• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-05-21 23:46:36 följande:
    hahahaha risken finns ju för det asså....att ni får vara med på förlossningen åxå..*asg* jo men exakt, han trycker sig å sträcker la ut sig typ...å ngn liten knuff men inte alls som innan, antar attd et börjar bli trångt..samma här, när jag sitter å skriver här...eller nåde mig om jag lägger mig på sidan nu, då..jisses..då kan jag få en rejäl spark,knuff rakt ner i madrassen tills jag flyttar på mig, vilket jag såklart gör..hahaha han kör med mig redan,denna grav var såå annorlunda än min första så det känns lite som att det e första gng igen..hm... hon natalia har öppnat en ny tråd om x, hahahahhaha
    Ja, denna graviditeten har inte varit alls lika som den med lillan. Hon var så snäll. Sparkade lite då å då. Hade lite illamående, men spydde aldrig. Kunde sova hur jag ville ganska långt in i graviditeten, inga känningar eller foglossningar (som jag kände av) å arbetade problemfritt till 4 veckor innan hon kom, men nu jag har ont i alla fogar å ryggen, kan inte sova som jag behagar å måste kissa konstant på nätterna. Kar mått illa långt in i graviditet en å gick ner 7 kg dem första 2 mån. Varit mycket sjuk/förkyld å som sagt han sparkar hårt... Jätte hårt!

Jasså har hon? D kunde jag nästa tänka mig
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-05-22 00:00:37 följande:
    Ja, denna graviditeten har inte varit alls lika som den med lillan. Hon var så snäll. Sparkade lite då å då. Hade lite illamående, men spydde aldrig. Kunde sova hur jag ville ganska långt in i graviditeten, inga känningar eller foglossningar (som jag kände av) å arbetade problemfritt till 4 veckor innan hon kom, men nu jag har ont i alla fogar å ryggen, kan inte sova som jag behagar å måste kissa konstant på nätterna. Kar mått illa långt in i graviditet en å gick ner 7 kg dem första 2 mån. Varit mycket sjuk/förkyld å som sagt han sparkar hårt... Jätte hårt!Jasså har hon? D kunde jag nästa tänka mig
    Oj, ok för mig har det vart tvärtom, med lillan så kräktes jag konstant i 3 månader, sen foglossning som fick mig å skrika rakt ut..å blev sängliggandes ibland. denna gng mår jag jättebra, har inte mått illa en dag, inget ont..å mår prima :)
    men fick röda små små prickar på magen/bröstet idag...kikade nyss å dom e kvar, men kliar inte..undrar vad det kan vara....
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-05-22 00:06:57 följande:
    Oj, ok för mig har det vart tvärtom, med lillan så kräktes jag konstant i 3 månader, sen foglossning som fick mig å skrika rakt ut..å blev sängliggandes ibland. denna gng mår jag jättebra, har inte mått illa en dag, inget ont..å mår prima :) men fick röda små små prickar på magen/bröstet idag...kikade nyss å dom e kvar, men kliar inte..undrar vad det kan vara....
    Jaha... Vad lustigt d e! Att d kan skilja så mycket från grav. till grav. Mina röda prickar blir vita/gula efter ett tag å kallas finnar å lillan har små små prickar på rumpan nu sedan vädret blev varmare. Jag tror att d e värmeplidor.
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-05-22 00:13:07 följande:
    Jaha... Vad lustigt d e! Att d kan skilja så mycket från grav. till grav. Mina röda prickar blir vita/gula efter ett tag å kallas finnar å lillan har små små prickar på rumpan nu sedan vädret blev varmare. Jag tror att d e värmeplidor.
    jo visst e det lite lustigt att det kan bli sådan skillnad, hahah finnar får jag inga..funderar på om det e värmeutslag, för dom är inte upphöjda å inte som plitor....hm..
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-05-22 00:18:06 följande:
    jo visst e det lite lustigt att det kan bli sådan skillnad, hahah finnar får jag inga..funderar på om det e värmeutslag, för dom är inte upphöjda å inte som plitor....hm..
    Jo, d kan d säkert vara. Inga alls? Då ska jag skicka några till dej din stackare! hahahaha

Har lagt upp lite bilder på babykläder å på spjälskyddet som jag handlade förra helgen. har köp min fina gunga nu oxå å tvättat klädselen till lill-prinsens vagn å babyskydd. har bara lite smått å gott kvar nu att handla, som 2 filtar, första-nallen, blöjor å bröstpump. matbordsstolen får vänta ett tag.

Hur går ditt handlande då?
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-05-22 00:24:58 följande:
    Jo, d kan d säkert vara. Inga alls? Då ska jag skicka några till dej din stackare! hahahahaHar lagt upp lite bilder på babykläder å på spjälskyddet som jag handlade förra helgen. har köp min fina gunga nu oxå å tvättat klädselen till lill-prinsens vagn å babyskydd. har bara lite smått å gott kvar nu att handla, som 2 filtar, första-nallen, blöjor å bröstpump. matbordsstolen får vänta ett tag. Hur går ditt handlande då?
    haha jaså det kan jag få va?! hihi tack men jag avstår, ååhh nu har lillamna vaknat, funderar på om det var apelsin juicen jag just hällde i mig, haha blev la kallt ...naaw...men va roligt att du har tvättat klädsel mm, asså jag ska tvätta alla babykläder ngn vecka eller 2 innan beräknart datum. jag har köpt det mesta faktsikrt, mest småplock kvar som flytande alvedon, blöjor mm...har typ allt stort även matstol, hahaha
  • Bubbis10

Ang utslagen så frågade jag på 1177 å hon sa att det säkert var värmeutslag, men jag känner mig inte så varm...men jag fryser absolut inte nu heller...min väninna madde frös så hon skakade igår, mednas jag satt på bänken å kände mig lagom..men så tog jag hennes hand för att känna å hon utbrister-men shit va varm du är typ....
    så det kanske e värmeutslag då..

• knyzzel
    Pregga skrev 2010-05-22 00:28:27 följande:
    haha jaså det kan jag få va?! hihi tack men jag avstår, ååhh nu har lillamna vaknat, funderar på om det var apelsin juicen jag just hällde i mig, haha blev la kallt ...naaw...men va roligt att du har tvättat klädsel mm, asså jag ska tvätta alla babykläder ngn vecka eller 2 innan beräknart datum. jag har köpt det mesta faktsikrt, mest småplock kvar som flytande alvedon, blöjor mm...har typ allt stort även matstol, hahaha
    Kaan du inte lägga upp lite bilder... Jag e ju jätte nyfiken ju!
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-05-22 00:31:00 följande:
    Kaan du inte lägga upp lite bilder... Jag e ju jätte nyfiken ju!
    hihi jo jag ska gumman, har ju köpt en väldans massa :) ska kika på din sida innan jag lägger mig, sitter samtidigt nu å äter å skriver i en annan tråd där dom pratar om muslimer som bränner svenska flaggan, men jag lovar å kika sen :)
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-05-22 00:38:14 följande:
    hihi jo jag ska gumman, har ju köpt en väldans massa :) ska kika på din sida innan jag lägger mig, sitter samtidigt nu å äter å skriver i en annan tråd där dom pratar om muslimer som bränner svenska flaggan, men jag lovar å kika sen :)
    D E lugnt du kan väl bara säga vad du tycker sen eller i morron. Själv så sitter jag å pimplar cola å bloggar om veckan som gått å helgen som kommer.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10