Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Håller på och leta ny lägenhet förresten och hittade en på blocket nu med inflyttning direkt. En mysig fyra centralt i malmö. Lite svårt att övertala min man bara eftersom det isf skulle bli dubbla hyror två mån, men jag tycker det kan vara värt det. Vill flytta nu på direkten :) 

• mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-18 22:06:11 följande:
    hahaha dramaten e en sån där pensionärsvagn på hjul som jag drar runt på nu *asg* jo hon är underbar, jag har haft en så fantastisk tur å välsignelse med henne. Jo men då vet du att man får en mkt nära relation med de små när man e sj med allt :) Men va roligt att det funkar så bra med din nya man å den lille prinsen..
    Haha vad smart att använda en sån :) Jag har själv haft lite problem när jag handlat tunga matkassar, men har iof kommit på att det funkar bättre om jag tar cykeln. 
  • mammailund85
    0507 skrev 2010-03-19 12:54:28 följande:
    Sådär.. nu har jag varit på RUL och hunnit med en shopping runda. När man har två pojkar så hoppas man på en tjej.. och minsann var det en tös=)=) Jag är överlycklig, fick hoppa, dricka vatten och gå runt för att hon skulle visa sig =) Men sen såg man klart att det var en tjej=) tjooohooo.... blev flyttad till 21/8 KRAM
    Vad roligt! Grattis! Åh vad jag längtar till mitt RUL på fredag
  • mammailund85
    Belly skrev 2010-03-19 14:45:50 följande:
    Tack alla som önskade mig lycka till igår!! Och grattis till alla som gjort lyckade RUL! Mitt RUL gick finfint igår. Allt satt på plats och såg välutvecklat ut. Precis rätt mängd forstervatten var det med. Vi blev flyttade 9 dagar (!!) bakåt, alltså ligger jag på 16+6 idag. Trist att bli flyttad så många dagar, men så kan det bli . Så det kommer bli ett nytt UL igen om två veckor. Dom vill att man ska ha kommit in i v.18. Det gör inget, mysigt att få se bebis igen eftersom vi inte får nåt mer UL sen. Så söt den lille krabaten var. H*n låg o kikade på oss o vinkade o kickade på min urinblåsa (Tack för den!)..=). Fantastisk känsla verkligen
    Grattis vad härligt! Ja ett UL till tackar man ju inte nej, även om man inte vill bli bakåtflyttad.  
  • mammailund85

Pregga och Carohl, det är ju inte så kontigt att ni gått upp endel eftersom ni är smala tjejer sen innan. Om man har att ta av sen innan "behöver" man ju inte gå upp lika mycket. Sen beror det väl på så mycket, både sånt man kan styra och sånt som man inte kan styra. Jag hade inte gått upp nåt i v13, i v16 hade jag plötsligt gått upp 3 kg. Jag har ingen våg hemma heller, men ska kika när jag ska hem till mina föräldrar om en vecka. Midjemåttet har iaf ökat med ca 10cm.   

• mammailund85
    carohl skrev 2010-03-20 10:16:07 följande:
    Ja alltså det spelar nån roll hur mycket man går upp bara bebisen mår bra Mitt midjemått har ökat med 26 cm hahahaha... vi får se vart det slutar men jag tycker att det är roligt att se hur man växer...
    Haha 26cm, då var mina 10cm verkligen inget att komma med. 
  • mammailund85

Pregga nu är jag här :) Vi har varit och handlat blommor och möbler till balkongen. Den behövde verkligen en uppfräschning. Vi har inte handlat nåt till bebisen än, men jag har kikat på lite grejer på blocket. Vi kommer få låna en hel del grejer av min mans bror också som deras dotter växt ut. 

Familjen mu- grattis till en liten gosse!  
  • mammailund85

oj tror kanske jag kände en spark nyss! har bara känt "kittlingar" innan, men nu kändes det typ "poff" eller "dunk" om ni förstår? :) 

• mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-21 16:45:56 följande:
    haha kanske va typ...hey you?? hööör du mig inte så kanske du känner mig, DUNK DUNK.....hhahahahaha
    haha jo, jag är lite osäker ändå, det var bara en dunk och inget mer?  
  • mammailund85

Min navel är jättedjup i vanliga fall, men nu kan jag iaf se botten för första gången hehe. Tror den ökat i omkrets också. 

Carohl lycka till imorn!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10