Inlägg från: knyzzel |Visa alla inlägg
  • knyzzel

Vi fortsätter, Bf aug 10

Tack alla så mycket för alla gratulationerna. Som sagt så mår vi bra bra nu å vi har hittat våra platser. han på soffan i sin mjuklift å jag här inne hos er (när inte jag har nått viktigare för mig alltså) hahahaha. Kommer in sen i kväll igen.

• knyzzel

Hur e d me er idag? Pallade inte komma in igårkväll. Jag va så trött att huvudet bara skrek efter kudden hahahaha. Nu sitter jag här å väntar på att BM ska komma  å mäta å väga Devin.  Ska bli spännande å se hur mycket han har gått upp å växt till sig på dessa 2 veckorna.

Kram på er å hoppas några fler bebbar snart vill titta ut

• knyzzel

Go`kväll mina damer. Allt väl? Nu sover båda mina kottar IGEN. Thyra har fått rutin på att vila middag 2-3 timmar så då ligger vi alla 3 utslagna här hemma hahahaha...

BM va här i dag ju å vägde Devin. Han har gått upp 200g sedan i lördags... YES! Han växer så d knakar.

• knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-06 23:14:16 följande:
    Gokväll stumpan :)
    haha jaså nu sover de små, åh va mys det låter aså...Hjärta aså din dotters kommentarer får mig att vika mig av skratt, hon e så underbar :)  gu va skönt att han går upp som han ska, hur mkt väger han nu då?
    Ja, jag missade jätte mycket under dem 10 dagarna på neonatalen hahahaha. Igår så va vi i affären å skulle handla lite ficka (hon e väldigt tydlig i sitt språk för att var 2½ bara, men ibland så blir vissa bokstäver till andra som K=S) i alla fall så stannar hon till vid en hylla å säger
    -Sånna mamma behöver jag å tar fram ett packet tom och Jerry-kex
    -Nej inte i dag svara jag
    - Joooo! E du helt dum i huvet, eller?! får jag tillbaka.
    - NEJ! Nu går vi säger jag avslutande.
    Då ställer sig den lilla loppan å skriker:
    -JAG VILL HA SEX (kex med K som i kiosk)MAMMA! JAG MÅSTE!
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-06 23:31:23 följande:
    hahahahaha tjuter av skratt.....sicken unge du har asså.....Skrattande

du, min prins e mkt mkt lugn idag...asså han har ju sina dagar då det e så....men nu e jag lite orolig IGEN...
    Men gumman då.. Tur att jag e här då å kan lugna dejOskyldig Tänk på att där e inte mycket plats där inne nu å d e rätt krävande att röra sig i ett trångt utrymme. Har du provat att sitta/ligga stilla å trycka på där han har sitt huvud. D brukade få igång Devin på slutet.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-06 23:44:31 följande:
    jo det e tur att jag har dig, hihi Skäms aså jag vill ju inte putta på honom.....får så dåligt samvete varje gng ju..men det e klart det e trångt, får se sedan när jag lägger mig ner, då brukar han böka tillbax, haha

nu har jag ätit thaigryta med ris...asså jag har fått sån matfrossa det sista 2 dagarna, äter tills jag mår illa ju..urk..hihi NU kom en liten puff...wiiiiiii
    hahaha han kan kanske inte röra sig pga all mat du tryck i dej... han ligger kanske där under köttbullar, thiagrytor, chips å dipa hahahahahaha

Själv så får man ju börja hålla tillbaka nu så att man inte går upp mer nu efter hahaha hade ju varit just snyggt. Ska väl börja träna så smått igen när dottern börjar på dagis.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-07 00:07:15 följande:
    har min väninna i tel nu å läste upp detta, hon skrattade gott å sa-hm, det har hon nog hört fr sin mamma, hahahahhaahhahaha
    hahahaha D e kanske dax att hitta andra kodord för sex nu hahahaha

Men jesus vad du kan äta då?! e där plats för den bebis?! hahahah Har försökt fixa lista till Barnfödda-tråden men den blir inte så fin hahaha ser för j_vlig ut hahaha
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-07 00:18:04 följande:
    haha eller hur, gubbem ska vi myyysa FlörtFlört

ja jag vet, det spänner i skinnet nu....e proppmätt, mår faktiskt illa här....
    såg det å la in en kommentar, det blev riktigt bra!!! jättefint gjort gumman, hihi
    tackar så mycket kanske - Älsking... vill du ha kex?
    hahahahaha
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-07 00:23:39 följande:
    hahahaha aaa det blir bra :) gu sååå svullen jag e nu om fötterna, dom har nog nått sin klimax nu....hua
    Mina blev som vanlig igen typ 3 dagar efter att Devin kommit ut. Men dem var så svulna på slutet att jag fick nageltrång på nästa alla tårna på båda sidorna å vissa tår e inte sig lika än...
  • knyzzel

Nu e d vist dax för kvällsmat hahahaha Ses i morron gumman. Kommer in när kottarna somnat . KRAM på dej

