• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-05-05 17:38:25 följande:
    Denise är ju inte så svenskt.Här funderas det på vad lill'n ska heta. Skulle gärna vilja veta vad det blir men då får man åka till göteborg och det tar nästan 2 timmar dit. Bor i Skara ute på vichan.  Var i skövde på rul och de vägrade säga. Så nu är man ju jättenyfiken. Ska man plocka fram de söta klänningarna eller inte.
    Ja vi vet denna gång och vet att vi ska få en tös men förra gången fick det bli en överraskning. {#lang_emotions_laughing}
    Denise är jättefint! Det heter Michelles (min dotter) kompis.
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl
    Ns mamma skrev 2010-05-05 19:38:43 följande:
    tack tack!Hur är det med dig nu med tanke på allt som hänt senaste tiden?
    Vem frågar du? {#lang_emotions_smile}
  • carohl
    Ns mamma skrev 2010-05-05 20:06:10 följande:
    carohl: Börjar det bli tungt på jobbet nu? För du jobbar väl som pers. assistent? Tror faktiskt att magen skulle ta emot en del om jag hade jobbat på äldreboendet nu..haha

Allt är bra med mig {#lang_emotions_smile}
    Jodå jag tycker att det börjar bli jobbigt på jobbet men inte för att det är tugnt då vi har bra hjälpmedel och är alltid två vid förflyttningar. Men jag har gått upp 8,5 kg och det är extremt mycket vikt för mig då jag började på 40 kg så procentuellt är 8,5 kg mycket för mig {#lang_emotions_smile}

Hur mår du själv?

• carohl
    Ns mamma skrev 2010-05-05 20:24:39 följande:
    wow, nu kan jag citera igen :)Vi var också alltid två, men vi var ändå tvungna att lyfta överkroppen för att få under lyftmatta och sedan så fick vi klä på/av vissa i sängen utan att de kunde hjälpa till, så sånt tror jag hade kunnat bli jobbigt nu när man fått en mage..Ja, 8,5 kg är mkt till 40 kg.. Jag har också gått upp ca 8 kg, men har väl en del till att vänta då jag gick upp 20 med sonen..haha..Här är allt bra, har ju varit sjukskriven ett tag nu pga ljumskbråck, det funkar ju inte att stå upp länge och lyfta tungt då men jag klättrar rent ut sagt på väggarna här hemma så det ska bli så kul att snart kunna jobba igen (och det nya jobbet ligger ju mer mot min utb än vad vården gör så det ser bra ut på cv: också)Lillprinsen envisas med att sparka längs med min högersida och det känns banne mig..man undrar ju hur det kommer att kännas om ett par veckor då..hahah
    Jo foglossningen här tar knäcken på mig men men det är en bagatell med tanke på priset vi ska få {#lang_emotions_laughing}

Vad härligt med nya jobbet! Grattis som sagt {#lang_emotions_wink}
    Mysigt när de små sparkas!

Nu ska jag och karl kika på film, ha en trevlig kväll.
  • carohl
    Pregga: Grattis till din nya vecka! Torsdagar är ju underbara {#lang_emotions_heart} Mysigt att ta sig till bm, jag ska äntligen få höra min lilla tös på onsdag soooooom jag har längtat! Har ju inte gjort det en enda gång!

Tetta: Har inte du heller fått höra din lilla bebis än? Haha stetoskopet funkar inte alls för mig heller... hahaha...

Idag går jag in i vecka 25, vad snabbt det går nu! Men tiden får gärna snabba på sig ändå lite grann gärna... {#lang_emotions_smile}
  • carohl
    tetta skrev 2010-05-06 08:27:33 följande:
    Man längtar ju inte lite så att säga. Att man går in i v.26 är ju så kul!!!
    Byter du också vecka idag? {#lang_emotions_smile}  Vi är ett ganska stort gäng som gör det vet jag men har inte riktigt koll på vilka vi är... Jag vet att det är jag, Pregga och den kära leken iaf...
  • carohl

Vet ni tjejer? Enligt vårdguiden och libero tex så går man in i tredje trimestern i vecka 25.
    Kolla själv:

http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Graviditetskalender/Veckor/Gravid-vecka-25/

http://libero.se/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=2175

Haha så nu har jag läst det jag struntar i vad fl:s kalender säger för de andra säger att jag är i tredje trimestern hehehehe...

• carohl
    Familjen Mu skrev 2010-05-06 10:57:19 följande:
    Tjoho då går vi in i vecka 26 idag  och prinsen busar på därinne i magen som bara den. Han är nästan aldrig stilla Ang vikt så har även jag gått upp nästan 13 kg, hade satt min "gräns" på 15 kg+ men den lär jag ju få ändra hehe...Vill dock inte gå upp lika mycket som jag gjorde förra graviditeten. Fast desto mindre man väger när man blir gravid desto mer kan man visst gå upp  
    Grattis till din nya vecka! Länge sen man såg dig här, roligt att höra från dig!
  • carohl
    Familjen Mu skrev 2010-05-06 11:05:10 följande:
    Hello hello...Har haft så mycket runt omkring så hinner knappt sitta vid datorn Vår prins rör sig typ hela tiden t.o.m. när han sover...Men de gör man ju själv oxå, för inte ligger man helt stilla haha! Men visst e han stilla  då o då, skönt för organen med liiiite vila
    Vad roligt, min är också en liten vilding. Älskar att känna när hon lever rövare därinne! {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10