• Belly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Imorrn har vi vårt andra RUL btw eftersom vi blev flyttade tillbaka 9 dagar sist... Håll tummarna för att ungen vill blotta sig så vi kan se könet..{#lang_emotions_laughing}

BF: 2010-08-27
  • Belly
    Pregga skrev 2010-03-31 23:08:40 följande:
    ska helt klart köpa nytt!
    Jaaa, det verkar bäst alltså!
  • Belly
    carohl skrev 2010-03-31 23:09:21 följande:
    Åh hoppas du får se vem som bor därinne  mysigt med rul!!Ang. babyskydd ska vi låna av kompis. Hon och hennes kille har inte haft bil så den har knappt blivit använd. Hon frågade om vi ville låna den och då den har isofix så kör vi på det. Bilstolen efteråt blir en ny.
    Jaa, det ska bli så spännande...:D

Känns bättre när det kommer från en kompis.. Vi har tyvärr ingen vän som haft så litet barn nyligen, så det får bli ny..
  • Belly
    knyzzel skrev 2010-03-31 23:27:21 följande:
    Vi har kvar dotterns babyskydd. SOM ÄR HEL. Skulle aldrig våga köpa begagnad av någon som jag inte känner väl, men varför slarva med säkerheten av alla viktiga ting?
    Precis! Är det nåt man ska vara noggrann är det ju med säkerheten!
  • Belly
    augustibarn10 skrev 2010-04-01 08:30:34 följande:
    Såg att det var nån som undrade vad man hade tänkt för bilbarnstol. Vi ska köpa en Britax. Det har kommit en adapter till Emmaljungas vagnar så man kan fästa bilbarnstolen i vagnen. Kan vara bra om man inte vill väcka bebisen om den somnat i bilen när man ska gå på stan eller nåt. Vi var och kollade på den igår och det verkar jättesmidigt.Nehe, nu är det dags för mitt allra sista seminarium :) Sen är det dags för examensarbete. Hoppas att ni får en bra dag!Idag är det bara 50% kvar till bf :D
    Ahaa.. Ja, men det var ju smidig med en sådan barnstol..
    Grattis till 50 %!
  • Belly

Pregga: Har du nån hemsida till det stället i Gbg som man kan göra 3D-ultraljud?

Lilla Brus i magen ville inte med oss idag heller... syyynd...Ville ju veta..:D

• Belly
    elinnnnn skrev 2010-04-01 09:58:29 följande:
    Belly: lycka till med ultraljudet hoppas er lill* vill visa, det ville inte våran :( hahaoch angående bilbarnstol ska vi också köpa ny. Vi ska köpa en med bas, det där klicksystemet så bilstolen kan klickas på/av barnvagnen också. Jättesmidigt precis som augustibarn10 sa, ifall bebis har somnat i bilen, vilket h*n lär göra så är det bara till att "klicka ur" stolen från basen som man satt fast i bilen och sen bära ur bilen och klicka på vagnen. snabbt och smidigt :DPregga: välkommen till v.21 :D Grattisaugustibarn10: grattis till 50% :D
    H*n ville tyvärr icke visa upp sig..=/. Lille rackaren alltså... Funderar på könsbestämning med 3D.
    Det låter verkligen helsmidigt att kunna sätta den på barnvagnen så...!
  • Belly
    elinnnnn skrev 2010-04-01 10:17:35 följande:
    det är som det låter, helsmidigt ;)Jag funderar också på 3d/4d men det kostar visst 1000kronor, iallafall i malmö på emmakliniken tror jag den hette. Lite mycket tycker jag. Men vi får se hur vi gör. Kanske klarar vi att vänta tills augusti :P
    Jaaa...jag har kollat på den kliniken.. Det är ganska mkt pengar! Velar fram och tillbaka... Se vad gubben säger om det hela... Jag är ju så nyfiken..:)
  • Belly
    elinnnnn skrev 2010-04-01 10:47:03 följande:
    jag också!!! verkligen nyfiken :):) jag velar också fram och tillbaka, kanske kommer man göra det ända tills det är försent och bebis redan kommit :PHoppas det egentligen, en tusinglapp kan man få mycket annat för :D och kön får man ju ändå veta förr eller senare ;);) men ja, nyfikenheten är ju enorm
    Ja, du har så rätt så rätt...:D Vi får la se hur det slutar..:P
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10