Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-03-20 10:28:05 följande:
    En anka tycker jag att jag ser ut som...
    hahahaha jaa då har vi en anka å en stork på tråden då.....

tjejer vi har en annan medlem fr vår tråd som e orolig å behöver lite stöd...kanske ska gå in å peppa henne lite....jag länkat strax =)
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-03-20 10:41:39 följande:
    Men dën där frågan har vi ju diskuterat här redan, kanske bättre att diskutera den här eftersom vi alla mer eller mindre är lika långt gångna Lättare att bolla med varandra då... men jag ska gå in...
    jo jag vet, jag skrev det med, typ samma som du...vi e ju alla så lika i tiden här inne...
    sofie och laura skrev 2010-03-20 10:47:50 följande:
    godmorgon tjejjer...Sover som en kratta nu helt otroligt!Sambon kände lillen sparka igår underbart 3 ggr tom.satt under en film så sa jag känn här och då bannemei ville den visa sig för pappsen =)
    Godmorron...
    åå va mys, mja min lille visar sig typ för alla utan stora syrran...haha kände en tydlig rörelse igår...å ropade till lillan, skynda kom....hon rusade ut å la handen på...men icke..haha hon sa det-mamma, jag tror minsann mitt syskon busar med mig.....hahaha
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-03-20 10:58:01 följande:
    Nu ska jag duscha... ska iväg och sen kanske till bebbe-rummet
    hehe åå mys ju....hihi {#lang_emotions_heart}
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-20 11:04:07 följande:
    Haha 26cm, då var mina 10cm verkligen inget att komma med. 
    jag hade stl XS innan eller i jeans mellan 24/26  nu e jag 86 runtom, haha å drar L,Xl
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-20 14:16:19 följande:
    och angående vikt så har jag gått upp 5 kg ungefär. Jag vägde 59kg när jag plussade och när jag vägde mig sist vägde jag 64(en vecka sen). Rättså lagom, jag hoppas att jag inte går upp så mycket mera. Vill helst ligga under 70 kg vid BF, men det känns ju som en osannolikhet, det är ju bara 5 kg till på 20 veckor!!
    haha det du märkte i underlivet är med stor sannolikhet bråck, pratade med min Bm om detta i fre. ganska så vanligt när det trycker på å blir tungt. mitt hår e hm...som vanligt..kanske lite mer tunt? eller ja vet inte..haha va det gäller vikt så lär jag gå upp än mer.Kan inte sluta äta nu, om ett par min e det dags för fiskbullar med potatis, sen till midda blir det hemmalagade köttfärsbiffar med potatis....hahaha
    HUNGRIG =)  Idag har lillan hjälpt mig å dammsuga å jag skurat, sen e det bara tvätten kl 4 så e det fint här hemma, skönt...japp mjölk e göttans, hinkar i mig mellan 2-3 l om dan =)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-20 14:26:46 följande:
    jo jag tror också det, är rättså säker på det. Men ska ändå ta upp det när jag kommer till Sverige få det undersökt. Nä jag kan inte heller sluta äta, allt är så gott och jag är sugen/hungrig hela tiden. Men jag har nyss lyckats gått ner i vikt. Jag går upp i vikt alldeles för lätt och får kämpa skithårt för att gå ner sen igen, därför hoppas jag på total viktökning under graviditeten 10kg. Men du var ju (väldigt?) smal från början, enligt vad jag sett på dina foto,  så då gör det inte så värst om du går upp lite mer :)
    Jo men gör du så., när kommer du hem till sverige då? jo men har man haft svårt med sin vikt så förstår jag ju att man vill hålla det nere, dom säjer ju att med bebbe, fostervatten, mm så väger det ca 12 kg. jo jag e mkt späd i kroppen å har alltid varit, men mina 9 kg sitter ju på magen å brösten nu, haha
  • Bubbis10

Såå på bara ett par min har jag snart ätit klart nästan en hel burk med fiskbullar sj, å 4 potatisar...japp, jag e MÄTT! men gött va det....

