Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Vad fin tradition ni har. Med vaggan. Jag fick också en IKEA-kasse full med lakan och täcken och kläder från mamma nu när hon var här i helgen. Syrran hade skickat med en bärsjal med så det gäller bara att lista ut hur det fungerar. Får väl öva på katten ;)

Min man är lycklig och ganska utmattad haha.

tetta skrev 2010-04-26 13:53:31 följande:
    Hej på er! Idag har man haft en bra dag. Tvättat bilen i solskenet. Eller rättare sagt jag tvättade mig själv som vanligt. Ska gå igenom lite kläder som man har fått. Fick tillbaka en kartong med lakan och örngott som man har haft till alla 2. Satt bara och sucka.....Spjälsängen är hemma och nu väntar man på vaggan. Vi brukar ha som tradition att ngn i familjen gör iordning den. Den är gammal som jag    (som gatan) den kära leken: Lust! Oja!! blir ju knäpp för mindre....Min man undrar vad som är med mig...
  • den kära leken

Jag fick en superbra badräkt av syrran. Så jag slipper plågas runt i affären efter baddräktsprovning. Annars hade jag avrit tvungen då de jag har inte riktigt passar längre. Haha

Malten skrev 2010-04-26 14:25:55 följande:
    Idag har jag köpt en ny bikini.  Så skönt med en som inte sitter åt överallt :) 
  • den kära leken

Ja det är viktigt att det klickar. Vi har varit 4 ggr på mvc och träffat 4 olika BM. Så det hoppas den vi får träffa idag är bra. Nu bara måste det bli en av de vi redan träffat.

elinnnnn skrev 2010-04-26 15:05:32 följande:
    den kära leken: hoppas ni får ut mer utav besöket hos BM idag då. Vi var och gjorde vårt fjärde ultraljud för ett par dagar sen och det var FÖRSTA gången som vi fick visat och förklarat för oss vad det var hon tittade på. Fast det krävdes byte av klinik.... Kanske bör ni be om en annan barnmorska? Det är ju rättså viktigt att det "klickar" mellan er och BM. Det ska ju vara roligt, intressant och lärorikt att gå på BM besök.
  • den kära leken

God morgon!
    Besöket hos BM gick bra igår. Alla värden såg mycket bra ut. Magen växer som den ska och hjärtljuden var underbara att höra.

Vad gäller abortfrågan, ni diskuterade igår, så har jag inga synpunkter på hur någon använder sig av abort. Vi har fri abort i Sverige och det tycker jag är väldigt bra. Man ska inte behöva uppge varför man gör en abort. För de flesta är en abort ett mycket jobbigt ingrepp som man helst hade sluppit. Jag har själv gjort 2 stycken som jag inte ångrar på något sätt men det var bland det svåraste jag gjort. Dessutom kom de besluten i en tid då jag hade det mycket svårt redan som det var.

• den kära leken

Pregga: Ja det var bra hos BM, att få reda på att allt växer som det ska. Men så länge jag inte har ont eller blöder så tar jag det som att allt är bra.

Vad gäller aborten så har jag inga synpunkter alls på hur folk väljer att skydda sig. Jag kan ha synpunkter på hur jag väljer att skydda mig men inte andra. Som tur är så behöver man inte uppge skäl när man ska genomgå en abort. Man erbjuds hjälp av olika slag vilket är mycket bra men man måste inte. Hur skulle det samhället se ut? Tvångsvård för att du genomgått för många aborter? Eller ska någon bedöma vem som får göra abort eller inte. "Du får för du har giltigt skäl men du får inte för ditt skäl är inte gott nog." Nä jag tycker det blir väldigt konstigt.

Idag ska jag iväg på miljömålskonferens hela dagen. Det ska bli spännande. Iof är det ett rum fyllt av redan frälsta men man kan ju ta med sig idéer hem. Alltid finns det nån som har något klokt att säga.

• den kära leken

Haha, ja det skiljer verkligen som natt och dag mellan dina och mina åsikter i de flesta frågor. Men vi väntar båda barn i augusti och det samlar oss i denna tråd.

Pregga skrev 2010-04-27 08:44:00 följande:
    men såklart kan vi lämna ämnet utanför vår tråd, jag blev lite överrasskad över att så många valde att dela med sig dock...men intressant å se hur olika vin resonerar. För ngt vi alla här inne har är glädjen över våra små, å oron att ngt ska hända dom, men i ett annat ämne så tycker vi helt olika...lite intressant bara..
  • den kära leken

Jag får oftast sammandragningar på kvällen då jag ska sova. Aldrig när jag anstränger mig. Och då grävde jag ändå om hela trädgården i helgen :) Så länge de inte gör on eller kommer regelbundet, flera varje timme så är det ju ingen fara utan bara livmoderns sätt att träna upp sig!

lillabambi skrev 2010-04-27 08:46:40 följande:
    nej guuud det gör ingenting jag bara undrade hur den kommit upp.... Jag är lite emot abort men klart att det finns vissa bortförklaringar o abort ska INTE användas som preventivmedel det är min åsikt.... Jag´har typ börjat fått lite sd när jag anstränger mej men det är väl bara ett sätt för magen o säga att jag ska ta de lugnt :P
  • den kära leken

God morgon!
    Roligt med ny frissa. Själv får jag maken till att klippa mig ibland. Jag har nog fler fingrar på mina händer än besök hos en frisör :)

SweetLilly skrev 2010-04-28 06:47:50 följande:
    Go morron go morron! Här kunde man inte sova alls efter att maken klivit upp. Är så trött att jag har ont i huvudet, men nej då Lyckades filma magen igår ska se om jag kan få upp det på nån sida så att ni kan se! Idag kommer en väninna iaf som ska klippa mig och dricka lite kaffe som betalning, det gilar vi
  • den kära leken

Haha, vad roligt det ser ut. Det är verkligen en cirkus där inne. Jag har med haft lugg i perioder men då har den som för tillfället stått närmast fått klippa. Har aldrig blivit nån katastrof.

SweetLilly skrev 2010-04-28 07:08:02 följande:
    Nu lade jag klippet på bloggen! resanfram.blogspot.com/ kära leken; ja jag går till frissan en gång om året tror jag haha! Men det är oftast för att jag har lugg så nån riktigt stadig på hand får jämna den
  • den kära leken

50-talet är så snyggt! Älskar frisyrerna, kläderna och möblerna.

SweetLilly skrev 2010-04-28 07:28:38 följande:
    nej, det enda som varit är att jag har haft 50tals frisyrer och behöver "rätt" våg på luggen när det bara ska vara rakt då gör jag det själv
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10