Inlägg från: knyzzel |Visa alla inlägg
  • knyzzel

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-04 22:19:17 följande:
    haha jo det e såå mys ju :) å det e en tid som aldrig kommer tillbax :)
    jag missade programmet ida ju, huhu men tvätten e ju klar :)
    knyzzel skrev 2010-08-04 22:05:04 följande:
    Hej alla godingar. Nu e jag hemma igen MED Devin. Han föddes som planerat med kejsarsnitt den 22 Juli 9:20, men han fick jätte problem med andningen så han fick ligga med slangar å sond mm. Jag hade ju planerat att åka hem den 24, men d blev att vi kom hem i lördags i stället, så vi låg på Neonatalen i 10 dagar. Jätte jobbigt. han vägde 3328 g å var 51 cm lång.

Fy vad kast jag mådde där inne. Så fort dem kunde ta bort en slang så fick dem sätta dit en annan. Jag bröt i hoppa ett X antal gånger på kvällarna. Jätte jobbigt att vara själv på ett sådant ställe i en sådan situation. maken fick ju vara hemma med Thyra. Dem va ju å hälsade på oss var dag, men på kvällarna kom ju alla tankar.

Men nu e vi hemma å allt e bara bra med oss i alla fall.

Jag har ju missat 14 dagar här inne så jag pallar inte läsa ifatt lixom. Nått viktigt som hänt? Fler bebbar?
    HEEEY YOU!!

Du har varit efvterfrågad sidvis, haha va skönt å höra ifrån dig å att allt e bra...vi har varit många oroliga här inne för dig gumman. Men oj, varför fick han problem med andningen? fy va hemskt..? förstår att du bröt ihop, vem hade inte gjort det..stackare, men va skönt att ni får vara hemma nu....Vi har alla tänkt på dig å varit mkt oroliga...catsa har fått en liten sessa , hihi å jag har vart inne på tul idag å det såg bara fint ut, hur mår ni nu?
    bamsekram å¨GRATTIS till lille prinsen :){#emotions_dlg.flower}
    Dem vet fortfarande inte varför, men dem trodde att de va som med Alvin (sofi och lauras prins), men dem såg inget på röntgen av lumgorna så därför blev man ju ännu mer nojig ju. Jo nu mår han bra å jag börjar lita på att han kan andas själv.
    Malinski79 skrev 2010-08-04 22:19:30 följande:
    Weeeeiiiii va härligt att höra ifrån dig!!!!!!! Vi är MÅÅÅÅNGA gumman som faktiskt blivit riktigt oroliga för att det hänt något Men GRATTIS till lilla Devin, skönt att allt gått bra efter omständigheterna iaf!!!!

Ja du ligga kvar där inne kan verkligen ta på psyket, speciellt om man inte är beredd på att stanna kvar såå länge!!

MEN va härligt att du är här!!!
    Naw. ni e ju för söta. Tänkte faktiskt ta med min mini HP in å koppla upp den till deras trådlösa nät, men jag pallar verkligen inget när jag var där inne. D va knappt att jag orkade ringa min mamma dem få gångerna jag gjorde d. D har varit en prövning vill jag lova. Hoppas att nui andra slipper d, men peronalen har varit HELT gudomliga. Trösta å lyssnat på mig. Dem har verkligen fått mig att känna att d har varit okej att böla å känna att livet suger, mwen dem har uppmuntrat mig på alla möjliga vis å jag har fått i gång mitt mejeri så att de heter duga. Pumpar var 3:e timme å får ut ca 250 ml varje gång, men han äter ju bara 70 så jag får ju frysa in rätt mycket.
    sofie och laura skrev 2010-08-04 22:23:23 följande:
    HEEEEJ KNYZZEL!!

Jag hade er i tankarna och det poppade upp att det kunde bli en del komplikationer med ks!
    När inte vattnet pressas ut så sätts ju vattnet i lungorna och det påverkar ju andningen så störs ju allt annat.

Alvin fick ju med ha Cpap grimma matsond, satraktions mätare, han försvann dippade ja allt och då kom ju alla minnen tillbaka med Leo hur jävligt det var,

Men nu mår ni ju bra och herre jisses vad man vart orolig.. 10 dagar är ju endå rätt länge vid fullgången tid sen så känns det ännu hemskare och vara där!

Gratulerar till underbara Devin och önskar ju er all lycka!!!!