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-20 14:44:26 följande:
    jo det blir nog i maj så detär ju inte såååå långt kvar tills dess :)ja men 9kg på dem områdena gör väl inte så mycket? :) jag har också fått större byst, det tackar vi för hahahahajag har nyss ätit pringles chips=sourcream & onion såklart och druckit ett stort glas mjölk. hade jag inte varit gravid hade det nog varit en jätteäcklig kombination men gud så gott det var! mjölk passar till allt nuförtiden. Synd att mjölken nyss tog slut :(((
    men det e ju inte så långt kvar...haha näe det gör inget, jage  glad för mina kg =) jo men bysten dock har blivit så tung så dom, japp HÄNGER!!  chips e ngt jag aldrig vart svag för...men jag håller med dig om att mjölk e livet =) hahahaha
    du det bråcket du fått i muttan, hur märkte du det?
    jag får ju ont, eller ömmar emellanåt nertill...framförallt när jag suttit vid datan för länge...på trästolen, har ju barord med sådana höga barstolar med träsist
    ...å det känns ju lite efter en stund...tror inte jag har bråck än....å hoppas slippa...

såhär står det i min mvc bok om åderbråck

ådrorna på benen å underlivet brukar vidgas.det beror på tryck fr den växande livmodern och på att vävnaden i ådrorna blir slappare. det kan ge åderbråck på benen eller hemorrojder. hemmorojder går tillbaka och försvinner oftast efter fölossningen.Åderbråck kan däremot vara kvar även om de minskar.
    också i nderlivet kan du få åderbråck,det ger svullnad å värk i blygläpparna och det kan vara svårt att sitta,sådana besvär brukar inte komma förens den allra sista tiden före förlossningen och brukar inte störa förlossningen.

hm....jag e ju öm i underlivet emellanåt, men inte jämt. hur känner du det?
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-20 15:22:48 följande:
    jjo, jag har förut känt min livmodertapp och tom öppningen. den har liksom känts öppen förut, innan graviditeten, jag har ju ändå fått 3 barn förut så jag antar att det beror på det ;) men så ville bara känna efter om den kändes nåt annorlunda, jjag hann inte så långt upp eftersom den här "grejen" stal min uppmärksamhet. Du vet hur hemorrojder kan kännas, som typ stora eller minismå vindruvor? Så känns det 1-2 cm in i slidan på slidväggen. Att jag hittade den var liksom en tillfällighet så jag vet inte hur länge jag haft den men jag är ganska säker ändå på att jag fått den under denna graviditeten.sen har jag ju åderbråck i blygdläpparna också mest på höger sida, fast dem kan jag inte känna genom att stryka fingret över dem som med den inuti. dem på blygdläpparna syns ju som röda stora prickar och området där dem är känns inte helt slätt
    Ok, tack för ditt svar, trots att det kan vara lite känsligt. =) jag har nu tagit fram häcksaxen å rakat mig, trots att det va svårt å se....tog fram en spegel å kikade..men ser inget av det du beskriver. dock har jag inte kännt efter. men det stor ju att detta uppkommer oftast i slutet av en grav?? beror det då på att du fått barn tidigare?
    SweetLilly skrev 2010-03-20 16:28:48 följande:
    Hejsan på er!Ser att ni pratar vikt, jag har gått upp snart 7kg, är v21. Men man kan juinte göra så mycket åt vikten om man äter ritigt, och det är inte "fint" att bara gå upp 3 kg under en graviditet, det är nån slags vikthets ibland som jag tror man blir påverkad av..Idag har jag varit på en barn-loppis, köpte snygga mamma-snickarbyxor för 10 kr, en söt mysdress(ny)strl56 för 15kr och en läragåvagn för 50 kr..FYND.OCH imorse låg jag och maken och förösklte känna på magen, och jag kände ett lite bubbel och han säger direkt; "nu tror jag jag kände nåt!" Så nu har vi båda kännt det! MYS!!
    Hihi åå va mys att även din man har kännt den lille nu å grattis till dina fynd, vilka bra priser =) håller med dig ang vik, e man gravid så ska det ju synas , hihi eller iallafall så vill jag det...å med mina 9 nya kg så syns det.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10