Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-03-21 08:59:34 följande:
    åh fy vad jobbigt! jag förstår att du inte köpte några till henne. Mina solglasögon köpte jag för typ 50 kronor på lindex eller nåt sånt, fast det känns ju också i ögonen. Jag använder ju glasögon när jag läser, tittar på tv/datorn så jag tror att solglasögonen förvärrar min syn. Jag ska investera i ett par bättre sen om jag hittar några snygga.Kram till dig, hoppas ni har en bättre dag idag! <3
    haha näe jag hade då rakt inte köpt ngt heller! men som sagt, jag har aldrig vartmed om ngt liknande....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:15:25 följande:
    köttsoppa hm, min make anser inte att soppa kan vara huvudrätt hahaha så när jag gör soppa så måste jag ändå laga nåt mer. För mig själv tycker jag soppa kan räcka även som huvudrätt, man kan ju alltid äta bröd och sallad till om man vill det. Hm...Åh mysigt med dusch konversation heheJa lägg upp foto :) *nyfiken*
    näe soppa blir ju bara en lunch...sen blir det middag senare med =)
    har lagt upp foto på presenten till bebis om jag fick idag ..

http://www.familjeliv.se/hem/pregga/galleri.php?cur_album=Standard
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:17:37 följande:
    Förresten, när vi varit ute och kollat rundor så har vi hittat en sorts korg med ställning, som en vagga. Eftersom vi inte kommer ha vagnen i lägenheten(vi bor på tredje våningen så det kommer inte bli nåt släpande på den upp och ner) och jag vet ju hur mycket barn, iallafall de flesta, gillar att bli gungade till sömns kanske detta är något vi kommer köpa. Och sen byta till spjälsäng.Vad tycker ni? Har ni funderat på en vagga?
    Jag tittade på vagga men den lille växer ju ur dom så fort, så jag köpte en spjälsäng av märket troll =) men vagga e mkt fint med......hihi
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:39:11 följande:
    ja vaggan kan man nog bara ha ett par månader va? kanske bara två tre eller nåt sånt...när dem blir rörligare kanske dem kan trilla ur :S usch vad läskigt.... kanske finns det djupare vaggor.. jag har nog sett en som var nästan lika djup som en spjälsäng... undrar just om den var justerbar, det är ju jobbigt precis efter förlossningen att böja sig över kanten för att lägga bebisen längst ner....
    men fy asså....min spjälsäng e ju justerbar, så nu e den ju högst upp men ändå en bit ner...ja jag tror att bebis växer ur vagga rätt så fort..
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:41:41 följande:
    naw vilken fin!!!!
    hihi aa jag tyckte den va jättesöt =)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:53:56 följande:
    jo dem flesta spjälisar om inte alla förresten, är ju justerbara, frågan är ju bara om denna vaggan är det.. för då kan man ju använda den mycket längre :)jaja, vi får se vad plånboken tillåter. kanske lite dyrt att först köpa vagga för att ha ett halvår eller ett år och sen byta till spjälis som man har typ till h*n är två sen köpa ytterligare en säng...Åh jag längtar så tills man kan börja boa!!! Jag tycker det är lite tidigt nu  men det är ju mysigt :) Fast när jag kommer till Sverige så ska jag börja boa där direkt för då kan inte min man ha något att säga till om, eftersom han inte kommer följa med hahahaha
    jag e ju inte så hemma på vaggor, men går det å justera såe det ju toppen=) men om du vill kunna vagga din lille varför inte köpa vyssanlull hm...va hette det nu då...ja asså det e som runda kulor som man fäster under benen på en spjälsäng å då funkar den som vagga..=) jag funderar på att köpa det till min. För att slippa just å köpa 2 st, en vagga å sen säng å sen ytterligare en vanlig osv.
    jaså din man ska inte följa med ??
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 09:53:56 följande:
    jo dem flesta spjälisar om inte alla förresten, är ju justerbara, frågan är ju bara om denna vaggan är det.. för då kan man ju använda den mycket längre :)jaja, vi får se vad plånboken tillåter. kanske lite dyrt att först köpa vagga för att ha ett halvår eller ett år och sen byta till spjälis som man har typ till h*n är två sen köpa ytterligare en säng...Åh jag längtar så tills man kan börja boa!!! Jag tycker det är lite tidigt nu  men det är ju mysigt :) Fast när jag kommer till Sverige så ska jag börja boa där direkt för då kan inte min man ha något att säga till om, eftersom han inte kommer följa med hahahaha
    Sådana här menar jag =)

