• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-09 13:56:50 följande:
    ja det kan jag tänka mig att dem inte ville haha, fast som barnmorskan sa så kan man inte mäta värkarna egentligen. för en värk som ligger på 45 kan vara precis lika effektiv som en som ligger på 100. det är väldigt individuellt och kan dessutom ändras beroende på hur hårt dem satt dem elastiska banden osv...

jorå det var ju inte pga mig som vi åkte in, heller var det ju ingen misstanke om att prinsessan skulle vilja kika ut lite tidigare, det var bara att barnmorskan på MVC tyckte hon var alldeles för vild och tog för lång tid på sig att lugna ner sig hihihihi
    carohl skrev 2010-07-09 13:47:07 följande:
    Knyzzel: Vilket fint babyskydd!

Nallepuhmamma: hon har nog vänt sig som Pregga sa och då kan ju formen på magen ändras.

Eliiiiin: Va jobbigt att inte ha sovit bra inatt... Du får ta igen dig denna natt, eller du kanske har möjlighet att ta en stödvila under dagen?
    jo jag försökte det för en timme sen, men kroppen känns stressad på något sätt och med hjärtklappningar är det lite svårt att slappna av. jag ska nog gå och duscha nu och kyla ner mig lite, kanske kroppen också lugnar sig så jag kan få vila en timme iallafall...

hur är det med dig idag då?
    Ja men det låter ju bra, en dusch brukar kunna göra en lite avslappnad iaf Skrattande Hoppas att du får vila efter det, hjärtklappningar är inte jätteroliga...

Jo tack jag mår bra, var upp till förlossningen imorse igen för att ta den andra sprutan för lillans lungor så att man är beredd om hon nu vill kika ut tidigare...
    Jag tror att hon stannar inne ett tag till iaf Skrattande
    Nu ska jag gå och göra lunch då vi inte har ätit det än. Min dotter åker om en timme med sin farfar till Hälsingland så det kan ju vara bra att hon är mätt i magen innan de far Glad
    (¯`°?.¸ Vår prinsessa väntas 100825¸.?°´¯)
  • carohl

Ha det så bra så länge så ses vi nog sen! Glad

• carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-10 08:09:52 följande:
    Godmorgon tjejer.

Idag kommer vi gå på marknad och sen åker vi in till FL (Förlossningen bums) (Ska ringa dit sen igen då dom har fullt nu).

Hoppas eran dag blir bra iaf....!!!
    Vet ej om det hänt nå, hoppas inte. Skulle tro att du vill kolla bebisen eftersom formen har ändrats på magen. Hoppas allt går som det ska och att du får svar på alla dina frågor.

Pregga: Skönt att vara färdig, det är en underbar känsla! Vi är ju också klara sen ett tag sen tillbaka. Vi ska iof köpa skydd till fönsterna i bilen så slipper lillan få solen i ögonen. Jag ska också inhandla kullagerfett så jag kan smörja hjulen, de gnisslar inte nu men man vet inte de kan börja göra det och det vill inte jag! Glad

Knyzzel: Vad jobbigt med en jobbig natt Rynkar på näsan Hoppas du får en bättre dag iaf!
  • carohl

God morgon förresten! Glad

Vet ni tjejer? Jag är fan skitdålig i magen (ursäkta för info) men jag är riktigt lös utan att det kommer nå (bara "slem" ursäkta igen). Magen låter som att det skulle vara åska därinne, det mullrar högt!
    Jaja jag har inge ont men hoppas att det går över.

• carohl

Tjejer!
    Jag har inte läst bakåt, kom hem för en liten stund sen. Jag har varit på stranden hela dagen och skönt har det varit...

Elinnnn: Vad säger du? Spelar mannens gener in en roll när bebisen kommer? Haha därför kanske hon vill komma ut tidigare? Jag hoppas att jag får som sagt ha henne inne några veckor till..

