• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly

imorrn går jag in i v30, helt galet! Snart har vi våra bebisar tjejer!

Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-21 08:22:30 följande:
    imorrn går jag in i v30, helt galet! Snart har vi våra bebisar tjejer!
    hihi tänk när vi satt här å skrev...idag går jag in i v 7, hahahaha
    å man bara längtade så till att gå över v 12...å som du säjer, nu går det undan sen får vi se våra små bebisar, våra stora mirakel..
  • Nallepuhmamma

Njae ont o ont gör det inte direkt utan mera obehagligt.
    Får se nästa vecka hur mitt järnvärde är hmm tror det är lite lågt fortfarande.

Käkar ni nått tillskott typ niferex eller annan järnform?

Ja små magar hehe ja eller va det stora?

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-05-21 08:25:46 följande:
    Njae ont o ont gör det inte direkt utan mera obehagligt.Får se nästa vecka hur mitt järnvärde är hmm tror det är lite lågt fortfarande.Käkar ni nått tillskott typ niferex eller annan järnform?Ja små magar hehe ja eller va det stora?
    men det e lite obehagligt...jag tar duroferon.
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-05-21 08:25:46 följande:
    Njae ont o ont gör det inte direkt utan mera obehagligt.Får se nästa vecka hur mitt järnvärde är hmm tror det är lite lågt fortfarande.Käkar ni nått tillskott typ niferex eller annan järnform?Ja små magar hehe ja eller va det stora?
    jag tar lite kalk/magnesium bara. Har så pass högt blodvärde så jag behöver inget annat.
  • carohl

God morgon!

Idag är jag ledig, jag ska bara ta det lugnt. Ska nog kolla på en film jag laddat hem Julie and Julia heter den. Nice {#lang_emotions_smile}

Jag tar Niferex.

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • tetta
    SweetLilly skrev 2010-05-21 06:44:21 följande:
    ja jo det är mysigt när det mullrar, men inte så skoj om det slår ner, vet dem som både fått eldsvådor och trasiga tvapparater, så det är inte kul då.. Själv så har jag vart med om att det lagit ner, kanske inte direkt i huset men nånstans brevid för rutorna i huset höll på att gå, det small så det rang i öronen efteråt, fy fan, då blev jag rädd... då var jag som katterna och ville ligga under sängen haha
    Åska är inte min favorit. Men jag härdar ut när det smäller här. Värre var det förra året när vi var i sommarstugan som ligger innan Tärnaby. Stugan ligger på ett malmberg så när det började att åska så skakade hela stugan. Det slutade med att jag stod och höll mig i en dörrkarm. Jag som har panisk skräck för åska blev "botad" Så smäller det här ner nu så förstår man vilka krafter det är.
    Men jag tycker inte om den. urk!

Idag ska man till bm och mäta få se vad hon får för svar denna gång....
  • Bubbis10

Vad det gäller järntillskott så vet jag att många av er tar niferex, jag tar ju själv duroferon då den är snällare emot magen, blir inte hård alls...me andra ord inte lika stor risk för hemorojjder. men det e nog dessvärre redan kört här...hahaah

asså som omföderska så känner jag mig inte alls lika orolig för förlossningen, underligt egenteligen då jag inte skaffat fler på 11 år pga just den mkt.
    men nu känns det bara som om att det kommer gå mkt lättare denna gng.

Ngn mer som upplever att magen e mkt längre ner på morrnen? jag tog upp detta med en Bm på spicialförlossningen när jag var där å hon sa att det beror på att bebben lägger sig med ryggraden utåt å har ett annat läge...för lite senare under dagen så är min mage exakt under brösten.

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-21 09:08:00 följande:
    Ngn mer som upplever att magen e mkt längre ner på morrnen? jag tog upp detta med en Bm på spicialförlossningen när jag var där å hon sa att det beror på att bebben lägger sig med ryggraden utåt å har ett annat läge...för lite senare under dagen så är min mage exakt under brösten.
    joo, när du säger dte så är det nog så här mer! Magen lite mindre och längre ner på morgonen och sen större och högre på kvällen..
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-21 09:17:41 följande:
    joo, när du säger dte så är det nog så här mer! Magen lite mindre och längre ner på morgonen och sen större och högre på kvällen..
    ok, va skönt å höra att det e ngn mer. hon Bm sa att bebisen gillar å sitta upp i säte å det e då min mage hamnar under brösten, men på natten ställer han om sig å lägger sig ner....för jag tycker att den varje morrn e lägre ner å mindre, för att sen lite senare på dagen sitter högt å nästan pressar på lungorna...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10