http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=vyssanlull&search_category=-1
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 10:15:05 följande:
    hm jo men jag har sett såna förut, men hur mycket sving kan man få till innan den välter då?? jag vet inte, det känns lite ostadigt?nä min man måste jobba, men han är inbokad att komma runt BF så jag hoppas att han hinner komma innan jag föder. Det blir ju lite extra stressigt och mer press runt BF för mig men för att vi ska kunna stanna så länge som möjligt efter förlossningen(för min och bebis skull) är det ju viktigt att han kommer dit så när BF som möjligt. Han har en månads semester.
    Lovar å svara sen, asså fattar du vilken röv´tur jag har =) wwiiiiiii
    Mina grannar som flyttar nu har ett barn på 1 år, vi var gravida samtidigt sist, iallafall...dom flyttar nu å kom på min dörr å sa-vi har ngt till din bebis som ska komma, gissa vad? ett skitfint skötbord =)
    Gu jag blev alldeles rörd ju......jag svarar på dina meningar sen, e stressad som attan här....kram
    carohl skrev 2010-03-21 10:31:46 följande:
    God morgon elinnnnn och Pregga, det verkar bara som att det är ni som är inne... Sur jag blev när jag kollade ut imorse, det toksnöar här!! Och skiten håller på än... suck... jag som trodde att våren var här på riktigt nu..
    Gumman, godmorron,haha jag ska iväg å kika på lite saker i baby affären, men vi hörs sen=)
    kram
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-21 10:15:05 följande:
    hm jo men jag har sett såna förut, men hur mycket sving kan man få till innan den välter då?? jag vet inte, det känns lite ostadigt?nä min man måste jobba, men han är inbokad att komma runt BF så jag hoppas att han hinner komma innan jag föder. Det blir ju lite extra stressigt och mer press runt BF för mig men för att vi ska kunna stanna så länge som möjligt efter förlossningen(för min och bebis skull) är det ju viktigt att han kommer dit så när BF som möjligt. Han har en månads semester.
    haha sving? ja när du säjer det så....så avstår nog jag med nu, hahahaah
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-03-21 10:41:07 följande:
    Hello tjejer.Hoppas er helg är underbar? Här har vi sol, sol, sol  och nu får man väl hoppas att våren är påväg!Vi var på RUL i onsdags och fick då veta att vår dotter ska få en lillebror Så en av var...
    ÅÅ grattis gumman =) va spännade {#lang_emotions_flower} jätteglad för er skull.hihihi
    sofie och laura skrev 2010-03-21 10:41:13 följande:
    Nej bestämd och envis är jag och värre under graviditeten!Solglasögon får hon i sommar hahahahaha.Tack kärlek Vad mysigt gummanAngående min dotters bravader :Ja du som småbarns förällder är man väll med om det ena och det andra!Tror att detta är en bagatell i mamma världen?Men som gravid är man extra känslig och ville bara gråta igår =(
    Jo självklart så är det ngt de flesta föräldrar går igenom, å man är helt klart mer känslig som gravid. Jag har bara aldrig vart med om att min dotter gjort så, men det e nog mer ovanligt än att dom inte testar å gör det =)
    elinnnnn skrev 2010-03-21 11:06:45 följande:
    åh gud ja, packa bb väskan... alltså förstår ni hur snart den dagen kommer komma? herregud det var ju typ igår som vi bildade denna gruppen och nyss hade plussat, minns ni?
    haha vilken nostalgu ju =)

Tjejer var e malten då?
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-03-21 11:14:17 följande:
    God morgon tjejer!!!Här har vi haft en underbar helg..Massor av sol igår, restaurangbesök med sambons familj (hans lillebror fyllde 30)...Idag vräker snön ner igen *suck* men tror inte det kommer sååå mycke iaf!Tog första bilderna på magen igår oxå  Men lyckas inte kopiera in dem här..Är det ngon mer som redan har sååå stor mage att man inte ser fötterna?!?! Är ju bara i v 17+2,undrar hur detta ska sluta...Bilderna finns i mitt galleri under graviditet 2!
    haha ser fötterna, jaa men när rakhyveln åkte fram igår...då blev det knepigare :) *asg*
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10