Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Förresten nån som har erfarenhet av linser som höggravid och ammande? Var hos optikern idag och tog upp att jag är gravid. Han trodde att jag skulle kunna ha linser max 3 mån till och inte under amning. 

• mammailund85
    Lysmasken skrev 2010-03-24 15:21:23 följande:
    Jag har linser/ alt glasögon. Jag ligger på -7,5 & -8,5 Inga problem att ha linser, även om du är gravid eller ligger å föder barn. Har haft linser i 13 år & jag har & använder linser även om jag föder. Varför trodde han/hon att du inte skulle kunna ha det?
    okej skönt. Nä det var väl pga torrheten i ögonen, men det verkar ju somsagt vara väldigt olika för olika personer. Jag får väl se, om det känns ok är det väl ok.
  • mammailund85

Nu kittlas den lille i magen igen, myys :) 

Har framkallat 174 kort som jag håller på att sätta in i album, kommer nog ta en stund. Från vårt bröllop bla, så tjusiga vi är :)
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-24 19:48:52 följande:
    åå va mys ju :) min lille har gömt sig igen så det ska bli skönt med Rul imon men samtidigt oroligt.....åå bröllopskort? ska du lägga in ngt här?
    Jag har ju inte lagt in några kort här alls, men kanske ska ta och göra det. Först ville jag inte vara officiell här, men nu spelar det ingen roll längre när jag gått så långt. 
    tror du att du kan sova inatt då inför RUL? Du har ju iof både sett din lille flera ggr och hört hjärtat nyligen, så du har ju inget att vara nervös för egentligen :) Men det är man ju ändå förstås...  
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-24 21:54:33 följande:
    asså det kommer bli svårt å sova inatt, jo jag har sett min lille flera gng nnan å allt har vart bra...men jag känner den inte lika tydligt, å det ser ut som om mitt x kommer vara med....å sist han var med på ett ul.....så var det för att höra-jag beklagar men den e borta...så det känns lite oroligt, e livrädd för en deja vu......Jo men lägg upp fota vettja, hihi
    Jo jag vet hur det är. Vårt första UL (förra graviditeten) fick vi ju veta att den lille var död sedan 2v. bland de värsta ögonblicken i mitt liv. Men denna gång har vi ju varit på 3st VUL/UL där allt sett bra ut, så jag är inte såå orolig. Men jag kommer nog ändå ha svårt att sova imorn...
  • mammailund85

Hej tjejer! Pregga nu får du komma hit och berätta, vi är så nyfikna härinne :) Schnappi skulle väl också på RUL idag? Själv har jag mindre än ett dygn kvar nu till mitt!

Jag har förresten vaknat 2 nätter nu på siståne med sammandragningar (tror att det är det iaf) Det har inte gjort ont direkt men känts obehagligt och jag har svårt att somna om. Trodde man skulle få det vid ansträngning, inte i sömnen?
  • mammailund85

Pratade med en barnmorska ang. detta med sammandragningar. Hon tyckte inte jag behövde oroa mig, men jag skulle lämna ett urinprov imorn innan mitt RUL för att se om jag har UVI. Kan tyvärr inte sluta oroa mig ändå, tur att jag har RUL imorn. 

• mammailund85
    den kära leken skrev 2010-03-25 11:14:16 följande:
    Inte roligt med UVI. Hade för ett år sen och kunde knappt komma upp ur sängen. Samtidigt som läkaren sa att du ska vänta ett par dar för att se om det först går över av sig själv. Han kan aldrig haft UVI själv för då hade de aldrig sagt så. Fy vad ont det kan göra. Det där med sammandragningar alltså. Ibland är ju magen hårdare och ibland är den mjukare. Men jag tänker att så länge det inte gör ont så är det ingen fara.
    Jag har aldrig haft UVI, men det verkar extremt jobbigt. Fast jag tror inte det är så stor risk att jag har det nu, ska väl mest kolla för säkerhets skull. Nä sd är väl normalt, men jag tyckte mest det var konstigt att de kom på natten.  
  • mammailund85
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-25 13:16:21 följande:
    Heej då är jag hemma från RUL Gick la si så där faktis. Både bra och "dåligt". Det bra: Att den lillen mår toppen och allts såg jätte bra ut *Pustar ut. Det ej bra: Njae man kan ju ej säja ej bra men iaf så blev måtten på den lille lite för lite så jag ska tillbaka dit den 8:e för ett nytt ul så och då även få se könet på den lille vilket var svårt att se. Har antagligen inte gått så långt eller som hon sa så växer många barn olika fort/sakta. Moderkakan var/är även i framvägg vilket förklarar att jag knapt kännt den lille men den röde sig såå fint Nu längtar jag bara till den 8:e April då på det andra ultraljudet.
    Vad skönt att den lille mår bra, det är ju huvudsaken! trist att måtten inte stämde riktigt, men det är ju som hon sa att alla växer olika. Skönt att du fick ett till UL
  • mammailund85

Grattis Pregga till en liten prins :) Häftigt att man kan se så mycket drag och sånt! Kul att du fick ta med dottern också. 

Imorn kl 08.50 är det dags för mig! Håll gärna en tumme eller två. Hjälp vad jag är nervös...Nu ska jag iväg till en kompis och äta våfflor, ni har väl inte glömt att det är våffeldan idag? :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10