Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

bizzziie skrev 2011-02-02 11:00:40 följande:
    Kikar in och säger hej till er alla gamla rävar i tråden!

Ser att alla verkar kommit till rätta med sina småttingar som ju inte är så himla små längre. Otäckt vad tiden går fort!! Min är 5,5 mån redan.. jisses! Var på BVC förra veckan, han var 71cm lång och vägde ca 7700g. Lång kille! =)

Ha det bra alla!
    Hey gumsan :)
    ja tiden rullar på å barnen blir större å större, min lille prins e sjövild...aså så liten å så mkt energi,hahaha
    kul att du kikade in{#emotions_dlg.flower}

Regnbågslycka-tänker på dig åxå, kraam
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-02-03 16:46:32 följande:
    ja så gjorde min dotter också innan , typ när det inte kom nån mer mjölk eller när hon inte var så hungrig längre. men nu har hon fått en tand och har slutat göra så :)
    Malinski79 skrev 2011-02-01 20:07:34 följande:
    Heeeeeeej tjejer!!!!!!!!!
    Galet längesen jag va inne här nu...Det känns som att det är fullt upp HEEEELA dagarna i ända med 2 barn med full fart i Skrattande

Annars så rullar det på som vanligt här..Moa blir 5 mån på måndag,känns INTE som att det va 5 mån sen man satt här och vääääntade å lääääängtade efter henne!!

Hon sover såååå sjukt bra på nätterna (törs knappt säga det) men hon somnar ca 20 sen tar jag upp henne å ger henne mat (hon sover fortfarande) ca 22 sen sover hon till ca 07 Så jag ska verkligen inte klaga då det gäller sömnen!!

Va på bvc förra veckan oxå för 4,5mån kontrollen å då va hon 65 cm, å vägde 6840g..Så lång å smal tjej är det!!

Bubbis: Jag har inte fått min msn att funka Gråter SAKNAR dig gumman, å vill veta vad som händer?!?!?!!?! Hjärta

Hoppas att alla ni andra har det toppen med era små å att ni myyyyyser ordentligt

Kraaaam på er alla!!!
    åh skönt att ha en sån som sover så länge :D min somnar typ vid 21 oftast och kan iofs sova till kl.9 (med massa uppehåll för att ammas ;))

BUBBIS: snart ska vi börja med smakisar och jag börjar faktiskt längta för lillan är så himlans intresserad när vi äter. nästan så man tycker synd om henne

Bizzie: hej hej! vilken stor och fin kille :) skönt när dem växer på som dem ska :)
    hahaha DET e enda gng han smakar på SIN mat det är när han sitter i mitt knä å när vi äter samtidigt då e det väldigt spännande..här ammas det ju åxå mkt :)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2011-02-04 11:42:24 följande:

Mammas kille blir 6 månader på söndag den 6/2;)
    hahaha skitsöt :)
  • Bubbis10
    HjärtaUnderbara tjejer...vi har en fr vår tråd som behöver en tanke å styrka fr oss nu i en stor oro för sin lille, jag vill inte gå in på detaljer utan hon får välja att göra det sj om hon vill.
    Sofie&laura å hennes lille alvin åkte in akut inatt å fick inte så roliga besked, så nu behöver hon vårt stöd å stöttning,å en del av vår gemensamma styrka...

Sofie, jag tänker på dig å barnen å är som du vet bara ett samtal bort.
    kramar i massor{#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2011-02-06 20:51:20 följande:
    Neej! usch det låter ju inte bra hoppas det inte är allvarligt krya på er sofie& laura!

Bubbis hur är det själv hur mår du med allt jag förstått du går igenom?{#emotions_dlg.flower}
    Tack för omtanken gumman {#emotions_dlg.flower} det e lite stressigt men jag försöker lägga allt åt sidan å njuta av min lille bebis å min underbara dotter :)
    sofie och laura skrev 2011-02-07 06:35:58 följande:
    Du är underbar UNDERBAR
    Har inte kunnat sova ....
    Jag kommer att vara mer detaljerad när jag fått svar idag!!!!!

Älskar dig gumman
    Naaw gumman love u to...väntar på att du ska höra av dig så jag får veta hur det går...all kärlek å omtanke till er..Hjärta
  • Bubbis10
    tetta skrev 2011-02-08 17:56:58 följande:
    Tänker på er

Hur är det med dig nu bubbis??

Här har Emma blivit kanonförkyld och hosta.
    Hon växer som hon ska.
    Dagarna går fort nu. Hon sätter sig själv nu. Från mage till sittande. Skrattar lyckligt när hon gör det.