• knyzzel
    puchelina88 skrev 2010-08-08 23:41:03 följande:
    så nu är jag här igen!
    kom hem i dag skönt att vara hemma.
    värkarna började natten til fredag kl 1 vakna jag väkte sambon kl 3 ringde fl kl 4 va inne på fl kl 5 då hade ja öppnat mig 5 cm redan så ingen ryggbedövning skulle hjälpa sa dom så jag fick ta lustgasen;)
    sen kl 13.18 kom han ut han vägde då 4140 och va 50 cm och 34.5 om huvudet!
    fick sy lite på vänstersidan men inte så farligt!
    men guud va öm man är,i dag rinner brösten till och ja är sååå öm:(aj aj aj aj!
    men min prins mår bra ;)
    ne nu ska ja mysa med prinsen och den ny blivande pappan;)
    ha en bra kväll alla
    Åhhhhhh. Vad rolig Grattis.Skål till er. Skönt att d gick så bra å att ni fått komma hem nu. Ja, gå nu å mys med dej. Själv sä ska jag d oxå om någon min mär min prins vaknar...
  • knyzzel
    carohl skrev 2010-08-09 10:04:15 följande:
    Tjejer! Jag pratade nyss med lillabambi på FB och hon ville att jag skulle hälsa till er Skrattande
    Hur som helst så ligger hon inne med VÄRKAR så nu håller vi tummarna för henne!!!
    oj, vad skoj.... hoppas hon får hålla sin bebbis snart då. Håller tummarna.
  • knyzzel
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 10:46:01 följande:
    Ja man får hoppas på de bästa ia. Ska nog inte måla fan på väggen ännu iaf
    D behöver inte bli komplikationer heller. Jag blev snittad för 18 dagar sen men jag mår som vanligt. Kändes mer som en ordentlig träningsvärk, med en sträckning, men d e ju bra att du ställer in dej på att d kan bli komplikationer, men talet 13 kanske blir hennes tur nummer?! D vet man inte heller!!!!! Hon e kanske inte skrockfull hahahaha
  • knyzzel

Nu e jag oxå inne. Hur har er dag varit? Själv så har man köpt en emmaljunga liggvagn, Marinblå med vit klädsel. Super snygg å jätte lätt att köra. Inte ny, men d ser så ut. Fick en vit spjälsäng med alla dess tillbehör oxå för bara 600:- Som hittat.Tungan ute

Ska spara den begie tills d e dax att använda sittvagn.

• knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-09 21:56:50 följande:
    Hey :)

oj, shit va billigt....bilder?? hahaha
    Jag ska lägga upp men har inte hunnit än. Allt har gått av bara farten idag. Nu har jag fått diska å städa undan lite. Pappsen kommer i morron å hälsar på. han har inte sett Devin än heller. Han e pälsalergiker så d gäller att städa NOGA innan han kommer... vi har ju 2 hundar lixom
  • knyzzel
    Perssonlund skrev 2010-08-09 22:01:38 följande:
    haha ja...vad bra att du mår bra... Aaa det är vi snart alla,tro det eller ej men det är faktiskt snart Skrattande
    knyzzel skrev 2010-08-09 21:48:45 följande:
    Nu e jag oxå inne. Hur har er dag varit? Själv så har man köpt en emmaljunga liggvagn, Marinblå med vit klädsel. Super snygg å jätte lätt att köra. Inte ny, men d ser så ut. Fick en vit spjälsäng med alla dess tillbehör oxå för bara 600:- Som hittat.Tungan ute

Ska spara den begie tills d e dax att använda sittvagn.
    Vagnen låter fin =)... Som hittat ju!!! Jag hittade en massa sängar på blocket för ett tag sedan. Billigt och fint men jag köpte inget. Fick täcke och kudde och alla dessa saker så det behövs bara själv sängen =) Men den ska jag köpa på ikea. Bor inte så långt ifrån ikea =) ... Bilder?
    Ja, den e jätte fin. Lite äldre model, men d gör d samma. Jag tänker inte lägga flera tusen för en NY vagn bara för at den e NY. Ska lägga upp bilder i morron tänkte jag. Liggdelen står här i soffan å chassit står under trappen ute i trapphuset.
  • knyzzel

Sorry tjejer. Har fullt upp här hemma å barnen sover i skift så jag får passa på när alla små stunder för villa dycker upp hahaha.. Annars så har vi fått till ganska så bra rutiner här hemma. Såg att d var fler som var fulla som mjölkekossor hahaha själv så har vi fått skaffa en frys till (en sådan halva ni vet, med 3 fack) för här får jag frysa in mellen 600-1200 ml/ DAG Japp ni läste rätt. Den frysen är snart full kan jag tillägga å jag har bara varit hemma i 4 veckor. Fick även frysa in när jag låg på neo. å d fick vi också med oss hem ju. Bara d var en kylväska full. hahahaha. Lite synd att man går på medicin då man inte kan sälja mjölken då.

Nog om mig GRATTIS alla som fått sina bebbarSkål å ni andra: jag håller tummarna för er Solig

• knyzzel
    icka84 skrev 2010-09-03 19:12:02 följande:
    Nu är prinsen äntligen här!  Igår morse så kom han till världen kl 5:43 allt har gått bra och vi alla mår bra men är lite trötta.
    Vi kom hem ifrån BB i dag till en stolt storebror som har kelat hela långa dagen med lillebrossan.
    Grattis tjejenSkål
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10