elinnnnn skrev 2010-04-17 09:58:42 följande:
Belly: åh vad kul! Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska boka könsUL i sverige eller inte. Jag ska nog göra ett ultraljud till här innan jag åker hem. Förhoppningsvis kan dem se denna gången. Men BM har så bråttom här och vill bara göra dem vanliga rutinmätningarna och sen skicka hem mig typ. Men alltså vi har ju redan gjort mätningarna, gjordes ju v.17 och en gång till v.21... Jag ska nog be min BM skriva på remissen att det är ett könsul vi vill ha. det kanske hjälper ;) Dem har ju inte 3D/4D på den kliniken vi går till annars hade vi gjort ett sånt. då ser man mycket mera :D Den kära leken: ja det är en stor omställning faktiskt att inte kunna gå ut själv. Men jag tycker inte det är värt risken att gå ut själv. Det är ju inte olagligt att gå ut själv som kvinna men det känns inte så säkert :S Jag längtar jättemycket hem till Sverige, jag kommer promenera helt själv varje dag :P OM jag nu orkar haha. Jag har ju haft mycket värk i höfterna och ryggen i veckan, nu har det gått över. Men i 2 dagar har jag haft extrem värk och kramp i vaderna. Tjolahopp vad kul. Not :D Och tipset som jag gett, som jag själv använt vid tidigare graviditeter hjälper ju inte ett dugg :( Kanske går det över av sig självt??
Jaaa...det är såå spännande! Vi velade ju fram o tillbaka, men vi lät nyfikenheten ta överhand..:D Vill uppleva en gång i alla fall hur det känns att se sin bebis via 3D..:) Hoppas dom kan se kön om ni tar ett UL till innan du kommer hit!!