycket,  just friheten tror jag att han gillar mest Glad
    Att se hans lycka när han "springer" runt på golvet och höra hans skratt....de e helt underbart!
    japp jag ger han såklart vatten :) näe han har alltid gott humör,å e gladGlad  Jo han tar ju tutten till tröst,sova,napp å gooos...japp jag har ju åxå platta bröstvårtor men nu funkar amningen perfekt. Ja vi fick ju våra söner på samma dag exakt som vi planerat, hahaha jag ska åxå köpa gåstol till min lille, tror han som sin syster kommer älska den,Men jag köpte en badstol häromdan å det ska bli kul å se vad han tycker om den. jaaa deras skratt värmer oerhört..kramHjärta
  • Bubbis10

Ang badstol så jo jag har antilop stol till lilleman MEN jag ville ha en riktig med sugproppar under :)
    Men tack för tipset, sen gåstol, jag hade en sådan till dottern å kommer köpa till lilleman men har hört att dom ska använda det vid minst 6 månaders ålder pga deras ryggar,men man gör ju som man vill..jag kommer vänta lite...

• Bubbis10
    Oväntad skrev 2011-01-24 08:43:04 följande:
    Jag har beställt en teatime matstol (www.barabus.se/produkt125/52_/akta_graco_-_ma...) från babyproffsen för ca 700:- . Hade en sån till hans storebror men eftersom jag inte skulle ha fler barn så sålde jag den. Obestämd Känns väl sådär att köpa en igen... Jag hade köpt en antilop om jag inte hade en 3åring som gillar att springa osv. Vågar inte ha den då antlopstolen är väldigt lätt även om man får ett litet band att förankra stolen i tex bord.

Har också precis börjat med smakisar och en del går hem och en del går mindre bra. Gröt var gott, potatis sådär.. Idag börjar vi med avokado.. Skrattande

Han har börjat visa humör och "säger till" att han vill till mig tex.. Dessutom har han börjat bli lite blyg, kommer folk för nära och för fort så vänder han sig om eller kryper ihop i famnen med ansiktet inåt.
    den var fin, jag ska köpa en hokus pokus längre fram :) min lille blir åxå blyg å kryper in i min famn,såå mysGlad
    här ska det köpas gulaktos idag då lillleman inte bajjat på 3 dagar..han verkar inte ha ont men INNAN han får det så...
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2011-01-24 21:48:52 följande:
    Nu sover min Prins!
    får se om han sover till 7-8 i morrn som han brukar;)
    i dag är det min födelsedag;)
    Grattis på dagen,hoppas den var lyckad :)

som de flesta av er vet så är jag leg massageterapeut,men när dte kommer till en sj så e man ju tydligen helt handfallen å plötsligt så minns man inte,men man kan väl massera deras små magar när dom e förstoppade?
    min utb handlade ju om vuxna å inte så små barn.....
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2011-01-25 09:05:37 följande:
    Bubbis10 skrev 2011-01-24 22:13:35 följande:
    Grattis på dagen,hoppas den var lyckad :)

som de flesta av er vet så är jag leg massageterapeut,men när dte kommer till en sj så e man ju tydligen helt handfallen å plötsligt så minns man inte,men man kan väl massera deras små magar när dom e förstoppade?
    min utb handlade ju om vuxna å inte så små barn.....
    Jag vet inte något om de men vår kille hade också problem med magen så vid varje måltid gav jag plommonpuré till och börja med, den jag kokade själv var effektivast och godast, nu så fungerar magen utan plommon.
    ok, ja nu kommer jag köra med det åxå å dra ner på maten till ngn tesked ist...Imorse så hände det ÄNTELIGEN, han bajjade för första gng på nu 5 dagar,jag blev överlycklig å det kom ett jättelass...å sen en stund senare så kom ett lass till.jag tjoade av glädje å lilleman blev så glad :)
    elinnnnn skrev 2011-01-25 11:00:52 följande:
    vi har inte börjat introducera mat ännu. väntar på 6 månadersdagen men dagarna känns långa och jag börjar tröttna på att amma.....får se hur länge jag klarar av att stå emot/fortsätta amma. Jag vill egentligen fortsätta amma i hopp om att förlora massa vikt hm, och såklart för närheten till lillan och att bröstmjölk är bra.. lillan går upp i vikt som hon ska men jag väger fortfarande 72 :( vägde 79 innan hon föddes, efter förlossningen vägde jag 73.....

Bubbis, självklart kan man massera bebisarnas magar! det är ju tom bra för dem. men gör det på rätt sätt och med rätt tryck. typ halvmåne, börja på höger ljumske, upp till revbenen och ner igen avsluta i vänster ljumske.
    jag älskar att amma, det e ju våran mys sr´tund å jag kommer fortsätta tills han är iallafall 1 år. kommer backa av lite med mat å bara ge en tesked om dagen. Tänk va lustigt jag som är utbildad på en av sveriges bästa massage skolor frågar ngn annan men det blir annorlunda när det kommer till en själv aså...jag drog handen som en cirkel över hans lilla mage å kände lite om den var hård,spänd eller svullen...gjorde det mjukt men ändå så jag skulle massera igång lite, gav han katrinplommon igår å ni släppte allt idag,jag e såå lättad :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10