Vi fortsätter, Bf aug 10
elinnnnn skrev 2010-03-20 16:56:04 följande:
hej hej! nämen åh vad mysigt! Grattis!!för mig är det ingen vikthets utifrån som jag blivit påverkad av. jag har länge varit överviktig och min vikt har varit ett problem för mig ända sen tonåringen, jag hade även stora problem såklart med motion och kost. under 2006 gick jag med i viktklubben och ändrade mitt liv totalt vad gäller attityd, kost och motion. jag motionerade varje dag och åt enligt recepten på viktklubben. jag gick ner ca 10 kg med deras hjälp. sen tog medlemskapet slut och jag kände att jag kunde klara det på egen hand. jag hade då 14 kg som jag ville gå ner. jag hann gå ner 11 kg till innan graviditeten.anledningen till att jag inte vill gå upp så mycket i vikt under graviditeten är för att jag får kämpa stenhårt för att bli av med den sen. Jag mår bäst när jag tränar och äter rätt. Det kan jag inte göra nu för jag kan inte stå emot mina egna sug under graviditeten som förresten är en miljon gånger starkare än vanligt och dessutom så har jag ingen ork till att träna. Vikten är viktig för mig, jag mår bäst när jag mår bra inuti och ser bra utanpå och det gör jag bäst runt 60kg(jag är 1.65 m lång-så det är inte helt orimligt)Jag ville bara klargöra hur det är för mig och varför JAG inte vill gå upp mer än ca 10 kg. Sen om jag kommer gå upp 20 kg så får det väl vara så, men då har jag fler kg att kämpa med. Så därför hoppas jag på att inte gå upp såå mycket :) Dessutom får jag så ont i knäna när jag väger lite för mycket...