elinnnnn skrev 2010-03-20 14:44:26 följande:
jo det blir nog i maj så detär ju inte såååå långt kvar tills dess :)ja men 9kg på dem områdena gör väl inte så mycket? :) jag har också fått större byst, det tackar vi för hahahahajag har nyss ätit pringles chips=sourcream & onion såklart och druckit ett stort glas mjölk. hade jag inte varit gravid hade det nog varit en jätteäcklig kombination men gud så gott det var! mjölk passar till allt nuförtiden. Synd att mjölken nyss tog slut :(((
men det e ju inte så långt kvar...haha näe det gör inget, jage glad för mina kg =) jo men bysten dock har blivit så tung så dom, japp HÄNGER!! chips e ngt jag aldrig vart svag för...men jag håller med dig om att mjölk e livet =) hahahaha
du det bråcket du fått i muttan, hur märkte du det?
jag får ju ont, eller ömmar emellanåt nertill...framförallt när jag suttit vid datan för länge...på trästolen, har ju barord med sådana höga barstolar med träsist
...å det känns ju lite efter en stund...tror inte jag har bråck än....å hoppas slippa...
såhär står det i min mvc bok om åderbråck
ådrorna på benen å underlivet brukar vidgas.det beror på tryck fr den växande livmodern och på att vävnaden i ådrorna blir slappare. det kan ge åderbråck på benen eller hemorrojder. hemmorojder går tillbaka och försvinner oftast efter fölossningen.Åderbråck kan däremot vara kvar även om de minskar.
också i nderlivet kan du få åderbråck,det ger svullnad å värk i blygläpparna och det kan vara svårt att sitta,sådana besvär brukar inte komma förens den allra sista tiden före förlossningen och brukar inte störa förlossningen.
hm....jag e ju öm i underlivet emellanåt, men inte jämt. hur känner du det?