Alvin
    Devin
    Catsa
    Ja, dem tror att d va nått sånt, men att dem inte kunde säga till 100% fick mig att tänka d värsta ju. 10 dagar e jätte länge där inne, emn jag träffade en annan kvinna i min ålder som jag först delade rum med å sen när vi gick ner på neonatalen så såg vi att våra söner delade rum. När vi sen blev utskrivna (vi mammor) så fick vi rummen brevid varandra på anhörighets avdelningen... Å nått som e riktigt kul e att dem bor här i min stad hahaha
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-04 23:11:51 följande:
    Oj, men vet man varför det blir så? kan det ha ngt med att ni båda e snittade att göra? men guuu va skönt att mejeriet satt igång ordentligt å att ni mår bra nu, förstår att det varit en prövning för er...fy va hemskt, jag hade ju åxå grinat ögonen ur mig..hua....Vi är såå glada att höra ifrån dig...Hjärta
    Shit vilka värkar man har då....men jag låter mig inte luras igen, haha bamsekram
    Ja, om d e så att han hade vatten i lungorna. D har tydligen närmare 50% av snitt-barnen. DEm pressas inte ihopa på samma sätt som vaginalt förlösta barn å då pressas inte allt fostervatten ut heller.

Ja, hur har din graviditet fortlöpt nu under dessa 2 veckorna?
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-04 23:35:20 följande:
    Ok, misstänkte att det kunde vara ngt sånt...va jobbigt för er med oro å förtvivlan, men en oerhörd glädje över att han mår bra nu....åååååå vi vill gärna se en bild på miraklet?! hahaha

mja min graviditet är underbar, jag älskar att vara gravid å då detta är sista gng för mig så passar jag på att njuta, men samtidigt så vissa dagar så känner man sig otålig...var ju på Tul idag å han vägde 3039 g, hihi lilla älsklingen min....haha lillan vägde ju 2725 när hon föddes så han e lite större :)

jag har mkt täta värkar här nu, men han har lurat mig innan så nu går jag inte på det, haha å dessutom så har läkaren varit där å kännt på livmodertappen idag med..så jag blöder lite....
    jag e såå glad över att höra av dig så du anar inte..har tom drömt om dig ju, haha
    Naw....Då e han snart här!!!!!!!!!!!!!! Wiiiiiiiiiiiiiii vad spännande!!!!!!!!!!!!!!

Jag var väldigt ärrig efter mitt första snitt (Inte på utsida. Där syns d knappt), men på insida så läkarna sa att d inte var att rekomendera fler graviditeter, för d skulle antagligen inte min livmoder palla med. Viste på att d e 7 lager dem snittar igenom vid kejsarsnitt?! Gissa om jag hade en ORDENTLIG träningsvärk dem första 2 dagarna, men nu e jag som vanligt igen.... nästan
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-05 00:07:27 följande:
    haha jaa asså jag vet inte, tror nästan jag kommer gå över tiden...haha
    men va???? går dom så djupt? OJ!!!!!
    hur känner du inför att dom sa så då?
    knyzzel skrev 2010-08-05 00:00:34 följande:
    Här e min lille prins

DEVIN LENNOX

jag e KÄÄÄÄR!!!! ååh va sööt gumman, nu känner man sig som en Fl moster ju...hihi bedårande Hjärta
     När dem nämde d så låg jag redan på uppvaket tack å lov å du kan tro att jag var över lycklig att ryggmärgsbedövningen hade tagit så bra hahahahaha

Tack ska se om jag kan hitta en bild på Thyra i den oldens så kan du få se att dem e jätte lika hahahaha skrämmande
  • knyzzel

D gick inte, men där e bilder på henne som nyfödd å bara någon månad gamal i hennes bildgalleri. Där kan du kika å jag har lagt in Devis två bilder i babyns galleri

• knyzzel

Nä, du gumman nu ska jag snart passa på att få sova lite medan resten av familjen gör d (inte maken, för han spelar, men dem 2 små kottarna)

Kommer in i morron ha d så gött å du! Tänk nu inte mer på X-1. Han har kanske gjort sitt val, men vill kanske att du fattar beslutet?

• knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-05 00:22:42 följande:
    ok, men asså han e bedårande....Hjärta
    ja fy sjutton vilken tur att bedövningen tog ordentligt, aså vi har ALLA vart så oroliga för dig....
    Naw.. Tack! Tänkte faktisk på er där inne.. NU SKULLE MAN HAFT SIN MINI HP FÖR PREGGA E SÄKERT INNE NU VID DENNA TIDEN... Tror att kl var vid 23 nått dem gångerna hahahaha
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-05 00:25:25 följande:
    japp ser likheter absolut, å det vita linnet du har på dig på strand kortet, har jag ett exakt likadant, hihi
    jo du kanske har rätt, sov så gott gumman...men shit asså värkarna ger inte med sig...AJ!! haha
    kraam å sov gött..
    Du dem e super sköna. Har ett i svart oxå. Har nog tappat mer än jag gick upp tror jag i alla fall får väl väga mig snart å se...

Jo, dem e jätte lika. Han e lite smalare i ansiktet å har ju mer hår annars så tycker jag att dem e väldigt lika
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-05 00:30:28 följande:
    hihi va glad jag blir gumman, hihi tack....{#emotions_dlg.flower}
    asså värkarna ger inte med sig å har hållt på sen hm...tidig em..men som sagt, imon lär jag inte känna ngt, haha jag kan detta nu :)
    hahahaha eller så sitter du med en prins i famnen hahahaha God natt gumman.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10