Pregga: Jag har ju som jag berättat tidigare överböjliga leder, vet ej om det är därför men jag kan raka mig. Jag ser ju självklart inte vad jag gör men jag renrakar mig varann dag. Jag lägger upp benet på badkarskanten och sen är det bara att köra Skrattande

• carohl
    Pregga skrev 2010-07-10 21:23:50 följande:
    Men gumman, jag frågade ju på spec mvc om pappans gener hade betydelse för det å dom sa absolut inte :) bebis kommer när den e mogen :)

jo du e ju överrörlig, å jag kan inte påstå att jag e det nu, hahaha men jag måste ta fram lien nu asså...
    Haha jo det ser skitfånigt ut, Michelle och min sambo ville veta för ett tag sen om jag fortfarande kan gå ner i spagat. Jag provade efter mycket tjat och ja jag kan gå ner. Men som sagt det är mina leder som är som de är...
    elinnnnn skrev 2010-07-10 21:25:08 följande:
    nej nej jag säger INTE att det är så, det var ju mer utav en fråga om det är gener som bestämmer när bebisen kommer och isåfall vems gener, mammans eller barnets`? är det barnets så innebär ju det att pappans gener också spelar in. men som sagt var det inget påstående bara en frågan :D

åh det låter härligt att ha spenderat hela dagen på stranden, badade du? använde du nu bikini eller hur gjorde du ;)

imorgon ska vi åka ut en runda och köpa mat på vägen sen köra vidare och sätta oss nånstans och äta. det är så himlans varmt hemma.
    Ja du vet väl mitt dilemma jag haft om stranden och att ta av mig, men det var knappt nå folk där vi låg så jag hade på mig bikini. Det fungerade bra. Jag doppade mig till låren, vattnet var iskallt! Haha men det var skönt...
  • carohl
    elinnnnn skrev 2010-07-10 21:30:27 följande:
    ja det lär det bli :) hoppas bara det är fint väder imorrn också =)
    längtar dock tills maken kommer så vi kan ha lite mys vi också. grilla massa och bada och sånt myspys =)
    Förstår att du längtar efter din make... Hoppas tiden går snabbt!
  • carohl
    elinnnnn skrev 2010-07-10 21:34:59 följande:
    jag och min syster har också överrörlighet, dock min syster mer än mig. tänk på att inte tänja ut till mig, då det kan ge dig problem såsom smärta osv...

ja men bikini funkar ju såklart, beror ju på en själv hur man känner sig osv.,, jasså det var iskallt? det låter ändå härligt då jag typ ångats bort idag i dessa 30 graderna hahahaha usch ja
    Nä jag vet jag har varit dansare i hela mitt liv men visst jag har haft ont i mina leder sen jag var 13 år. Fast de frågade mig då jag alltid sagt jag kommer säkert att gå ner i spagat när jag fortfarande är 90 år Skrattande
    elinnnnn skrev 2010-07-10 21:36:32 följande:
    ja bara drygt 2 veckor kvar =) tack, ja hoppas dem rusar förbi hihi
    2 Veckor går snabbt! Vi underhåller dig fram tills dess Skrattande
  • carohl
    elinnnnn skrev 2010-07-10 21:43:35 följande:
    jasså du har varit dansare :) vad spännande. jag älskar att titta på dans och önskar att jag kunde men nä, stel som en pinne är jag och ändå alldeles för blyg för att dansa offentligt... fast dansa hemma framför spegeln har jag gjort mycket hahaha men sjunga är mer min grej. dock inte offentligt haha, alldeles för blyg som sagt, och sen sjunger jag mer för att jag gillar att sjunga, inte just för att jag har en fin sångröst ;)

ja jag hoppas dem går snabbt, jo jag litar på att ni underhåller mig tills dess precis som vi underhåller varandra tills bebisarna är ute =)
    Jo precis vi underhåller varandra Skrattande
  • carohl

Herregud! Elinnnn, Pregga! Vi är snart i mål! Vi har snart våra bebisar här, otroligt!

Vet ni att när jag var på förlossningen så såg jag en nyförlöst flicka, hon var så fin och såg så fridfull... Underbart, nu längtar man ännu mera!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10