Hej gumman....
    jodå det kommer lite positiva besked nu måste jag säja, sen är det mkt här...kan inte gå in på detaljer här mer än att jag anlitat en av sveriges bästa advokater. Stackars din lille skrutta,uch..man känner så med dom när dom blir sjuka. här växer lilleman åxå på fint Glad han har kommit in i en period då han vägrar både mat å napp utan ska bara tutta å när jag ex går upp på natten för att dricka så vaknar han direkt, å vill inte sova utan mig fast han e jättetrött...har stenkoll på mamma sin,sen sjunger han med till denna låten,-

">

ojoj som han låter, hahaha å en riktig mammegrisGlad
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2011-02-09 12:10:51 följande:
    Hur är det med sofie&laura nu någon som hört något?
    Usch vad man blir skraj när man hör något och inte vet mera sen hur det egentligen är hoppas ni fått/får höra det ni vill höra!

Tetta: Oj vad hon är duktig som kan sitta upp själv redan och tråkigt med förkylningar!
    Tetta-Hon är jätteduktig som sitter helt själv :)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2011-02-09 20:32:10 följande:
    hoppas att allt är bra med sofie och laura någon som har hört nått???
    Hon sms.ade innan å sa att hon för tillfället inte har ngt internet, lille alvin är pigg trots att han inte e helt friskRynkar på näsan
    han har lite probs med sin njure å har fått lämna massa blodprover så hans lilla arm e full med bandage..fy va jag känner med dom....njuren är förstorad och kan inte rena hans lille kropp som den ska så urin å bakterier samlas i hans kropp...fy va ledsen jag blir aså..å ändå så sjukt tacksam för att min egen lille bubbis är frisk, känner mig som ett ego nu men klart man e tacksam..å man blir mer påmind när man får höra sånt hemskt.
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2011-02-09 15:40:42 följande:
    Är det någon av er (som ammar) som fått höra när man kan sluta med nattmål`?  Jag skulle verkligen vilja sluta med det snart så vi får sova lite längre än 20 min-2 timmar i stöten
    jag ammar HELA tiden typ, det stör mig inte å jag tycker inte att det e jobbigt men jag rasar i vikt såpass mkt att jag nu får näringsdrycker utskrivet av medecinkliniken,men sluta kommer jag inte göra. lilleman sover ju med mig så jag kan vakna av att han vrider huvudet å suger tag å tar en slurk, hahaha men han använder mig som napp åxå. Idag började jag försiktigt med mat igen då det inte gick så bra sist men nu måste jag ju börja så vi kör katrinplommonpuree som efterätt.

Ang sovtider så har jag den mest pigga lille busen jag skådat,han e vaken fr morrn-kväll...han går upp med mig å somnar när jag lägger mig. men han e glad som attan...å för det e jag innerligt tacksam, Nu har han kommit in i en mamma period utan dess like..brukar komma vid 7-8 månadersåldern men han har en sådan redan nu, men bvc sa att det kommer bli så igen vid 7-8 månader, ngt med separationsångest.
    nu ska han ha stenkoll på mig, klamrar sig fast å ska vara nära mig hela tiden, hahaa som sagt-MAMMEGRIS! :)
    guuu som jag älskar den goa busen aså:)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-02-10 09:35:36 följande:
    jag har läst att dem inte "ska" behöva äta mellan 00.00-05.00 utan att man ska lära dem att det är natt då. Dvs om dem vaknar under den tiden ska man inte mata dem, utan trösta och försöka få dem att somna om. Förutsatt att dem får tillräckligt med mat om dagen och framtill ca 00.00, och går upp i vikt och växer som dem ska blabla. jag kan inte köra på det eftersom min lilla inte ens tar napp, och hon behöver sutta för att kunna somna om. Men nu har hon kommit in i nån period då hon äter runt 22 och vaknar vid 4. Så det får väl räknas som hela natten? Jag har även ändrat lillans rutiner. Hon får INTE sova på sen eftermiddag som hon gjort förut. Nu får hon sova kanske 30 minuter istället för 90-120 minuter och sen vara vaken till det är dags att sova för dagen. I förrgår somnade hon redan 18.30 (men vaknade flera ggr och ville sutta lite framtill kl.22). Vet inte om det är fel men jag tycker hon behöver ha en längre natt. Inte okej tycker jag att hon somnar så sent som 22-23... Igår somnade hon som en stock 20.50 utan att äta färdigt, haha stackaren hon var helt slut. Hon vaknade igen vid 2 för att äta och sen vaknade hon för att äta och gå upp vid 5.50.
    haha min lille e vaken heeela dan förutom en powernap på kanske max 20 min sen e det full rulle fram tills dess att jag lägger mig sj. han vägrar åxå napp nu å ska sutta på mig å då jag har mjölk i överflöd så innebär det åxå kräkor i all oändlighet..han sover ju jämte mig så jag kan vakna av att han ligger å suger tag å tuttar heeelt ¨på egen hand, haha jag har provat å lägga honom i sin egen säng-TVÄRGLÖM;!!!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10